Friday, May 8, 2009

perak lain ceritanya,terengganu lain pula ceritanya...


sebentar tadi saya terbaca blog hambali1,pasal mat said,menteri besar terengganu,tersebar berita bahawa beliau akan diganti oleh orang lain sebagai menteri besar dalam masa terdekat nih.Punca berita adalah suara suara yang mengatakan si bersumberkan Ketua Perhubungan UMNO Terengganu yang dilantik oleh Majlis Tertinggi (MT), Datuk Seri Hishamuddin Hussein.untuk lebih lanjut bacalah kat blog hambali1 nih(http://hambali1.blogspot.com).

tak kisah lah apa nak berlaku,kalau kat perak,peperangan berlaku antara kerajaan haram israil versi malaysia yang dikenali sebagai baziran NAZIonal.kat terengganu pula 'peperangan saudara' antara umNo da umNo.jelas lah tiada perpaduan di dalam umNo ni yea..

kisah mat said ni bermula dari dulu lagi,sejak perlantikan beliau sebagai mb setelah idris jusoh tidak diperkenan sultan terngganu kerana keborosan dia semasa memerintah.dari mata gua sendiri la,mat said lagi baik brbanding deris pentadbirannya,sebab tu ramai tak suka beliau,yang baik mana boleh ada dalam baziran NAZIonal.maka bermula lah sengketa..

mat said terus dipersoalkan,krisis bertambah buruk tahun ini apabila beberapa adun bn terengganu menerima ugutan bunuh dan kemudian memboikot sidang dewan,dan sampai sekarang,permasalahan itu masih tidak selesai.....

entahlah,biarlah kan,apa gua peduli..umNo vs umNo,tapi ikhlas gua cakap,gua suak mat said berbanding deris...

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts