Tuesday, May 12, 2009

krisis perak...ada positifnya..


krisis yang melanda negeri perak yang berpunca dari rampasan kuasa pentadbiran dari pakatan rakyat oleh baziran NAZIonal yang bermula sejak awal tahun 2009.

sebenarnya,secara tidak langsung,krisis di perak ini telah membuka mata rakyat khususnya penyokong bn bahawa mereka telah silap semala ini.

gua percaya pada pilihan raya bukit gantang hari tu,antara ramai penyokong yang datang untuk memberi sokongan kepada ds nizar,ada diantaranya bekas pengundi bn pada piliahn raya umum ke 12 lalu.namum mereka sedar mereka silap apabila satu rampasan kuasa secara tidak bermaruah telah dilakukan terhadap kerajaan negeri paras pr oleh baziran NAZIonal.

kaum cina juga mula 'sayang'akan nizar semenjak rampasan kuasa ini berlaku.aku pernah terbaca satu komen dalam satu blog berbahasa inggeris,ia ditulis oleh orang cina,ia berbunyi:
"antara ds nizar,seorang melyu yang beragama islam,dan hee seorang cina,saya rela tumpahkan darah saya demi melayu islam ini"..
ha,ini bukan cubaan,ini betul betul,saya tak bohong,kalau tak silap saya saya terbaca dalam anilnetto atau pun sloone...lupalah..nanti saya pastikan.

krisis di perak ini juga telah membuka pekung seorang manusia munafik,yang bergelar mufti,yang selama ini berjuang untuk islam telah ,menunjukkan kepada rakyat benarlah hadis nabi bahawa wujudnya ulama jahat dimuka bumi ini pabila hampir tibanya akhir zaman.

kebencian terhadap bn oleh rakyat juga bertambah 100 kali ganda,jika dulu mereka hanya 'menyumpah' kat bn 2 kali sehari,sekarang mereka menyumpah kat bn 2 kali seminit..

bn juga mula takutkan pilihan raya sejak pilihan raya bukit gantang yang telah membunuh bn sehingga tinggal nyawa nyawa beruk yang dilangar lori kelapa sawit.

banyak lagi kesan positif yg diterima pakatan rakyat berikutan krisis di perak....anda boleh fikir sendiri,tanya jiran anda,hari ni,bekas jkkk kampung saya telah menyatakan sokongan kepada nizar dan mahukan pilihan raya bersih untuk rakyat perak...


krisis di perak juga telah membuatkan ramai blogger punyai isu untuk hemtam bn habis habisan..termasuk gua..hehe.

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts