Wednesday, May 20, 2009

pasal artikel chin peng gua..


gua nak jelaskan kepada yang gambi,yang beri komen di bawah ni,saya copy dan paste semula..harap ko faham yea...

YANG GAMBI said...

Apa dah jadi dengan pemikiran tuan, cing peng awak kata wira pejuang kemerdekaan ? Berapa ramai orang-orang Melayu dibunuh kejam, Askar Melayu, Polis Melayu. Itu yang tuan anggap wira....

Tuan kata Mahathir lebih kejam dari cing peng, adakah Mahathir membunuh rakyat macam cing peng buat masa komunis bermaharaja lela kat Tanah Melayu ? Kawan rasa Mahathir jauh lebih baik dari cing peng, memertabatkan orang Melayu.

Jangan terasuk sangat dengan dakyah DAP, dia juga lebih kurang komuis, tai tak nampak...
Banyak-banyaklah membaca yang baik-baik agar tuan lebih terbuka....

meh gua jawab secara ringkas,kalau panjang lebar puak umNo ni bukannya faham,otak di kepala tapi akal kat lutut...

memang chin peng ni zalim serta kejam,itu tidak dinafikan dalam artikel saya sendiri,tetapi nampaknya saudara memang buta sejarah....tujuan penubuhan parti komunis malaya adalah untuk membebaskan malaya dari british yang ketika itu sedang dijajah malaya juga untuk menantang tentera jepun...

sekali lagi saudara lupa sejarah apabila lupa akan peristiwa memali..

1 malaysia,adakah najib juga tepengaruh dengan dakyah dap???

sekarang gua yakin penyokong umNo serta blogger UBn memang buta sejarah...

8 comments:

YANG GAMBI said...

Kawan bukan lupa, tuan yg salah erti, kominis memang bersama menentang Jepun, tapi kominis ada tujuan sebaliknya, ingin membawa Tanah Melayu sama macam Negara Cini berfahaman kominis, dan untuk membalas dendam kpd Jepun yang menjajah Cina.

Saya raya tuan diputarbelikan fakta dalam peristiwa Memali, kalau tidak kerana tindak tanduk Ibrahim Libya yang mengancm keselamatan Negara, mempengaruhi masyarakat kampong bertindak ganas menentang Polis, kawan rasa tuan kena lihat dan baca betul-betul, jangan sengaja mengelirukan fakta ini.

1 Malaysia, adkah tuan sudah baca atau semak betul-betul, atau tuan hanya baca Harakah sahaja.
! Malaysia tidak sama dengan Malaysian Malaysia yang diwar-warkan DAP. 1 Malaysia, Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan, tuan sudah baca ke maksud PM Dato' Sri Najib, cuba baca dan faham, buang dulu perasaan fanatik tuan.

! Malaysia, bermaksud setiap rakyat Malaysia tidak kira apa bangsa, agama didahulukan oleh kerajaan BN untuk pembangunan insan dari pelbagai sudut, namun tidak mengenepikan hak-hak orang Melayu. Kerajaan BN menutamakan pencapaian perlaksanaan dasar-dasar kerajaan kpd rakyat agar tidak disabotaj, disalahguna oleh orang-orang yang tidak bertanggungjawab, lebih kurang memantau agar tidak terjadi macam DEB, banyak penyelewengan dilakukan oleh orang yang diberi tanggungjawab, menyebabkan rakyat marah pada kerajaan.

Kawan harap, jangan terlalu emosi dengan ulasan kawan, kawan berkata perkara yang benar, cuba tuan beri peluang perkara ini dilaksanakan dan lihat kemudian komen secara sehat.

Terima kasih atas respon tuan diatas komen saya.

paklang ca said...

umno memang bodo bab sejarah ni. depa main hentam ja. cakap ikut sedap bukan pakai fakta. Sejarah pun puak umno dah putar belit bila tulih buku. memang bangang. tapi sejarah sebenar tak leh tipu..Buat Yang Gambi dan yg sama waktu dengannya...lu memang tak layak berbincang bab tu..lu balik belajar lagi..

Anonymous said...

Aku rasa pandangan saudara ni memanglah ada betulnya, tapi mungkin otak saudara mesti sikit sebanyak nak kena basuh juga. perjuangannya chin Peng memang lah nak membebaskan tanah melayu dari penjajah british, tetapi mungkin saudara tidak nampak muslihat tersembunyinya. sekiranya cita2 Chin Peng berjaya, malaysia hari ini adalah sebuah negara komunis. Walaupun hari ini pemimpin melayu macam hampeh namun kita masih ada peluang untuk memperbetulkannya. Seperti yang kita perjuangkan sekarang untuk menumbangkan BN. Akan tetapi sekiranya PM Malaysia hari ini Chin Peng, Mungkin nasib orang melayu kita lebih teruk lagi daripada melayu singapura. Allo saudara..kalau dah salah tu tetap salah, betul tetap betul. kalau Mahathir salah tetap salah juga. Aku rasa tak perlu saudara nak menegakkan benang yang basah. Dikhuatiri pandangan saudara akan menambahkan lagi haru biru generasi muda sahaja. Terima kasih

keraspedal said...

to Anonymous :

saudara,gua nak tanya,apa beza la negara komunis dengan negara malaysia di bawah bn sekarang,kalau kata komunis anti islam,bn tu pro islam ker?

benar,kalau chin peng berjaya, malaysia sekarnag adalah negara komunis,tapi hakikatnya,dia gagal,itu soal 50 tahun dahulu,dia patut diberi peluang kedua untuk menetap di negara kelahiran dia.

kalau anak kepada abu jahal yang jadi pelarian selepas mekkah ditawan pun rasulullah memberi pengampunan,kenapa tidak kita.tengok apa kesannya kepada islam ketika itu,anak kepada musuh islam abu jahal yang turut melawan islam sebelum diberi pengampunan oleh nabi muhammad,kemudian sanggup berjuang mati matian demi islam,mana tahu,setelah kembali ke malaysia,chin peng akan memberi satu idea untuk terus memajukn malaysia..

pemimpin bn sekarang tidak boleh dibetulkan lagi,seperti kata orang terengganu,"dok leh lok doh...punoh"

melayu di bawah bn pun sekarang lebih teruk kedaifan hidup berbanding melayu singapura...hari biru dalam generasi muda sekarang adalah kerana parti yang membawa gelombang biru telah mengharu birukan mereka...

sri tribuana said...

Dahlah Yang Gambi, kalau diaorg ni faham sejarah dah lama dia org memerintah, sbb dia org buta sejarah la dia org duk tang tu jer.

JETT said...

oooo..kerasbebal,engko kata org bute sjarah tp aku kate ngko bengong sejarah..engko tau x apa yg jepun kata waktu nk masuk tanah melayu sampai org terpengaruh..ngko bukak buku sejarah anak ngko tu pun kalau ngko ada anak..same la macam komunis yg ngko pertahan sngt tu..konon nak bebas tanah melayu..cit poorah!!!diorang ada muslihat tp engko tak tau. aku paham nape ngko nak sangat chin peng balik.kalau nak dia dok kt tanah melayu ngko ajak la dia dok kat rumah ngko! otak kt kepala akal kat kaki!

JETT said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

jett:

engko pergi google,tulis parti komunis malaya,tujuan penubuhan....kemudian klik.....ko baca la sendiri..

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts