Saturday, October 31, 2009

Pakatan Rakyat negeri negeri lain wajib contohi Pakatan Rakyat Perak...


Duk perhatikan situasi politik pakatan rakyat sekarang,dari Selangor hingga Terengganu,tiada satu yang dapat menunjukkan kesepaduan yang kuat dan tidak berbelah bagi selain pakatan rakyat perak.

Kita lihat 3 trio terhebat Perak Nizar-Ngeh-Siva@ PAS-DAP-DAP....ye la,Pkr kita tak nampak kat sini,mungkin Pkr agak kalut kerana adun dari PkR lah yang menyebabkan runtuhnya sebuah kerajaan berdaulat perak di bawah pakatan rakyat.namun jelasnya,pakatan rakyat perak amat kukuh.

mereka saling bekerjasama,selain 3 ekor katak yang melompat tu,adun adun lain cukup konsisten dalam perjuangan,tiada erti pergaduahn.kalau di selangor kita lihat,Pas agak bermasalah dengan Pr,atau lebih jelas lagi hasan ali,dan di negeri negeri lain pakatan tidak sekuat di perak.

Adun adun perak dilihat amat serasi(selain 3 ekor tu la)..tiada isu makan kawan sendiri(selain tiga ekor katak tu la,hehe),fokus mereka cuma satu,yakni jatuhkan kerajaan haram bn di perak dan tegakkan semula perlembagaan yang dicabul dengan kurang sopannya oleh UmNo...

kenapa tidak,pakatan rakyat di negeri negeri lain,bahkan pakatan rakyat peringkat pusat mencontohi Pakatan Rakyat Perak....jangan la ada yang ingin menjadi KERA di dalam pakatan....(heh,bukan katak je melompat,kera pun lompat gak...)

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts