Wednesday, May 6, 2009

Aku Bukan Musuh Harta


Sebuah sajak yang aku adaptasikan dari lagu Dr.Asri

Aku Bukan Musuh Harta


Mereka kata mengapa kita tidak kaya
tengoklah sifulan itu bermewahan
mengumpul harta
walau apa cara
tak peduli dosa pahala

Bukanya aku tak tahu jalan denai dan liku
agar harta ditemu
dan di sapu


Tapi semuanya cara palsu tipu menipu
bukan aku tak mahu tapi aku tak mampu
takut dan terkedu mengenangkan yang Maha satu
yang tiada baginya sekutu


Telah kaya para pengkianat
telah kaya para penjilat
bermewah dengan harta yang sarat
Tapi mereka lupakan akhirat
jiwa berkarat
jiwa keparat


Telah kaya para pendusta
syarat mereka lupakan yang Esa
harta rakyat semua di sebat
harta awam semua di bekam
jiwa keparat
jiwa berkarat
hukum syaitan,mereka bertuhan


Akupun ingin kaya
ada harta
ada segala
ada kereta yang istimewa
ada rumah mewah
ada duit yang
bukan sedikit
Tapi jalannya hendaklah suci
bukanya seperti mereka...

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts