Tuesday, October 20, 2009

ISA masih belum dimansuhkan:demi keselamatan negara atau nedi keselamatan umNO??

Align Center
Kerajaan tidak berhasrat memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana undang-undang itu masih relevan dan terpakai dalam suasana keselamatan dan ketenteraman awam semasa negara, kata Hishammuddin Hussein. "ISA perlu dikekalkan kerana keberkesanannya dalam mencegah sebarang perbuatan, kegiatan atau aktiviti berbentuk subversif ataupun yang boleh mengancam atau memudaratkan keselamatan negara dan ketenteraman awam," katanya dalam jawapan bertulis kepada soalan Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor) pada persidangan Dewan Rakyat di sini hari ini.
{sumber di blog ini}

perghhhh.. gua fikir,umNo masih selamat kerna dek adanya ISA. wujudnya orang yang mampu mengugat keselamatan umNo, ISA la tempatnya.. ISA ni kiranya alat untuk umNo.. gua bukanlah anti ISA gamaknya,cuma gua jadi anti coz umNo jadikan nya sebagai perisai politiknya. kalau ISA digunakan dengan betul,wa tarak masalah.. tangkaplah orang yang benar benar mampu mengugat keselamatan dan ekonomi negara seperti perasuah,pengebom guna c4,perogol budak bawah umur(dey thamy),..mereka itulah pengugat keselamatan dan kesejahteraan negara sebenarnya.. bukannya pemimpin parti pakatan rakyat dan pemabngkang...

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts