Friday, October 30, 2009

Husam cadang pembangkang boleh jadi timbalan exco.

KOTA BHARU: Anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Husam Musa mencetus idea baru apabila bersedia menerima wakil rakyat pembangkang di Kelantan sebagai timbalan Exco sekiranya ia tidak menyalahi peraturan.

Husam berkata, beliau sedia membincangkan cadangan melantik Adun pembangkang sebagai timbalan Exco sekiranya mendapat restu daripada Menteri Besar.

“Mungkin tiga daripada enam wakil rakyat pembangkang ada peluang menjadi timbalan Exco sekiranya perkara itu dibolehkan,” katanya ketika menggulung perbahasan Enakmen Saraan Adun (pindaan) 2009 pada persidangan Dun hari ini.(baca lagi di SiAsAh).

Bagi Gua,...hmm,sukar nak komen,nak kata setuju,tak setuju sangat,nak kata tak setuju,ada juga kebaikan jangka panjang kalau buat begini.

Gua kata tak setuju apabila terkenangkan ada lagi wakil rakyat Pas yang hanya ada jawatan sebagai YB sahaja,nanti mereka tak puas hatikan,masalah pulak.Tapi rasanya,wakil PAS kebanyakkannya bukan gilakan jawatankan.(kecuali sorang dari selangor,namanya terpaksa dirahsiakan)


Dan gua setuju pula apabila terbayangkan wakil dari umNo ini mungkin akan lebih pro kerajaan Negeri...ye la kan,bila mereka berada dalam pentadbiran kerajaan negeri yang ditindas dan dianak tirikan oleh kerajaan pusat,baru mereka rasa apa yang 'kita' rasa..


lagi,Gua fikir adalah lagi baik YB umNo dari kelantan ni dari YB bachok dari PAS dan YB Hasan Ali..paling kurang mereka hormat TGNA...TGNA masuk hospital mereka ziarah,mesra dengan TGNA,tapi wakil 2 ekor ni,buat perjumpaan dengan orang yang pernah mendoakan agar TGNA pendek umur...dasar sial betul..(hehe,gua tak jadi stop)
.

4 comments:

Anonymous said...

lu memang dasar sial..sebab ketua erdogen lu husam cadang lu pun setuju membabi buta...wakakakaka husam pun macam nak tiru idea UG jer bg cadangan tu...

woit j/kuasa disiplin, amik tindakan kat bapak liberal ni pasai tiru idea UG...wkaakakaka

Telok Bakong said...

salam
Belum sesuai dengan iklim politik di Malaya ni, atau HUsam Musa perli gang UG hu hu

keraspedal said...

anon kepala sial:

ada gua cakap gua setuju 100% ke...50/50 beb...gua tak kata setuju,tak kata tak setuju..ua dah bagi reason untuk keduanya...perghh..

telok bakong:

waalaikummusalam...
kenapa?
tengok pada tgna la....atas beliau.

keraspedalbangang said...

ini satu lagi pendapat orang bangang..
mana boleh kasi adun umno timbalan exco..
nanti ditikamnya dari belakang kerajaan pas kelantan..
bodoh punya idea...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts