Friday, May 15, 2009

kalau mahkamah dah double standart!!


Mahkamah Rayuan menangguh untuk mendengar rayuan DS Nizar dari 18 Mei ke 21 Mei ini.rayuan ds nizar dibuat berikutan hakim mahkamah rayuan memutuskan untuk menangguhkan keputusan mahkamah tinggi yang mengesahkan bahawa ds nizar adalah menteri besar perak yang sah setelah rayuan dibuat oleh zombie..

Apa yang dipersoalkan disini adalah cara mahkamah yang berat sebelah,bila zombie membuat rayuan untuk menangguhkan keputusan mahkamah tinggi,kurang suku hari,mahkamah dah luluskan,bab bila ds Nizar pula berhari hari,suku bulan kena tunggu.

gua nak balik kepada pepatah arab yang gua sebut dalam artikel gua sebelum ini,"dua dari tiga hakim masuk neraka"....ha,lu pikir la.

kalau umNo terus memerintah,tidak mustahil satu hari nanti institusu mahkamah langsung tidak dipercayai sebagai penegak keadilan,kalau dacing dah senget sebelah,sape lagi nak percaya.

tentu hakim yang membicarakan kes ni kat mahakmah rayuan tu kaya raya sekarang ......

1 comment:

Anonymous said...

salam sahabat, rasanya itu bukan pepatah arab, tapi hadis nabi s.a.w., tiga orang hakim, satu akan masuk syurga, dua lagi akan masuk neraka. kalau saya silap, harap betulkan. terima kasih

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts