Wednesday, May 20, 2009

chin peng............


pasal pemimpin gerakan yang mahukan chin peng iaitu setiusaha agung komunis malaya yang inginkan chin peng kembali ke malaysia,wa setuju..beliau adalah rakyat malaysia dan jangan lupa beliau juga adalah pejuang kemerdekaan..

kalau nak cakap pasal kezaliman,kalau gitu mahathir pun sekarang patut dihalau dari malaysia kerana banyak melakukan kezaliman kepada rakyat malaysia..

wa setuju chin peng bukan lagi ancaman kepada negara,tetapi ancaman kepada negara malaysia sekarang adalah pemimpin bn yang korup...sikit sikit dia kebas wang rakyat,lama lama jadi setinggi bukit..tapi pemimpin bn bukan kebas sikit sikit,tapi banyak banyak...

Chin Peng, yang dilahirkan di Sitiawan, Perak, kini tinggal di Bangkok selepas permohonan terakhirnya menerusi mahkamah untuk menetap di Malaysia ditolak pada 30 April lepas.


chin peng ni anak jadi malaysia la kira,mat kutty tu bapak dia bukan asal malaysia..kan..kan..

gua bukan tidak benci kat chin peng,gua belajar dalam sejarah apa yang dia telah lakukan kepada melayu,tapi dia cina,lojik la cina(pada masa itu)benci melayu,yang gua pelik sekarang melayu tindas melayu...

sekarang ni dah takde la cina ka,melayu ka,india ka,kita semua bangsa malaysia,berlaku adil la..dalam pemberian bantuan,berlaku lah adil,jangan fikir nak tolong melayu je,ingat,kita ni negara yang mengamalkan meritokrasi,bukan matitaskerusi...

ini dalam umNo apa kes,melayu punya nasik melayu makan,cina punya nasik cina makan,apa salahnya kalau makan sama sama..(halal la baru islam boleh makan)..

2 comments:

YANG GAMBI said...

Apa dah jadi dengan pemikiran tuan, cing peng awak kata wira pejuang kemerdekaan ? Berapa ramai orang-orang Melayu dibunuh kejam, Askar Melayu, Polis Melayu. Itu yang tuan anggap wira....

Tuan kata Mahathir lebih kejam dari cing peng, adakah Mahathir membunuh rakyat macam cing peng buat masa komunis bermaharaja lela kat Tanah Melayu ? Kawan rasa Mahathir jauh lebih baik dari cing peng, memertabatkan orang Melayu.

Jangan terasuk sangat dengan dakyah DAP, dia juga lebih kurang komuis, tai tak nampak...
Banyak-banyaklah membaca yang baik-baik agar tuan lebih terbuka....

sri tribuana said...

Saudara ini dapat maklumat yang salah. Kita tak benarkan Samsiah Fakeh balik kerana beliau komunis. Chin Peng pun komunis. Sebenarnya kekejaman bintang tiga ke atas org Tanah Melayu tidak kira agama dan bangsa apa tidak dapat dimaafkan. Soal ramai org zaman itu yang sengsara. RUmah mereka dibakar, dipaksa membekalkan makanan dan dibunuh jika tidak mengikut ideologi komunis.
Parti itu diharamkan kerana keluar dari landasan demokrasi. Soal BN salah ke apa ke BN masih dipilih rakyat. Kita hormati pemipihan rakyat. Pemimpin seperti Chin Peng ni tak perlu di agung2kan.

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts