Friday, May 29, 2009

tanpa umNo,pilihan raya lesu...


Walaupun wujudnya penglibatan umNo secara tidak langsung di dalam pilihan raya dun penanti,namun,Penanti tetap menjadi pilihan raya yang 'kurang syok'..

Aminah tu memang jelas adalah wakil umNo,dia mempunyai 99 peratus ke;umno'annya.cara berkempennya,cara percakapannya,semua ada bau umNo yang busuk,namun begitu,umNo yang tidak bertanding di dalam pilihan raya ini secara rasmi membuatkan pilihan raya di penanti adalah tidak meriah..

kita bandingkan dengan pilihan raya kecil yang lain,kita nampak dengan jelas bahawa pilihan raya penanti adalah kurang meriah..apa yang mampu dibuktikan di sini adalah,kebencian rakyat terhadap baziran NAZIonal mengalahkan sokongan rakyat terhadap pakatan rakyat..kalau pakatan rakyat  letak apapun sebagai calon,pasti calon itu akan diundi..

diharap umNo akan meletakkan calon pada pilihan raya manik urai agar kemeriahan pilihan raya kecil dapat dirasai semula..kita boleh melihat perangai keberukan perayu undi untuk umNo,  dan kita boleh melihat polis yang berpakaian seperti remaja punk,kita boleh lihart bermacam gelafgat keberukan...

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts