Sunday, May 17, 2009

dah ada blogger umNo yang terasa.


pasal artikel wa yang bertajuk "BUKAN SAHAJA PEMIMPIN UMNO TAKUTKAN PILIHAN RAYA, BLOGGER UMNO PUN TAKUT SAMA.."

ni komen dia kat blog dia "


Kawan rasa, penulis blog ni berfikiran dungu dan terlalu taksub sangat nak berkuasa sehingga tak dapat berfikiran waras lagi, kalau penulis BBBN nak tau ini komen kawan :-
  • UMNO/BN bukan takut nak menghadapi P-Raya di Perak, tetapi kerajaan UMNO/BN tidak mahu untuk membazirkan kos P-Raya yang menelan belanja jutaan ringgit. Malaysia baru je lepas menghadapi PRU ke 12 dan beberapa PR kecil. Bukankah lebih baik kalau peruntukkan jutaan ringgit itu disalurkan untuk pembangunan rakyat seperti yang telah dirancangkan oleh kerajaan BN.

  • Bukankah lebih baik kalau ADUN-ADUN Pakatan Rakyat di Perak lebih bersikap rasional, menerima hakikat bahawa deme sudah tidak dapat majoriti kerusi dalam dewan, bermakna dah tak de kerajaan lagi lah...... Ini tak, lebih kepada menunjukkan sifat-sifat binatang di rimba, seolah-olah tidak dapat berfikir sebagai seorang pemimpin yang dipilih rakyat. Dah tu mengajak rakyat membuat huru hara, demokrasi dah tak pakai lagi.......

  • ADUN-ADUN BN di negeri Kelantan, Kedah, Selangor dan P.Pinang sedia mewakili rakyat dalam dewan tanpa bersikap seperti haiwan, mereka dengan sikap kepimpinan sebenar menjadi kumpulan pembangkang yang bijak dalam dewan. Mengapa ADUN-ADUN Pakatan Rakyat tak boleh ?

  • Pakatan Rakyat sepatutnya lebih memikirkan pembangunan rakyat, kalau perasaan sangat deme kuat, tunggu sajalah PRU ke13 akan datang, berilah kesempatan kerajaan yang ada menyempurnakan tanggungjawab membangunkan negeri. Bukan nak tunjuk sapa takut, sapa berani atau sapa kuat. Kawan rasalah, rakyat Perak, terutama orang MELAYU dah beransur sedar akan kesilapan deme di PRU 12 yang lalu. ( ini sebenarnya yang ditakuti oleh Pakatan Rakyat)

  • Ini satu lagi, penulis menganggap “Selipar buruk pun belum tentu selamat”, terlalu takbur penulis ni membuat tanggapan. Kalau dia baca akhbar, tengok berita tv, tau ke berapa ribu rakyat dari negara-negara luar yang sanggup dan redha tenggelam di Laut Cina Selatan, Selat Melaka dan Pasific semata-mata nak menjejak kaki ka bumi Malaysia ? mengapa mereka menggadai nyawa ? Kalau bukan kerana Malaysialah satu-satu negara yang boleh mereka menumpang untuk hidup senang, aman dan damai.....

    Kalau pun Malaysia dikatakan huru hara, tak selamat, mungkin kerana ada orang yang macam penulis, berfikiran singkat, tidak pandai bersyukur dan pencentus huru hara.

Cukuplah setakat ini je yang kawan komen, kawan rasa blogger-blogger yang rasional lain lebih banyak akan membuat komen."

http://yanggambi.blogspot.com/

biar wa pulak jawab yang ni..

yang gila nak berkuasa adalah umNo,buktinya,tengok bagaimana dia rampas perak dari pakatan,bagaimana dia heret speaker yang sah..ni kerja orang waras ke?


  1. perbelanjaan:kos tidak akan tinggi jika umNo tidak main projek mee segera masa pilihan raya...cakap pasal pembaziran,masjid kristal tu tak membazir ker?rasuah menggunakan wang rakyat tak membazir ker?guna bom milik kerajaan malaysia untuk letupkan orang tak membazir ker?satu bom tu harga dia dah berapa..
  2. betul la pr dah tiada majoriti dalam dun perak,nizar boleh je jatuh,tapi gua nak tahu lu yang 'bijak' ni,ko tahu dak nizar masih menteri besar walaupun majoriti dah kurang,nak tahu kenapa?sebab mengikut perlembagaan,hanya tiga cara menteri besar boleh diganti iaitu pertama undi tidak percaya dalam dewan(mana ada lagi dibuat),kedua jika dun dibubarkan(ni yang bn kecut ni)dan ketiga bila menteri besar tu sendiri letak jawatan.(bila pulak nizar letak jawatan) .
  3. wah,betul ke mereka ni bersikap seperti manusia,mungkin blogger UBN ni lupa peristiwa di dun kelantan satu ketika dulu.siap sepak terajang lagi,ni lebih teruk dari binatang.kat selangor pulak siap main tarik janggut,ni perangai manusia ker?.sepatutnya zombie tu yang patut terima hakikat bahawa dia bukan menteri besar yang sah,mahkamah tinggi dan mahkamah rakyat dah tentukannya..
  4. la,yang tidak fikirkan pembangunan rakyat adalah menteri bn,duit rakyat dikebas pergi melancong, dikebas untuk kroni.
  5. kalau pakatan rakyat memerintah,pasti tak de dah orang dari seberang laut nak masuk macam penulis UBN ni cakap,mereka cari makan tu soal mereka,ya malaysia negara kaya,tapi rakyat yang kaya ada berapa kerat?blogger UBN cuba perhatikan jiran korang,berapa yang cukup makan setiap hari?
  6. kalau malaysia ni selamat,tregedi menyayat hati seperti peristiwa yang meninpa adik nurin jazlin tidak akan berlaku,adik alwi pasti sedang bermain dengan gembira sekarang,sharlinie pasti berapa dalam dakapan ibu bapa dia sekarang,tapi apa yang berlaku?...ni ke dipanggil aman.. selamat.. makmur..
gua bukan tidak tahu bersyukur,cuma gua tidak tahan melihat kebodrokan pemerintah yang bersikap lebih teruk dari binatang.rakyat sendiri dipukul,kalau yahudi bunuh rakyat palestin.kerajaan malaysia bunuh rakyat sendiri(memali,kugan),ini lebih teruk dari yahudi...

dia dah cukup,wa masih belum cukup....hangpa kalau nak menulis,cari fakta,jangan auta..ni la kecik kecik tak nak sekolah,dah besar menyusahkan orang..

apa yang blogger tu komen nilainya lebih renah dari tahi yang berada di atas......uwek..




1 comment:

Ibn Ishak said...

pencacai dan pengampu UMNO/BN..

http://pedangsrikandi.blogspot.com/

name je ISLAM, tapi kutuk bangse sendiri....

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts