Friday, May 29, 2009

meriktokrasi tiada dalam sesetengah sekolah!!!


Meritokrasi adalah suatu sistem kerajaan yang berdasarkan pemerintahan berdasarkan kebolehan serta merit seseorang itu dan bukannya kekayaan atau status sosialnya..

yang gua ingin sebut bukanlah dalam kerajaan,tapi rendah sikit iaitu di sekolah..juga bukanlah mengenai guru atau pelajar,tetapi gua ingin sebut pasal pengerusi PIBG(persatuan ibu bapa dan guru).

kalau kat tempat gua la,biasanya yang dilantik sebagai pengerusi PIBG adalah jkkk..semua tahu,sekolah adalah pusat ilmu,tetapi,kerana tiadanya pengamalan sistem meritokrasi,jkkk umNo yang tidak lulus periksa srp pun dilantik sebagai pengerusi PIBG.layakkah dia?

gua bukanlah ingin burukkan seseorang yang tidak berpendidikan tinggi,tapi sepatutnya pengerusi PIBG tu kalau boleh pilihlah dari kalangan orang yang berilmu,ini,jkkk yang tidak lulus periksa srp pun boleh jadi VIP di pusat ilmu,bukankah ini sesuatu yang memalukan..

gua tidak tahulah tempat lain,tapi di tempat gua,beginilah,pengetua yang berpendidikan tinggi pun kena patuh pada seorang yang tidak berpendidikan hanya kerana dia pengerusi jkkk umNo..

ni la yang gua nak sebut,kalau ada 2 orang yang tidak berpendidikan,seorang penyokong pakatan dan seorang pencacai umNo,penyokong pakatan itu lebih cerdik 1000 kali dari pencacai umNo..dan jika ada seorang yang berpendidikan dan seorang yang tidak berpendidikan,jika yang berpendidikan itu menyokong umNo,yang tidak berpendidikan itu cerdik 1000000 kali dari yang berpendiidkan tinggi itu... FAHAM??..

apa la yang hebat sangat kat jkkk ni ya,semuanya(bantuan di sekolah) nak tandatangan dia,ingat duit itu bapak dia yang punya ker?

bagi gua,lembu pun lebih cerdik dari jkkk ni,kita perhatikan lembu,jika dia makan rumput,dia pilih rumput yang hijau dan segar,cuba anda catkan rumput itu dengan warna biru,sah lembu tidak makan rumput tu kerana tahu rumput yang warna biru ni bawa penyakit berbahaya..lebih bahaya dari penyakit gila babi..ADAKAH ANDA LEBIH CERDIK DARI LEMBU??JIKA ANDA PENCACAI UMNO,SAH LEMBU ITU LEBIH CERDIK DARI KORANG...KAH..KAH..KAH..

1 comment:

paklang ca said...

pendapat lu memang betui....memang macam tu la jadik kat sekolah... kalau bagi kat pembangkang tak dapat peruntukan atau duit...ingat umno tu cap duit...tu semua duit rakyat..GB n pengetua pun takut dekat UMNO....harap ja pandai..pooooorahhhhh

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts