Saturday, October 31, 2009

Pakatan Rakyat negeri negeri lain wajib contohi Pakatan Rakyat Perak...


Duk perhatikan situasi politik pakatan rakyat sekarang,dari Selangor hingga Terengganu,tiada satu yang dapat menunjukkan kesepaduan yang kuat dan tidak berbelah bagi selain pakatan rakyat perak.

Kita lihat 3 trio terhebat Perak Nizar-Ngeh-Siva@ PAS-DAP-DAP....ye la,Pkr kita tak nampak kat sini,mungkin Pkr agak kalut kerana adun dari PkR lah yang menyebabkan runtuhnya sebuah kerajaan berdaulat perak di bawah pakatan rakyat.namun jelasnya,pakatan rakyat perak amat kukuh.

mereka saling bekerjasama,selain 3 ekor katak yang melompat tu,adun adun lain cukup konsisten dalam perjuangan,tiada erti pergaduahn.kalau di selangor kita lihat,Pas agak bermasalah dengan Pr,atau lebih jelas lagi hasan ali,dan di negeri negeri lain pakatan tidak sekuat di perak.

Adun adun perak dilihat amat serasi(selain 3 ekor tu la)..tiada isu makan kawan sendiri(selain tiga ekor katak tu la,hehe),fokus mereka cuma satu,yakni jatuhkan kerajaan haram bn di perak dan tegakkan semula perlembagaan yang dicabul dengan kurang sopannya oleh UmNo...

kenapa tidak,pakatan rakyat di negeri negeri lain,bahkan pakatan rakyat peringkat pusat mencontohi Pakatan Rakyat Perak....jangan la ada yang ingin menjadi KERA di dalam pakatan....(heh,bukan katak je melompat,kera pun lompat gak...)

Ahli PAS yang anti TGNA bleh berambus....nyah ko dari PAS.


gua baca dalam blog list malaysia,tajuknya mengenai "perwatakan"suara rasmi PAS yakni harakah yang seakan cuba menjatuhkan TGNA..anda boleh baca di sini.

Satu yang gua nak tekankan,tak kira siapa,harakah ke,siasah ke,pemimpin PAS ke,pemimpin TERTINGGI PAs ke,penyokong PAS ke,barua umNo dalam PAS ke,blogger PAS ke,kalau anda anti Tok Guru Nik Aziz,gua fikir lu boleh berambus dari PAS.

Korang adalah manusia yang lupa akan jasa TGNA..korang condong kepada proksi parti thogut yang telah menjadi musuh tradisi PAS sejak berdekat lamanya..

korang ingat PAS mampu menang besar di kelantan tanpa TGNA??siapa cakap kemnangan BESAR PAS di kelantan bukanlah faktor TGNA adalah manusia yang kurang waras atau bahasa lebih lembutnya gua panggil GILA....tengok di Terengganu,,kalah dua kali berturut turut walaupun PAS punyai modal besar untuk memamposkan BN umNo.

sekarang gua tengok,bukan setakat blogger umnO yang berani mengkeji TGNA,hari ini ada blogger pas yang sindir TGNA secara terang terangan.

Korang nak tengok natijahnya,kalau korang terus begini....tunggulah PRU 13,pasti dengan izin Allah,PAS akan kalah teruk berbanding dua rakannya DAP dan PKR yang akan semakin mengusai parlimen...katak katak dalam PKR dah ramai berambus,kita target SIFAR katak selepas pilihan raya umum ke 13 nanti...

BLOGGER INI MENYOKONG PENUH TOK GURU NIK AZIZ.....
ALLAH PANJANGKAN USIA TOK GURU...
TAKBIR..
ALLAHUAKHBAR

Friday, October 30, 2009

Husam cadang pembangkang boleh jadi timbalan exco.

KOTA BHARU: Anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Husam Musa mencetus idea baru apabila bersedia menerima wakil rakyat pembangkang di Kelantan sebagai timbalan Exco sekiranya ia tidak menyalahi peraturan.

Husam berkata, beliau sedia membincangkan cadangan melantik Adun pembangkang sebagai timbalan Exco sekiranya mendapat restu daripada Menteri Besar.

“Mungkin tiga daripada enam wakil rakyat pembangkang ada peluang menjadi timbalan Exco sekiranya perkara itu dibolehkan,” katanya ketika menggulung perbahasan Enakmen Saraan Adun (pindaan) 2009 pada persidangan Dun hari ini.(baca lagi di SiAsAh).

Bagi Gua,...hmm,sukar nak komen,nak kata setuju,tak setuju sangat,nak kata tak setuju,ada juga kebaikan jangka panjang kalau buat begini.

Gua kata tak setuju apabila terkenangkan ada lagi wakil rakyat Pas yang hanya ada jawatan sebagai YB sahaja,nanti mereka tak puas hatikan,masalah pulak.Tapi rasanya,wakil PAS kebanyakkannya bukan gilakan jawatankan.(kecuali sorang dari selangor,namanya terpaksa dirahsiakan)


Dan gua setuju pula apabila terbayangkan wakil dari umNo ini mungkin akan lebih pro kerajaan Negeri...ye la kan,bila mereka berada dalam pentadbiran kerajaan negeri yang ditindas dan dianak tirikan oleh kerajaan pusat,baru mereka rasa apa yang 'kita' rasa..


lagi,Gua fikir adalah lagi baik YB umNo dari kelantan ni dari YB bachok dari PAS dan YB Hasan Ali..paling kurang mereka hormat TGNA...TGNA masuk hospital mereka ziarah,mesra dengan TGNA,tapi wakil 2 ekor ni,buat perjumpaan dengan orang yang pernah mendoakan agar TGNA pendek umur...dasar sial betul..(hehe,gua tak jadi stop)
.

nak stop....tak nak stop...nak stop...tak nak stop.....


Dalam seminggu ni,banyak juga gua lanyak pemimpin PAS sendiri....gamaknya,takde lagi posting terbaru gua yang kondem umNo barisan NaziONAl....

duk fikir fikir,rasanya cukup lah lanyak pemimpin sendiri ni,
tapi duk fiir sekali lagi,rasa benci tahap cipan gua kat si Nacha,Acan Ale,Mostapa Ale ni melebihi rasa sabar gua..

yea la kan,kalau TGNA sendiri dah tidak boleh bersabar dengan tiga kerat pemimpin bermasalah ini,lagi lagi gua yang lemah iman dan hina ini..

so,duk fikir ....nak stop ke tak nak stop kondem FROGsi umNo dalam PAS ni..

nak stop..tak nak stop..nak stop...tak nak stop...nak stop...tak nak stop...

hmm,gua fikir,demi kebaikan PAS...gua TAK NAK STOP LA...hahaha

TAPA,NACA,ACAN...TOLONG LETAK JAWATAN!!


Nacha nafi ?????nak tipu siapa ni?


Nasharudin nafi beliau pemimpin Pas bermasalah(sumber yang bertulisan hitam dari Bernama)

Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa semalam menafikan beliau seorang pemimpin 'bermasalah' seperti yang didakwa Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Pak Lah pun nafi dia lemah..perghh...najib pun nafi terlibat dalam pembunuhan altantuya...

Katanya jika beliau seorang pemimpin bermasalah sudah tentu perwakilan tidak akan memilih beliau dan majoriti yang diperolehnya pada Muktamar Tahunan PAS ke-55 pada Jun lepas menunjukkan sebaliknya.
kini,pastinya perwakilan yang memilih dia sudah menyesal sehabisnya..terutamanya selepes pembongkaran pertemuan nya dengan blogger umNGOK yang selalu maki dan hina TGNA..

Nasharuddin, yang terkejut kerana namanya turut disebut oleh Menteri Besar Kelantan itu, bagaimanapun berkata ini adalah amalan biasa bagi pemimpin atasan untuk memberi nasihat kepada anggotanya.

Terkejut atau buat buat terkezut...well,biasanya,kalau ada orang kentut di tempat orang ramai,si pengentot pun sama sama tutup hidung..buat buat tanya "eei,siapa yang kentut ni,haram jadah betoi"

"Cara kami bekerja dalam PAS ialah terutamanya pemimpin atasan lebih lebih lagi beliau (Nik Aziz) sebagai pemimpin berpengaruh sentiasa memberi nasihat kepada kami.
TGNA dah menampakkan bahawa beliau nak ko letak jawatan dari pimpinan tertinggi PAS....awat tak dengar lagi nasihat TGNA rr?
"Beliau juga sentiasa mengingatkan kami mengenai sebarang isu dan apa sahaja tetapi dalam kes ini teguran itu datang menerusi blog (Tok Guru)," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, semalam.
dulu dah bagi teguran,yang dalam blog tu bukan lagi teguran,itu arahan...

Penafian itu merupakan kenyataan sulung Nasharuddin sejak Nik Aziz menamakan beliau sebagai antara "dua tiga kerat pemimpin yang bermasalah" dan mencadangkan parti itu mengadakan satu Muktamar Agung Khas (EGM) bagi menentukan kedudukan pemimpin-pemimpin itu.

nafi la ko nak nafi,tapi siapa yang nacha nak perbodohkan ni??
Jumaat lepas, Nik Abdul Aziz dalam blognya, www.blogtokguru.com mencadangkan supaya EGM diadakan bagi menukar 'dua tiga kerat' pemimpin dalam parti itu termasuk menyebut nama Nasharuddin, Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Setiausaha Agung Datuk Mustafa Ali dan Datuk Dr Hassan Ali yang merupakan Pesuruhjaya PAS Selangor.

dan gua sokong cadangan tgna..hidup TGNA..

Nik Aziz mendakwa perlunya ada perubahan dalam "pemain pemain utama" yang menduduki kerusi kepimpinan PAS di peringkat pusat ini kerana masih berterusan dengan isu kerjasama dengan Umno bagi membentuk kerajaan perpaduan.

betul tu Tok Guru....mereka harus berambus lagi baik..

Nasharuddin, bagaimanapun berkata Nik Aziz telah memperjelaskan apa yang dimaksudkannya dalam tulisan berkenaan kepada Jawatankuasa PAS Pusat semalam, dan jawatankuasa itu telah membuat keputusan tidak mengadakan EGM sebaliknya digantikan dengan Seminar Politik.

Belum dengar lagi kenyataan sulung TGNA selepas mesyuarat tu...tapi awat TGNA keluar awal...faktor kesihatan kot..atau ada sebab lain?

Jawatankuasa PAS Pusat yang bermesyuarat lebih empat jam semalam sebulat suara memutuskan Muktamar Agung Khas (EGM) tidak akan diadakan, dan sebaliknya akan digantikan dengan seminar politik pada 7 Nov ini.

betul ke seBULAT suara???lantak la,,,,jangan seDACING suara sudah..

Selain itu, keputusan yang diumumkan Presiden parti itu turut mengarahkan jawatankuasa disiplin parti menyiasat PAS Selangor berhubung isu-isu yang dibangkitkan oleh Pesuruhjaya PAS negeri itu.
siasat???pecat terus je...sudah terang lagi bersuluh dia yang letak air kencing dalam cawan persahabatan Pakatan....(link)

keluar poliitk jap: Tok Guru pun tengok bola...



tp jujurnya,,,,gua tak minat bola..heh....tp,atas minat masing masingkan....

Nak tahu siapa pemimpin PAS Terengganu yang boleh diharap?

Aduka sering suruh gua senaraikan...nak tutup mulut lu,so gini je gua jawab:

maaf,Terengganu dah takde harapan.
PAS terengganu amat lemah..
pemimpin pelapis kurang diberi peluang(takde pun)..
orang lama je yang sibuk nak "berjuang"lah kononnya..

lu nak list siapa pemimpin Terengganu yang boleh diharap,so jawapannya:

maaf,selain syed azman,gua dah tak nampak sape sape..dan gua percaya,seorang diri,Dr.syed tidak mampu untuk bergerak dgn efisyennnnn...

gua sibuk duk kutuk pemimpin PAS trg sekarang kerna nak cuba wujudkan satu situasi dimana satu hari mungkin ada yang akan sedar dan beri peluang kepada pemimpin pelapis baru yang akan meneruskan perjuangan PAS di Terengganu..

yang dah tak rok dan otak semakin kurang waras,diharap segera letak jwanta,....

ps-PUAS HATI KO?

Thursday, October 29, 2009

lebih bagus setiausaha agung DAP berbanding setiausaha agung PAS

Setiausaha Agong PAS, Mustafa Ali bersungguh-sungguh mempertahankan supaya tindakan pemecatan serta-merta Dr Hasan Ali tidak diambil dan alasan yang beliau berikan ialah PAS akan dipandang serong oleh lebih 70 wartawan yang sedang menunggu keputusan mesyuarat diluar Ibu Pejabat PAS - alasan paling tak munasabah pernah dilontarkan oleh "Setiausaha Agung PAS" - Perisik rakyat..

perghhh...

ni setiausaha agung parti islam ni..pertahankan orang yang membawa masalah besar kepada PAS selangor..isu perjumpaaan dengan blogger umNo haprak,isu,kalau dulu isu kondem selcat,yang jelas menentang pakatan rakyat selangor.

alasannya,seperti yang dinyatakan di atas,"tak nak dipandang serong 70 wartawan"....dia ni tak tahu ke lebih 70 000 penyokong PAS akan pandang serong kat PAS dek kerana hasan ali sahaja.tarak guna punya olang..

dibandingkan dengan setiausaha agung dap,YB Lim Guan Eng,pergghh,lagi baik LGE..LGE lebih celik POLITIK berbanding mustapa ali ni.

PAS akan dipandang serong dek kerana setiausaha agung yang cap ayam ni dan DAP telah dipandang dengan lebih baik oleh orang melayu islam dek kerana sikap,perangai serta kebijakan dan keberanian LGE dalam perjuangkan rakyat...dipenjara kerana seorang melayu...baik LGE 10 kali berbanding mustapa Ali nih...

Nasha Mat Isa Patut Letak Jawatan Ahli Parlimen Bachok Kerana Maruah.


Setelah keputusan pertemuan peringkat tertinggi Pas semalam diadakan, dapat disimpulkan bahawa masalah masih belum diselesai dan kekusustan masih belum terlerai. Penyakit tidak diubati malah hanya dengan rawatan terapi minda yang berbunyi: Perkukuhkan Pakatan Rakyat.

Semua pimpinan dan ahli PAS diminta beriltizam untuk untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat. Satu seminar khas mengenai pengukuhan Pakatan rakyat akan dilangsungkan. Penulis merasakan seminar itu adalah seminar yang sama yang akan dijalankan pada bulan Disember nanti.(baca posting penuh di sinarhairan).


amat setuju....selain letak jawatan dari jawatan YB bachok,gua juga cadangkan agar dia ni keluar berambus terus dari Parti Islam Semalaysia..

mereka yang tiada nilai komersial kepada PAS...


Result meayuarat PAS yang keluar semalam/pagi tadi amat mengecewakan..di proksi umNO masih lagi dibenarkan berlegar legar dalam selimut PAS..mustafa ali,nasarudin mat isa dan sorang lagi yang kurang glamer si Ros mms..(yang turut hadir dalam pertemuan tidak sulit dgn blogger umNGOK.)

Munkin,kewujudan TG haji hadi masih releven dalam PAS dek kerna penyokong dan pengaruhnya yang masih ada di sekitar Terengganu dan segelintir di negeri negeri lain..paling kurang,maanfaatnya masih ada.

tapi gua tidak nampak sebarang faedah dengan adanya ckgu Pa,abg Nash n mr.Ros mms dalam PAS...buang karang je....

Ckgu Pa gua tidak fikir punyai aura yang bisa beri manfaat kepada PAS bahkan gua fikir kehadirannya buat orang bukan islam lari dari PAS.

Begitu juga abg Nash,pengaruh kat negeri sendiri pun tiada,sebab tu kena tanding kat Kelantan baru boleh menang...tu pun atas ehsan TGNA..

Sorang lagi tu......SIAPA dia...gua tak kenal sangat pun...pernah la dengar namanya sekali setahun,tapi kalau bicara soal pengaruh..perghhhhhhhh,,menag takde sen pun dia duduk dalam PAS..keluar aje la.....kehadiranmu menyerabutkan..

Hasan ali khabarnya akan dihukum,tapi setakat mana sangat la....jadi gua sokong kalau Tan Sri Khalid Ibrahim pecat dia dari pentadbiran kerajaan Selangor seperti yang dicadangkan oleh beberapa pihak yang anti Ug..dia pun gua fikir tiada nilai kepada PAS sekarang....hanya sekadar penyemak jer...

islam agak sukar terlaksana jika proksi umNo wujud dalam PAS kerna mereka adalah satu bebanan kepada PAS....

keputusan mesyuarat PAS mengecewakan...


1] Perkukuhkan Pakatan Rakyat. Semua pimpinan dan ahli PAS diminta beriltizam untuk untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat. Satu seminar khas mengenai pengukuhan Pakatan rakyat akan dilangsungkan. Penulis merasakan seminar itu adalah seminar yang sama yang akan dijalankan pada bulan Disember nanti. 2] Satu lembaga displin dibentuk dengan diketuai oleh Naib Presiden, Tuan Ibrahim Tuan Man bagi menangani isu-isu displin yang sedang berlaku di Negari selangor. 3] Isu Unity Government atau Kerajaan Perpaduan sudah tidak berbangkit lagi. Tiada lagi kerajaan perpaduan selepas ini.(isa). Nasarudin,mustafa ali dan hasan ali masih kekal dalam pas...

pada hemah gua,apa yang inginkan pada mesyuarat tersebut adalah:
nacha dipecat..
mustafa dipecat..
hasan alidipecat..

itu yang sepatutnya....


jadi,isu pertemuan 3 org pemimpin PAS dgn blogger percacai umNGOK dah ditutup ke?

Wednesday, October 28, 2009

Bicara soal penyokong PAS yang anti Anwar..


Tak perlu sorokan,kita tahu dan amat yakin ada dalam kalangan ahli PAS dan penyokong PAS yang anti kepada ketua pakatan rakyat Dato' Seri Anwar Ibrahim(DSAI).

Bagi gua,mereka ini adalah tergolong dalam golongan orang orang yang buta politik serta kurang ceredik atau bahsa yang lebih lembutnya
bodoh. Siapa yang mampu persoalkan bahawa faktor Anwar merupakan faktor utama kemenangan barisan pembangkang pada pilihan raya umum ke 12 mac tahun lalu..?

Benar terdapat faktor lain,tetapi gua yakin faktor utamanya adalah faktor Anwar.
Dan kemenangan besar barisan altenatif pada pilihan raya umum ke 10 pada tahun 1999 juga adalah punyai kaitan dengan DSAI.

Serta tidak mustahil kekalahan memalukan barisan pembangkang pada pilihan raya ke 11 pada tahun 2004 juga adalah kerna faktor DSAI..yakni pabila beliau dibebaskan oleh mahkamah semasa pentadbiran kerajaan Pak lah,rakyat mungkin lihat sesuatu pada Pak lah dan terus menyokong umNo barisan nazional.

Hari ini,ramai ahli ahli serta penyokong PAS yang menunjukkan sikap anti Anwar..seolah oleh anwar membawa satu budaya baru dalam PAS..anwar merupakan satu bayang bayang yang merosakkan PAS.


Hal ini terjadi mungkin disebabkan oleh kerana mereka sangka kemenangan PAS adalah 100% kerana usaha PAS..

Ya PAS ada usahanya yang memenangkan PAS pada pru12,tetapi faktor anwar turut mempengaruhinya.
tanpa mereka tahu Anwar merupakan satu aset penting kepada pakatan rakyat dan PAS selain tok guru nik aziz..mungkin pabila sudah terkena,baru mereka akan sedar...inilah sikap melayu yang kurang ceredik dan kurang berfikir maju ke depan.


PS-Juga kepada penyokong DSAI yang membaca posting ni,gua akui DSAI adalah faktor kemenanggan besar pakatan rakyat pada pru12,tapi jangan dilupa bahawa ini semua berdasarkan kehendak Allah s.w.t....Anwar hanyalah ibarat satu alat sebagaimana ubat yang memyembuhkan penyakit,walaupun pada zahirnya,ubat itu yang menyembuhkan kita,tapi sesungguhnya itu semua dari Allah s.w.t...jangan taksub,tapi yakinlah,kita di pihak yang diredai Allah S.W.T.....ALLAHUAKBAR..

Terima Kasih Tok Guru...

Hari ini merupakan hari penting bagi parti PAS dimana mereka akan mengadakan mesyuarat khas ekoran daripada saranan TGNA supaya parti berkenaan mengadakan EGM. Semalam Salahuddin Ayub yang mewakili pihak TGNA telah membuat kenyataan bahawa TGNA tidak dapat hadir pada mesyuarat berkenaan.

Saya sendiri mula merasa risau, apakah TGNA hanya berseorangan dalam membuat tindakan demi menjaga parti Islam ini? Kumpulan Pro-UG pula pasti akan bergembira sekiranya TGNA tidak hadir pada mesyuarat berkenaan.

Walau bagaimanapun hari ini, Tok Guru kesayangan kita telah berubah fikiran akan menghadiri mesyuarat yang penting itu. Syabas Tok Guru....


BACA LAGI DI SINI

KISAH SEBENAR TREGEDI MEMALI..

Tanggal 19 Nov 1985, Kg. Memali, Mukim Siong, Baling, Negeri Kedah Darul Aman di bumi Malaysia menjadi saksi satu tragedi yang sangat dahsyat dalam sejarah tanah air. Lebih 3000 anggota keselamatan dihantar oleh pihak pemerintah daripada regim Barisan Nasional untuk melakukan aksi penangkapan ke atas seorang tokoh ulama’ yang bersama di dalam Gerakan Islam di Malaysia iaitu Parti Islam Se-Malaysia (PAS).

Beliau yang mesra dengan panggilan Ust. Ibrahim Libya atau nama sebenarnya Ibrahim bin Mahmud merupakan pendakwah tanah air yang sebelumnya pernah berkhidmat bersama Pusat Islam Malaysia. Beliau yang telah sekian lama bersama PAS akhirnya mengambil keputusan meninggalkan Pusat Islam bagi meluaskan lagi ruangnya memberikan perkhidmatan kepada Parti Islam walaupun khidmatnya sangat diperlukan oleh Pusat Islam sehingga beliau pernah dii’tiraf sebagai pendakwah terbaik.

Dengan suaranya yang lantang dan tegas menghadapi kezaliman-kezaliman pihak pemerintah ketika itu yang diketuai oleh Perdana Menteri Tun.Dr Mahathir bin Mohamad, setiap majlis-majlis pidatonya pasti dihadiri oleh ribuan pendengar dikalangan penyokong dan pendokong gerakan Islam. Internal Security Act (ISA) yang dikuatkuasakan oleh pemerintah adalah merupakan diantara perkara yang sangat kuat ditentang oleh beliau selain dari sikap pemerintah yang dilihat tidak memandang Islam sebagai ‘Aqidah Negara serta jalan penyelesaian masalah ummah. Ditambah lagi dengan peribadi pemerintah yang dicemari amalan korupsi dan sebagainya membuatkan Ust Ibrahim begitu bersungguh dalam memberi semangat kepada ahli PAS agar berazam untuk membuat perubahan dalam kepimpinan Negara.

Sokongan dan dokongan kuat dari ribuan umat Islam di Malaysia yang mencintai perjuangan Islam menjadi ‘mimpi ngeri’ kepada pihak pemerintah. Ianya begitu menakutkan mereka yang mengimpikan kekuasaan dapat dipegang selama-lamanya. Akhirnya, pelbagai tuduhan, fitnah dan label-label jahat dilemparkan kepada PAS khasnya Ust. Ibrahim Libya. Alasan-alasan dicipta bagi membolehkan pihak pemerintah dengan mudah menangkap Ust. Ibrahim. Kerjasama antara pemerintah dengan pihak keselamatan mula dilakukan dengan hebat.

Menjelang operasi penangkapan, Kg.Memali dipantau dan dikepung hampir seminggu lamanya. Pertambahan bilangan anggota keselamatan dari sehari ke sehari persis ingin menghadapi satu bala tentera musuh yang besar atau pengganas yang sangat merbahaya yang diperlukan segera. Cerita-cerita karut yang direka mengenai kegiatan Ust. Ibrahim dan pengikutnya di Kg. Memali disiarkan di dada akhbar bagi mengelabui mata orang awam. Ust. Ibrahim yang istiqamah mengajar anak-anak muridnya dikalangan orang tua dan anak muda di Madrasah yang dibinanya dimaklumkan mengajar fahaman salah dan sesat. Semuanya berlaku dalam tempoh menjelang operasi.

Sangat dahsyat. Tanggal 18 Nov 1985, hampir segenap penjuru kampung telah terkepung, dibimbangi ada sasaran yang terlepas keluar. Penduduk Kg. Memali yang begitu setia bersama guru mereka terus bermunajat kepada Allah memohon keselamatan dan bantuan. Persiapan persenjataan ala kadar dengan senjata ‘orang kampung’ disediakan kerana bagi mereka mempertahankan diri dan nyawa yang diancam adalah satu kewajipan yang sangat besar. Namun apalah sangat dengan senjata ‘orang kampung’ berbanding pihak pemerintah yang mengahantar bala tentera dengan kelengkapan seolah-olah menghadapi peperangan yang besar. Berpuluh-puluh kereta perisai disediakan, lori water canon, gas pemedih mata, senjata, pelbagai jenis polis disediakan termasuk Pasukan Polis Hutan dan segala macam kelengkapan lain.

Anggota polis berpecah kepada dua kumpulan akibat berlainan maklumat yang diterima mengenai siapa sasaran dalam operasi ini. Ada yang mendapat maklumat, mereka akan menggempur perkampungan saki baki Komunis dan ada yang mendapat maklumat mereka akan menghadapi kumpulan pemberontak kerajaan. Namun, atas arahan dari pemimpin tertinggi pasukan polis yang mesti ditaati, mereka akur juga walaupun ada yang mengetahui bahawa dihadapan mereka bukanlah Komunis. Selepas kejadian, maklumat diterima bahawa pada malam serangan ingin dilakukan iaitu malam 18 Nov tersebut, sebahagian anggota polis bersuka ria dan berpesta besar di sebuah balai polis di Negeri Kedah. Antara anggota polis yang terlibat didalam operasi ini termasuklah dikalangan mereka yang bukan beragama Islam.

Antara watak utama dibelakang operasi yang disebut ‘Ops Komunis’ ini, Musa Hitam (Tim.PM), Dato’ Yahya Yeop (pemimpin tertinggi Polis Negeri Kedah) dan Dr.Mahathir sendiri . Mereka inilah yang memainkan peranan utama bagi memastikan tertangkapnya Ust Ibrahim Libya pada tarikh tersebut.
Keesokannya harinya, tanggal 19 Nov 1985, selesai Solat Subuh, Ust Ibrahim terus memberikan taujihat penuh bermakna kepada para pendokong perjuangan yang terdiri dikalangan anak-anak muridnya yang setia dengan majlis-majlis ilmu beliau. Antara lain, beliau mengingatkan kepada ahli jama’ah supaya jangan ada yang lari dari perjuangan yang sedang dihadapi ini serta menyebut mengenai kelebihan mati syahid. Seluruh ahli jama’ah semakin kuat azam dan tekad untuk tidak menyerahkan Ust Ibrahim kepada pihak pemerintah. Mereka rela mati demi mempertahankan As-Syahid.

Antara mereka yang rapat dengan Ust Ibrahim ialah Sdr. Yusuf Husein dan Pak Teh Mat Piah (sudah meninggal). Mereka inilah antara yang kerap melakukan rundingan dengan pihak keselamatan pada hari tersebut agar mengelakkan berlakunya pertumahan darah khasnya orng ramai. Namun, Ust Ibrahim tegas dengan pendiriannya untuk tidak menyerahkan dirinya kepada kerajaan yang zalim kerana baginya, beliau tidak melakukan apa-apa kesalahan atau jenayah. Tugasnya hanya memberi nasihat kepada pemerintah yang begitu kuat menganut fahaman Nasionalisme dan Sekularisme yang bertentangan dengan Islam.
Berita kehadiran anggota polis untuk menangkap Ust Ibrahim akhirnya berjaya dihidu oleh pasukan tentera Malaysia yang berada di Negeri Kedah. Bahkan dikalangan mereka juga terdapat anggota-anggota yang sering mengikuti pengajian-pengajian agama daripada Ust Ibrahim. Beberapa orang dikalangan mereka akhirnya bergegas ke Kg. Memali dan memberikan peringatan kepada pasukan polis agar mengelakkan serangan. Dengan bilangan mereka hanya beberapa orang membuatkan pihak polis tidak mempedulikan. Dikalangan anggota tentera ini ada yang menyebut, “ingat ! hari ini hari kamu. Boleh jadi satu masa nanti kita akan bertempur.” Lalu mereka meninggalkan tempat tersebut.

Setelah dilihat Ust Ibrahim enggan lagi bertemu mereka, akhirnya orang kampung diberi arahan agar berundur ke belakang. Serangan akan dilancarkan. Namun, untuk menerima arahan tersebut tidak semudah itu. Penduduk kampung yang terdiri dikalangan orang tua, kaum ibu, pemuda, wanita dan anak kecil dengan penuh keberanian melaungkan kalimah ‘Allahu Akbar’ berkali-kali bagi menggerunkan pihak musuh. Parang panjang yang sering digunakan dikebun untuk tugasan harian, digenggam erat bagi menghadapi kemungkinan-kemungkinan. Ibu-ibu dengan parang dan buluh-buluh panjang menghalau pasukan polis. Anak-anak kecil yang masih tidak mengerti apa itu perjuangan menghadapi pasukan polis bersenjatakan parang dan pisau.

Pihak keselamatan yang panik akhirnya melepaskan gas pemedih mata dan water canon ke arah orang kampung yang kukuh berdiri tidak mahu berganjak. Seorang kanak-kanak terkena serangan tersebut lalu pengsan dengan mulutnya yang berbuih. Melihat anak kecil tersebut menjadi mangsa, lantas seorang penduduk yang dikenali dengan panggilan Cikgu Shafi’e nekad untuk melakukan serangan balas. Parang ditangan digenggam dan terus berlari ke arah anggota polis. Subhanallah. Belum sempat parangnya singgah ke tubuh anggota polis tersebut, sebutir peluru terus menembusi dadanya. Cikgu Syafi’e menjadi korban pertama tragedi tersebut.

Jerit pekik penduduk semakin kuat apabila serangan bertalu-talu dari kereta perisai polis dilakukan. Seorang demi seorang tumbang menerima hadiah peluru dari Kerajaan Barisan Nasional. Rumah Ust. Ibrahim dirempuh kasar. Akhirnya peluru menghinggapi juga tubuh ulama’, pendakwah dan pemimpin gerakan Islam ini. Diatas ribaan isterinya, beliau menghembuskan nafas. Beliau sempat bertanya, “abang kena apa?”. Si isteri menjawab, “abang ditembak.”
Menjelang waktu Zohor, hujan renyai-renyai turun membasahi Kg. Memali. Hujan rahmat yang turun sebagai saksi kezaliman pemerintah yang rakus mengahdapi rakyat yang serba kekurangan. Operasi pembersihan dilakukan segera agar bau bangkai jenayah mereka dapat ditutup dari pengetahuan rakyat Malaysia. Mangsa yang terkorban diangkut ke dalam trak-trak polis. Didalamnya turut dimuatkan beberapa ekor anjing buat menemani para syuhada’. Ada penduduk kampung yang tercedera disepak terajang. Mereka menyebut, “ada lagi yang belum mati”. Semua penduduk kampung disumbat ke dalam trak polis untuk dibawa ke balai. Yang cedera dibawa ke hospital. Maklumat dijaga agar tidak sampai kepada media atau orang ramai. Tahanan diugut agar merahsiakan kejadian.

Beberapa hari kemudian barulah mereka dibebaskan. Jenazah dipulangkan semula dengan bilangan korban seramai 14 orang semuanya. Maka bermulalah perbalahan diantara pihak berkuasa agama (Majlis Fatwa Kebangsaan) dengan penduduk. Mereka mendakwa Ust Ibrahim Libya dan 13 yang lain mati sebagai Syuhada’ dan perlu diuruskan sebagai orang mati syahid. Pandangan ini diambil dari tuan-tuan guru di pondok-pondok Negeri Kedah yang melihat bahawa mereka ini mati kerana mempertahankan agama dan nyawa mereka. Bagi pihak berkuasa agama dibawah pemerintah, mereka terus ditekan untuk mendakwa Ust Ibrahim dan lain-lain mati sebagai Bughah (penderhaka kerajaan Islam) dan wajib diurus sebagai orang mati biasa. Penduduk tetap dengan keyakinan mereka. Akhirnya para korban diurus sebagai syuhada’ dengan tidak dimandikan beserta pakaian mereka yang masih basah dengan darah yang terus mengalir walaupun telah beberapa hari ditembak.

Sehingga hari ini, kes ini yang telah beberapa kali dibawa ke mahkamah sunyi sepi tidak berbunyi lagi. Kes yang masih berada di dalam fail mahkamah ini tidak dipedulikan oleh Menteri Penerangan Malaysia (sebelum ini) iaitu Dato’ Zainudin Maidin. Beliau memperalatkan beberapa klip video tragedi Memali ini untuk menyerang PAS sebagai gerakan ekstremis, radikal, militan dan sebagainya selepas pasca 11 Sept 2001 dengan menggambarkan orang PAS menyerang anggota keselamatan. Hari ini, genap 23 tahun tragedi Memali yang meragut nyawa mereka yang tidak bersalah dan mencederakan beberapa anggota polis yang memang mereka ini tidak tahu pun tujuan sebenar dihantar ke sana pada tarikh tersebut. Mereka tidak bersalah.

Bahkan seorang demi seorang orang kampong yang sepatutnya menjadi saksi dimahkamah untuk memfailkan saman kepada kerajaan Barisan Nasional kini telah menghadap Allah s.w.t.

Selepas kejadian tersebut, setiap tahun PAS mengadakan sambutan memperingati Tragedi Memali. Saban tahun juga ada sahaja anggota polis yang secara diam-diam menyalurkan sumbangan kepada PAS, kepada balu-balu syuhada’ dan memohon kemaafan atas kesilapan mereka. Melihat kepada situasi anggota polis yang sangat sedih dan terkilan dengan kejadian ini yang bukan dengan kerelaan mereka dan sangat terharu dengan sambutan memperingati syuhada’ ini , akhirnya atas nasihat dari pimpinan, sambutan yang berjalan beberapa tahun tersebut dihentikan.
Wallahua’lam.

Al-Fatihah Untuk Para Syuhada’ Memali

sumber:kelab penyokong TGNA

Hasan ali harus dipecat dari kerajaan negeri selangor....

HASAN MOHD ALI /  PAS

saya fikir elok Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pecat Hassan Ali dari kerajaan kerana kesalahannya cukup besar dan cukup jelas: melanggar perlembagaan negara dan negeri. Memang ini tak pernah dilakukan oleh UMNO Barisan. Tetapi inilah yang hendak ditunjukkan; yakni bahawa Pakatan serius dalam mendaulatkan perlembagaan yang menjadi tunjang dan nadi kepada demokrasi dan apa sahaja yang bersifatkan merakyatkan di negara ini. Saya tak fikir ada siapa yang boleh menghalang. Lagipun bukankah telah ada ketetapan yang menyekat gelagat seperti yang dilakukan oleh Hassan Ali itu? Di sisi undang-undang itu kuasa mutlak Khalid. Kalau Khalid tidak buat dia boleh dipersalahkan kerana tidak menjunjung perlembagaan - Abdul Aziz Bari


baca artikel penuh di:pinkturtle...

wa,sokong 10000000%...Hasan Ali sudah tidak boleh di'repair' lagi....'

ni apa cerita??kata tutup terus dah UG...ke bertemu murni saja?




gua hanya ingin tanya kenapa?

tak sia sia gua anti mereka ni...

mereka memang pantas untuk dibenci..

merekalah petualang perjuangan rakyat dan islam...

hidup TOK GURU NIK AZIZ.!!!!!

HIDUP ANWAR IBRAHIM,!!!!

HIDUP HUSAM MUSA.!!!!

HANCURKAN PUAK PENGKHIANAT.!!!!


Ps-gambar guacedok kat bloglistpolitik.

ini merupakan gambar pertemuan pemimpin PAS dgn blogger umNGOK

Tuesday, October 27, 2009

tak guna punya madey...


Now Mahathir asks Nik Aziz to quit PAS – malaysian insider

Mahathir Mohamad today urged PAS spiritual leader Datuk Nik Abdul Aziz to step down, saying that the Kelantan mentri besar is doing more harm than good to the party by overstayin

His statement, made against the backdrop of a power tussle in PAS, is apparently aimed at driving a deeper wedge into a party that is already split between factions keen on co-operating with Umno and those committed to Pakatan Rakyat (PR).


(Mahathir Mohamad hari ini menyurh pemimpin spiritual PAS Datuk Nik Abdul Aziz untuk berundur, mengatakan bahawa Mentri Kelantan besar adalah melakukan lebih banyak ruginya daripada baik parti kerana terlalu lama memimpin PAS

Pernyataannya, dibuat berdasarkn kemelut pada PAS, tampaknya ditujukan untuk memandu yang lebih baji menjadi parti yang sudah berpecah antara puak tertarik untuk bekerja sama dengan UMNO dan mereka komited untuk Pakatan Rakyat (PR).
)translate guna google,korang faham faham sendiri lah k(


cissss....jenis manusia apa ntah...
gua ingat dah ta nak kondem mamat kutty ni,sebab dia dah tua,nak mampos,biar dia bertenang,
tapi tua tua keladi,makin tua makin menjadi jadi perangai buruknya.
siapa dia mahathir ni??
ahli umNo pun ada yang anti dia..
mahapenzalim...
gua tertanya tanya adakah madey ni tergila gilakan UG gak..sebab apa macam pro pihak pro ug dalam PAS je..
dan si pro Ug dalam pas mesti puas hati selepas madey kutuk TGNA ambo dok....celaka sungguh korang..
semua ni berpunca dari perangai buruk korang la.....

komen sokong TGNA kutuk pro Ug

Gua ambil dari greenbox dalam postingnya yang bertajuk > era najib altantuya:semua tak nak mengaku pro umNo.

benar apa yang dikatakan tok ni...

tok iskandar said...

Bukan fanatik atau taksub,tapi TG Nik Aziz memang selayaknya menjadi mursyidul am PAS kerana berpandangan jauh dan bijaksana.
Ketika beliau mencadangkan EGM diadakan untuk membersihkan pemimpin yang bermasalah,ustaz harun taib,ketua dewan ulama mengulas kenyataan itu bukan ditulis oleh TG nik aziz.cikgu Pa,Satiausaha Agung PAS juga memberikan komen untuk mengadakan mesyuarat khas untuk AJK dan Pesuruhjaya PAS rabu ini.
Paling best bila TG Haji Hadi kata selesaikan melalui musyawarah bukan melalui media.
teringat balik bila Hasan Ali kritik selcat secara terbuka,tiada sebarang tindakan dikenakan biarpun beliau boleh menegur atau menyelesaikannya secara musyawarah iaitu melalui mesyuarat exco.
Kita tengok siapa yang kena......
Bukan bermaksud menghina sesiapa,tapi tok percaya motif sebenar TG Nik Aziz adalah untuk memberikan nasihat dan sedikit teguran.
tok sebagai ahli menyokong penuh Tg Nik Aziz.
UMNO gigit jari pasal PAS tak jadi pecah belah.kami tak macam korang,umpan sikit duit terus longlai

bukan pro umNo tapi anti pakatan?


kepada siapa tajuk posting ini gua tujukan??

kepada yang dakwa bahawa dia bukan pro umNo,Ug sudah lapok tapi selalu kondem kawan sendiri.

kepada yang jumpa Pak lah senyap senyap,

kepada yang kondem SELCAT,

kepada kawan baik khairy jamaludin,

kepada yang mengharamkan tulisan Tuan Guru Nik Aziz daripada tersiar di Harakah,(greenbox)

kepada yang memadamkan tulisan Dr Dzulkefli Ahmad mengenai penolakan mengenai Kerajaan Perpaduan,(greenbox)

kepada yang menukar Ketua Penyunting Harakah kepada yang boleh menjadi Pak Turut mereka,(greenbox)

kepada yang memecat Khalid Samad dan Saari Sungip dari Dewan Harian PAS Selangor,(green box)

kepada yang mengusir DJ radio TKO.fm kerana lantang tidak menyetujui gagasan Kerajaan perpaduan di dalam siarannya dan beberapa langkah lain diambil sebaik saja Mustafa Ali dilantik menjadi Setiausaha Agong PAS yang baru.(greenbox)


ps-AT ada nak komen apa apa pulak pasal posting ni...n dah baca komen gua kat shout lu..itu penjelasan gua ler .....

Monday, October 26, 2009

kisah dua ekor katak....

dimaklumkan,cerita katak ini takde kaitan dengan mana mana katak lain di malaysia ini samada katak hijau,atau katak bebas...ini cerita katak lain....jangan perasan okey...

si pencacai UG kata ada yang mendalangi TGNA untuk buat EGM


Tapi tok guru kata:

‘Saya dah tua, tak payah orang lain jadi dalang.

Saya nak jaga parti saya supaya dihormati sampai bila-bila,” katanya ketika diminta mengulas desas-desus ekoran kenyataannya itu.(baca lagi)..

jadi kita nak ikut kata siapa?? si fulan pncacai ka ikut kata tuan punya badan sendiri.

TGNA harusm engambil tindakan pihak yang meragui kenyataan itu sendiri..

satu lagi,mereka mengakui bahawa TGNA bukan bodoh untuk buat kenyataan semberono untuk buat EGM,abih tu,kalau benar TGNA yang buat kenyataan itu,adakah TGNA bodoh??hang pa la yang bodoh....TGNA adalah pemikir politik tahan air yang ulung,fikir ke depan.buktinya,kejayaan cemerlang kelantan dalam pilihan raya ke 12,terenganu bagaimana?

adakah si pembuat kenyataan bahawa bukan TGNA yang buat kenyataan itu berani keluar dari PAS jika benar TGNA yang benar benar mengeluarkan kenyataaan itu dari sudut hatinya..

PS-gua tercari cari komen anakanda TGNA,mungkin beliau ada pendapatnya sendiri..beliau kan anak TGNA,pasti tahu sikit sikitkan mengenai kebenaran isu EGM ni..

pendirian PAS pusat terhadap EGM:hari ni dibuat...


PAS pusat akan mengadakan satu sidang media pagi esok bagi menyatakan pendiriannya terhadap desakan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat supaya parti itu mengadakan muktamar khas bagi membincangkan isu "dua tiga kerat pemimpin bermasalah".(korang baca lgi kat sini).

ehem..ehem..siapa yang akan ketuai sidang media esok;;??

perghh:
Sidang media di bilik mesyuarat utama itu, akan di ketuai oleh Mustafa Ali.(mkini)..

ceh,kita nak buang dia,tengoklah esok(harini) apa alasan dia,...

gua percaya,selagi ckgu pa ni masih ada kuasa,selagi tu la PAS terengganu akan lemah..

PAS akan rebah jika EGM tidak dilaksanakan..


Kenapa kita nak PAS buat sangat EGM ni...kita panggil muktamar khas ni..pokok utamanya adalah ntuk membuang anasir umNo dalam parti islam semalaysia nih.

umum tahu,umNo semakin ditolak rakyat,(kecuali rakyat bagan pinang yang sokong rasuah),yang kita duk gila meroyan nak nersatu dan berpadu dengan umNo awat??

kenapa rakyat bukan islam yang terdiri dari india dan cina sokong PAS pada pilihan raya ke-12 taun lalu(masa tu pakatan rakyat masih belum dibentuk).adakah mereka menerima dasar PAS??nehi kabi nehi gua fikir,sebabnya cuma satu kerana mereka membenci umNo..mereka mahu menghukum umNo atas kezaliman yang dilakukannya..juga kerna kelemahan pentadbiran al pak la badawii...

jadi adalah amat tidak mustahil jika PAS akan rebah tanpa sokongan masyarakat bukan islam di malaysia...walaupun tidak rebah sepenuhnya...dan juga pAS tidak mustail unutk rebah sepenuhnya jika bersama umNo.

PAS adalah parti islam,dan islam amat itdka menyukai jika umatnya melakukan pengkhianatan terhadap sesiapa pun,lebh lebih lagi PAS mmegang title "islam"..bukankah nama baik "islam" di Malaysia akan tercemar jika parti ISLAM semalaysia melakukan pengkhianatan terhadap penyokong non muslimnya.

tidak mustahil,ahli kelab penyoKong PAS yang hari ini berjumpal 30 000 orang akan hilang kepada 30 orang jiak PAS bersama umN0 dan jika PAS terus dipimpin oleh pemimpin yang kurang peka serta tidak tau berterima kasih..

EGM harus dilaksanakan untuk membuang pemimpin yang lemah,anasir2 umNo harus dibersihkan serta PAS harus ada pendirian yang tegas dalam soal UG.PAS selangor yang awal awal dah menolak EGM PAS ini boleh dipersoalkan.

PS-dan jika EGM tidak mahu dilaksanakan,4 pemimpin PAS perlu meletak jawatan bagi mengelakkan PAS renah dan tersungkut di kaki umNo...

Sunday, October 25, 2009

PAS akan terus gagal tawan Terengganu jika ini pemimpinnya..

ini komen seorang pemimpin PAS Terengganu mengenai cadangan TGNA..kenapa gua fikir jawapan beliau macam jawapan orang bersalah je??juga jawapan katak bawah tempurung...malu weh...dan satu lagi,jawapan dia buatkan buatkan gua rasa dia pun pro UG juga...

MARANG - 24 Okt- Ketua Dewan Ulama PAS, yang juga Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato' Usstaz Harun Taib telah mengadakan satu sudang media.

Sidang ersebut telah diadakan selepas majlis perasmian penutup sambutan Jubli Perak 25 Tahun Pasti Negeri Terengganu di Rusila, disini, petang semalam, 24 oktober, 2009.

Berikut disiarkan kenyataan penuh, soal-jawab beliau dengan para wartawan yang hadir;

Wartawan: Dato’, minta komen kenyataan Mursyidul Am PAS, Dato’ Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam blognya?

Dato’ Harun Taib: Setakat ini saya masih tidak percaya yang Tok Guru Nik Aziz buat kenyataan seperti itu.

Wartawan: Tapi, dia (Nik Aziz) mengaku?

Dato’ Harun Taib: Saya belum tengok lagi kenyataan (terbaru) dia (Nik Aziz) cuma surat khabar tulis katanya datang dari blog dia (Tok Guru) dan blog dia itu siapa tulis saya pun tidak tahu.

Wartawan: Dato’ ada baca blog itu?

Dato’ Harun Taib: Saya baca (blog) tetapi saya tidak dapat mengesahkan sama ada Tok Guru kata atau siapa kata, saya tidak tahu dan saya tidak percaya Tok Guru kata. Sebab, Tok Guru tidak akan buat kenyataan yang seperti itu dengan tidak ada alasan yang kukuh.

Wartawan: Kenapa, Dato’ rasa bukan Tok Guru yang tulis?

Dato’ Harun Taib: Saya rasa bukan Tok Guru. Sebab, Tok Guru saya kenal dia. Dia tidak buat kenyataan ‘sombrono’ dan dia mesti ada fakta, ada hujah, ada dalil. Takkan Tok Guru hendak buat kenyataan berdasarkan MCA buat macam itu, kita (PAS) juga hendak buat macam itu. Umno buat macam itu, kita (PAS) pun hendak buat macam itu. Mesti ada fakta, kita (PAS) parti Islam.

Wartawan: Jadi, siapa yang tulis jika bukan Tok Guru?

Dato’ Harun Taib: (ketawa)… Sesiapa pun boleh tulis dalam blog Tok Guru. Ini zaman canggihkan.

Wartawan: Jika benar Tok Guru yang tulis. Apa komen, Dato?

Dato’ Harun Taib: Nanti ternyata Tok Guru yang tulis baru saya boleh komen. Saya ada saluran saya untuk mengesahkan sama ada Tok Guru sendiri yang tulis atau tidak.

Wartawan: Apakah benar, ketiga-tiga (Hadi, Mustafa dan Hasan) itu pro-Umno?

Dato’ Harun Taib: Isu ini (kerajaan perpaduan) sudah habis dan sudah tutup buku. Tidak timbul lagi siapa pro-kerajaan perpaduan.

Wartawan: Dato’, ada petanda pergolakkan dalam parti PAS?

Dato’ Harun Taib: Tidak ada..tidak..tidak ada pergolakkan dalam PAS, tidak ada alamat dan tidak ada tanda. Cumanya, sengaja digoyang, ‘pokok digoyang’. Jika berkocak pun disebabkan ada orang yang sengaja menggoyangnya. Pokok itu sendiri tegak, teguh dan bukan sahaja mendapat sokongan dari orang-orang Melayu (Islam) sekarang ini tetapi juga mendapat sokongan dari orang bukan Islam dan bukan Melayu. Itu tanda keteguhan. Jadi, PAS sedang menunggu untuk mengalahkan Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya ini.

Wartawan: Dato’, bagaimanakah nanti jika benar kenyataan itu bukan dari Tok Guru tetapi dari pihak tertentu?

Dato’ Harun Taib: Kita serah kepada pimpinanlah dan biar ternyata dahulu. Jadi, saya masih mengatakan bukan blog itu ditulis oleh Tok Guru Nik Aziz sendiri. Siapa yang tulis saya tidak tahu.

Wartawan: Dato’, jika betul?

Dato’ Harun Taib: Jika sah betul Tok Guru Nik Aziz yang tulis, saya akan komen kemudian dan datang jumpa saya. Saya akan buat komen semula.(gua ambil kat sini)

perghh.kalau ginilah pemimpin PAS ganu,bila pulak gua nak merasai parti islam memerintah Ganu erk??



zahid and the penari bogel keliru dengan doa TGNA..




Zahid Hamidi hari ini menuduh doa Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sering memohon kepada Allah supaya memecah-belahkan UMNO kini 'berpatah balik' menimpa Pas menurut laporan Utusan Malaysia.

Menurut Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, Allah telah memakbulkan doa tidak baik Mursyidul Am Pas itu dengan 'mengembalikannya' sehingga terkena batang hidung sendiri.(baca lagi).

menurut mamat ni,TGNA selalu mendoakan agar umNo bn berpecah,tetapi akhirnya berbalik kepada PAS..

perghhh...siapa yang berpecah,PAS hanya mahu "bersih"kan organisasinya...buang yang keruh dan ambil yang jernih.bukan berpecah atas dasar berebut kuasa@gila kuasa.

EGM yang dicadangkan adalah untuk perkuat dan memperkukuhkan parti PAS..PAS ada sedikit kerosakan pada tubuhnya,dan perlu dibuang..tetapi kerosakan ini dengan izin Allah dapat digantikan segera.

kalau proses pembersihan ini dinamakan perpecahan,pergaduhan dalam umNo,mcA dan Mic kita nak panggil apa ya??

ps-zahid nak meraikan "perpecahan" dalam PAS ni dengan penari bogel ke??

iklan yang takde kat malaysia..

Saturday, October 24, 2009

boleh EGM PAS tidak diadakan dengan syarat....




wajah wajah ini meletak jawatan dari pucuk pimpinan
PAS...



gua sebenarnya nak letak juga gambar seorang lagi tu,tapi bila tengok gambar beliau,terkenang gak kat jasa beliau dulu dulu,jadi sebagai menghormati beliau sebagai seorang pemimpin , gua tidak mahu letakkan gambar beliau...siapa 'beliau'??ntah la,korang pk la sendir
i..

ada lagi pihak pencacai UG yang lain,tapi ia bukanlah nama besar,tak penting untuk letakkan gambar mereka...so,korang caarilah sendiri..


pencacai UG!!! malulah sikt!!!


perghh..

sejak timbulnya soal EGM PAS yang dikemukakan TGNA,ramai yang beri pendapat pro mahupun ada juga yang beri kontra..

yang kontra nya mestilah terdiri daripada yang pro-umNo..mesti sudah tak senang duduk mereka..mereka semuanya pastinya terdiri dari ahli@pemimpin PAS yang berbangsa melayu dan berugama islam.(gua tak maksudkan semua,hanya segelintir).

mereka gelisah dengan cadangan TGNA,tidak kurang ada ahli PAS dan pemimpn bawahan PAS yng'belasah' TGNA atas cadangan TGNA ini.dikutuknya TGNA,bangkitkan soal 16 september la,itu la ini la..

mereka ini mungkin kita boleh dikatogeri sebagai golongan pencacai UG...

tajuk posting ini adalah,"pencacai UG!!malulah sikit!!"...kenapa gua seruh mereka rasa malu sikit,coz.....cuba korang baca sini : pembersihan PAS.

dah baca??tengok..tengok...bukan melayu dan bukan islam pun hormat TGNA,sokong TGNA....korang tak pandai respek pemimpin sendiri,macam mana orang nak respek lu...HIDUP TOK GURU NIK AZIZ.....moga Allah panjangkan usia TGNA....takbir..

(perhatian:blogger keraspedal menyokong penuh tindakan TGNA kerana TGNA adalah seorang ulama yang benar benar berkaliber..keraspedal percaya,setiap tindakan yang dibuat TGNA mestilah selepas beliau meminta petunjuk dari Allah s.w.t..adalah tidak keterlaluan jika gua percaya bahawa TGNA adalah seorang wali yang akan memimpin umat manusia di Malaysia untuk keluar dari kegelapan yang dicipta umNo dan kuda tunggangannya..)

Friday, October 23, 2009

PERHATIAN:anti TGNA bererti anti PAS...


Gua pergi blog pencacai UG tadi..bukan pencacai umNo kerna blog tersebut dikendalikan oleh ahli PAS..blog mana??gua tak nak cakap kerana gua tak suka makan lada merah..

gua tak nak komen posting blogger tu,cuma gua nak komen kepada komen kepada posting itu(faham??).. ni contoh salah satu komen bangsat yang saya baca yang menentang TGNA..
Sandhurst said...

###,

org PAS mudah lupa, dulu masa anwar nak tubuhkan k'jaan 19sept, siapa yg beria2 dgn cadangan tu dlm PAS..?? jawapannya tuan guru nik aziz.

tapi nasib baik diredakan oleh mustapha dgn fakta 16sept parliman tak bersidang. siapa yg faham politik dan siapa yg main politik??

pimpinan PAS cuba nak slamatkan PAS. mereka tahu siapa anwar. tapi penasihat tok guru dah berbaiah dgn anwar dan terus nak tunggang tuan guru.

### npk, ramai org PAS npk, kita tak boleh tipu diri kita dan sembunyikan kebenaran. berdosa besar.


Gua percaya mamat habuk ni tak faham maksud 16 september ?ada sebabnya Anwar begitu yakin dengan pelan 16sep nya dan ada sebabnya TGNA menyokong penuh DSAI..mereka orang politik yang bijak berpolitik,hangpa tu sapa??kita kadang kadang perang tidak perlu pakai pedang,tak perlu pakai senapang,kita hanay perlu serang menggunakan minda..perang saraf.dan kita mesti yakin dengan matlamat itu walaupun kita tahu ia tidak semestinya berjaya.

Gua tanak komen banyak pasal 16 sep.gua nak balik kepada tajuk...."anti TGNA =anti PAS..siapa nak bangkang tajuk ni silakan,gua tak peduli yang gua tahu,dan gua YAKIN bahawa apa yang gua sebut ni ada benarnya..

TGNA dan PAS adalah sinonim,TGNA itulah PAS dan PAS itulah TGNA..itu dalam fikiran orang ramai..gua percaya,tak kira cina india melayu,pasti kalau mreka ingat PAS .

TGNA juga ada dalam kepala mereka.
ini bukanlah untuk perbesarkan TGNA,tapi inilah kenyataan,gua percaya,andai kata TGNA tidak memimpin PAS sekarang,dan PAS dipimpin oleh ustaz Hadi,ustaz nasarudin mat isa,cikgu mustafa ali,pasti dan amat pasti PAS sekarang ada di pangkuan umNo.syukur Allah bijak mengatur percaturan alam,Dia buatkan 'cerita' dalam PAS menjadi menarik dengan mwlahirkan TGNA..Allahuakhbar..

gua fikir,orang yang anti TGNA tidak selayaknya menjadi ahli PAS,PAS punyai pengaruh besar dalam Malaysia adalah kerna TGNA....

PS-mungkin ada yang baca posting kali ini fikir gua terlalu taksub dengan TGNA,lantak korang la...ini blog gua,gua punya sukalah...

sejadah solat...tak faham faham lagi??


soal itu peristiwa yang tidak dibuat buat(semula jadi) atau itu merupakan tindakan nakal segelintir pihak tertentu,ada satu pengajaran yang boleh kita ambil iaitu:

JOM SOLAT BERJEMAAH....

Bila pemimpin jadi pengkhianat...


Biasanya,dalam sesubuah organisasi,akan ada ahli bawahan yang menjadi si kitol yang menjadi pengkhianat kepada organisasi atau kumpulan tersebut,kesannya amatlah buruk,mungkin organisasi akan jatuh dan pemimpin akan terbuang.

Tetapi apa akan berlaku sekiranya yang mengkhianati organisasi sendiri akan pemimpin organisasi tersebut..sekaligus mengkhianati ahli organisasi.pastinya akan hancur luluh organisasi tersebut dan akan terkubur slamanya jika tidak diselesaikan segera.

ps-sekadar gambar hiasan...

EGM PAS wajib disegerakan...perghh..


beberapa perkara harus diputuskan segera agar PAS akan terus releven dan disokong rakyat..antaranya:

soal kerajaan perpaduan PAS dan umNO..apakah ketegasan PAS..mahu kekal bersama pakatan atau masih mahu terhegeh hegeh bersama umNo dalam UG.dan ketegasan ini hendaklah diputuskan secara muktamat dan tidak ada belah bahagi..jika sah ingin bersama pakatan,tolong jangan ada pemimpin PAS yang mengulangi perbuatan yang membawa kepada bibik bibik penyatuan dengan umNo.

yang kedua adalah perihal pemimpin PAS sendiri...ada diantara mereka perlu disingkirkan dari pucuk pimpinan melalui EGM jika ia dibuat..mereka adalah pemimpin yang yang condong kepada umNo..dan pemimpin PAS yang cuba menghancurkanpersepakatan antara parti dalam pakatan rakyat iaitu PAS,PKR dan DAP.

dan yang ketiga harus diketengahkan jika EGM ini diadakan adalah kedudukan KPP...kelab penyokong PAS..satu keputusan muktamat perlu dibuat segera..dan sebaiknya,KPP harus segera dinaik taraf menjadi sayap kanan PAS..

...

jadi,andai kata EGM ini berlangsung,dan ketiga perkara ini berjalan seiring dengan kehendak majoriti ahli akar umbi PAS..necaya,PAS mampu bangkit semula dengan lebih kuat...

Thursday, October 22, 2009

mungkin ini sebab PAS tidak pernah menang besar time pilihan raya umum.





Dari awal penubuhannya sehingga sekarang,PAS tidak pernah berjaya menguasai banyak kerusi dalam paelimen kecuali pada tahun 1999,itu pun mungkin adalah disebabkan oleh peristiwa pemecatan Anwar Ibrahim.

sebabnya??

PAS punyai ramai pemimpin yang tidak layak menjadi pemimpin.pemimpin yang tidak bisa ditegur,kemudian melatah tak cekat nak rak.seorang pemimpin yang 'bertamadun'adalah pemimpin yang tidak sombong, dan tidak menganggap hanya dirinya yang betul,pandangan orang lain adalah sampah.mungkin dia benar tetapi rakyat menilai kelakuan dan cara seseorang pemimpin itu menjawab segala pandangan lain yang serong..(tapi gua sokong prof.aziz bari)

pemimpin yang tidak menguasai ilmu politik sebagaimana TGNA.ya mereka ingin berjuang demi islam di landasan PAS,tetapi mereka tidak tahu caranya selain bagi ceramah dan cermah..

politik bukan setakat ceramah dah kondem pihak lawan,tetapi juga kena tahu jaga hati rakyat..tak kira melayu cina mahupun india,tak kira islam mahupun bukan islam.

pemimpin PAS juga ramai yang kuraang peka dengan kehendak rakyat,contohnya,rakyat sudah tidak mahukan umNo,tetapi yang korang gilakan umNo tu kenapa??

sebilangan kecil pemimpin PAS juga tidak sensitif terhadap bangsa lain,penganut agama lain...islam tidak ajar bgitu sayang weh..

juga,turut ada pemimpin PAS yang punyai semangat perkauman yang tinggi(ke tak percaya?)...perlu diingat,ada kaum lain yang menyokong PAS selain melayu PAS..sedar sikit..

tolonglah berubah..demi rakyat dan paling penting....demi agama kita ISLAM tercinta..takbir...

(ps-gua tak sampai hati nak kondem PAS banyak banyak coz gua dilahirkan di muka bumi ini untuk berjuang untuk PAS,bukan mengutuk PAS...(hehe,ye ka??,insyAllah..)

pe pun,gua sokong tok guru nik abdul aziz nik mat..ya Allah,panjangkanlah umur beliau..amin..

KPP harus segera dinaik taraf menjadi sayap kanan PAS.


Kelab Penyokong Pas(KPP) yang ditubuhkan pada tahun 2004 adalah amat perlu untuk disegerakan menjadi sayap kanan PAS.kenapa??

PAS sekarang dah mula kurang glamor dalam kalangan masyarakat cina dan india,mungkin sokongan masyarakat ini terhadap PAS tidak berkurangan tetapi bertambahan masyarakat cina dan india menaik dengan sedikit akhirt akhir ini..ini dibuktikan dalam pilihan raya kecil dun bagan pinang tak lama dulu.

mungkin disebabkan sikap segelintir pemimpin PAS yang kurang ceredik,atau bahasa yang lebih lembutnya 'bodoh" yang membuat kenyataan atau tindakan yang bisa memudarkan semangat cinta akan PAS dalam diri masyarakat cina dan india..(cehh.)

mungkin dengan 'ter'naik tarafnya KPP,PAS mampu meningkatkan lagi sokongan masyarakat bukan islam ini.mereka akan lebih rasa dihargai dan duduk sama tinggi dan berdiri sama rendah(perghh,betul ka peribahasa ni,lain macam je bunyinyer)dengan ahli PAS yang lain.

itu adalah layak untuk mereka kerna mereka turut bkerja keras dalam berkempen dalam usaha untuk memenangkan PAS dalam pilihan raya menentang BN,.

Moga usaha dr.mujahid tidak sia sia dan kita harapkan,ahli PAS akar umBi mampu menerimanya...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts