Wednesday, October 28, 2009

Bicara soal penyokong PAS yang anti Anwar..


Tak perlu sorokan,kita tahu dan amat yakin ada dalam kalangan ahli PAS dan penyokong PAS yang anti kepada ketua pakatan rakyat Dato' Seri Anwar Ibrahim(DSAI).

Bagi gua,mereka ini adalah tergolong dalam golongan orang orang yang buta politik serta kurang ceredik atau bahsa yang lebih lembutnya
bodoh. Siapa yang mampu persoalkan bahawa faktor Anwar merupakan faktor utama kemenangan barisan pembangkang pada pilihan raya umum ke 12 mac tahun lalu..?

Benar terdapat faktor lain,tetapi gua yakin faktor utamanya adalah faktor Anwar.
Dan kemenangan besar barisan altenatif pada pilihan raya umum ke 10 pada tahun 1999 juga adalah punyai kaitan dengan DSAI.

Serta tidak mustahil kekalahan memalukan barisan pembangkang pada pilihan raya ke 11 pada tahun 2004 juga adalah kerna faktor DSAI..yakni pabila beliau dibebaskan oleh mahkamah semasa pentadbiran kerajaan Pak lah,rakyat mungkin lihat sesuatu pada Pak lah dan terus menyokong umNo barisan nazional.

Hari ini,ramai ahli ahli serta penyokong PAS yang menunjukkan sikap anti Anwar..seolah oleh anwar membawa satu budaya baru dalam PAS..anwar merupakan satu bayang bayang yang merosakkan PAS.


Hal ini terjadi mungkin disebabkan oleh kerana mereka sangka kemenangan PAS adalah 100% kerana usaha PAS..

Ya PAS ada usahanya yang memenangkan PAS pada pru12,tetapi faktor anwar turut mempengaruhinya.
tanpa mereka tahu Anwar merupakan satu aset penting kepada pakatan rakyat dan PAS selain tok guru nik aziz..mungkin pabila sudah terkena,baru mereka akan sedar...inilah sikap melayu yang kurang ceredik dan kurang berfikir maju ke depan.


PS-Juga kepada penyokong DSAI yang membaca posting ni,gua akui DSAI adalah faktor kemenanggan besar pakatan rakyat pada pru12,tapi jangan dilupa bahawa ini semua berdasarkan kehendak Allah s.w.t....Anwar hanyalah ibarat satu alat sebagaimana ubat yang memyembuhkan penyakit,walaupun pada zahirnya,ubat itu yang menyembuhkan kita,tapi sesungguhnya itu semua dari Allah s.w.t...jangan taksub,tapi yakinlah,kita di pihak yang diredai Allah S.W.T.....ALLAHUAKBAR..

7 comments:

M.H.A Hamzah said...

faktor utama pas dihenyak habis2 oleh media umno dan blogger umno jugak dek faktor anwar.
tgk mcmn tg nik aziz diperlekehkan hanya krn menolak cerita ceriti perpaduan ni dan menyokong pengukuhan pr.

خير الأنوار بن قمر الدين said...

betul tu en hamzah.

GOMO said...

Kecoh isu perjumpaan Blogger bersama Hassan Ali pada malam yang lepas. Apa yang sampai kecoh sangat ni??? Apa isu yang menarik sehinggakan Blogger Pakatan Al Banjari dan geng nya yang lain Kepanasan dengan artikel Gomo???
http://www.papagomo.com/2009/10/live-blogger-pakatan-kepanasan-dengan.html

keraspedal said...

Hamzah:

tindakan TGNA adalah betul...media yg perlekehkan TGNA adalah media umnO...gua rasa,kalau anwar tidak wujud pun,dan isu KERAjaan perpaduan diwujudkan,TGNA akan tetap menolak kerana TGNA sudah ada pengalaman ngeri brsama umNo...

TGNA ingin selamatkan pas dari parti umNo @parti thorugh je.....

خير الأنوار بن قمر الدين

kamu setuju semuanya....byk yg kamu harus belajar pak cik oe...

gomo;

mereka panas sbb artikel kamu tu banyak auta dari fakta....

pak mat said...

Antara asbab kemenangan PR yg lalu adalah RAKYAT BENCIKAN UMNO.... kalau diletak kayu@batu pun boleh menang... BUKANNYA RAKYAT FAHAM PERJUANGAN PAS, PKR ATAU DAP YG SENTIASA BERGESERAN SESAMA PEMIMPIN. Macamana nak naik kapal yg ada 3 org nakhoda yg mempunyai 3 haluan masing2

Anonymous said...

Saya setuju sangat-sangat dengan pendapat saudara. Memang benar kehadiran DSAIlah yg menjadikan Pakatan Rakyat mampu membentuk kerjaan di beberapa negeri dlm PRU ke-12. Cuba kita imbas kembali semasa DSAI berada dalam kerajaan pada era 80-an dan 90-an. Pada waktu itu Pas dan Dap hanyut... betul-betul hanyut. Kalau pun tdk 100% mungkin 50%. Ini kerana cara DSAI menyampaikan sesuatu hujah berlandaskan fakta, satistik dan bukti-bukti yang meyakinkan. Tdk seperti pemimpin-pemimpin lain. Kalau dibandingkan DSAI dengan Najib, jau panggang dari api. Selain DSAI sbg idola, saya juga mengagumi TGNA, kerana sikap amanah dan moralnya yg tinggi. Pemimpin Pakatan Rakyat yg amat meluatkan ialah Dr. Hassan Ali. Bercakap tdk menggunakan akal budi. Selalu emosi mengatasi akal. Menyampah.

keraspedal said...

anon:

satu satunya anon yg setuju dgn posting saya..hehe..tq

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts