Wednesday, October 7, 2009

kelaNtan contoh kegagalan PAS-TpM

Rakyat perlu mengambil Kelantan sebagai contoh kegagalan parti PAS membangunkan negeri itu sejak 20 tahun lepas dan sebaliknya menilai rekod kejayaan kerajaan BN.(malaysiakini)

dei muhyihdin,rakyat kelantan lebih jelas tentang negori kelate berbanding ko ka,kalau PAS gagal,tentu dah kalah tahap kritikal PAS pru 12 2008..siapa ko nak tipu ni?

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kepimpinan BN sudah terbukti apabila meletakkan Malaysia antara negara yang maju di dunia selepas memerintah negara sejak 50 tahun lalu.(malaysiakini)

maju?Malaysia ni negara sedang membangung,nak maju tunggu bn jatuh dulu..untuk mencapai negara maju,pemikiran klas ketiga rakyat perlu hilang,selagi bn memerintah,mampos rakyat akan tetap dibodohkan.(apatah lagi TpM sendiri mempunyai pemikiran budak tadika,nak maju camne bila malaysia dipimpin oleh mamat ni)kalantan yang kana jadi negeri maju jika KERAjaan pusat tidak sabotaj kelantan(contoh:royalti minyak)

"Kalau kita pergi ke Kelantan, kita akan lihat sebuah negeri yang dipimpin oleh PAS yang masih lagi mundur dan kadar kemiskinan adalah antara tertinggi dalam negara," katanya ketika berucap di majlis sambutan Aidilfitri 1Malaysia Bandar Sunggala di Port Dickson semalam.(malaysiakini)

Gua rasa mat sembat ni tak tahu tantang rakyat kelantan,walaupun negeri kelantan kurang maju,tapi rakyatnya kaya raya,kalau lu pi terengganu,kita ambil contoh biasa,ramai lagi rakyat yang menggunakan atap zink,kat kelantan,paling kurang da guna atap stage.memang jenis atap bukanlah isu besar,tapi ini dah ada jurangngya.kota bharu lebih maju dari kuala terenggau walaupun kuala terengganu bergelar bandar raya pesisir pantai@buasir.dan kelantan sesungguhnya lebih maju dari kuala terenggau d bawah bn,,

Katanya, pada pilihan raya kecil Manik Urai, BN hampir menang dan di situ sahaja sudah terbukti bahawa rakyat kecewa dengan PAS yang kononnya hendak jadikan Kelantan sebagai Serambi Mekah dan maju.(malaysiakini)

hampir menang,tapi hakikatnya kalah...tu sebab ko janji nak bagi JAMBANtan,rakyat tertipu...

Ia sebaliknya menjadi contoh kemunduran dan kemiskinan dan ini membuktikan bahawa amat penting untuk rakyat memilih sebuah parti yang berpengalaman, katanya.(malaysiakini)

pengalaman mengebom,rasuah dan apa?menteri besar kelantan diiktiraf menteri besar paling bersih dan tidak pernah digantung kerana politik wang..

Muhyiddin berkata parti lain tidak mempunyai pengalaman dan mengaku kononnya berpakat tetapi sebaliknya tidak sehaluan malah kenyataan mereka sentiasa bercanggah antara satu sama lain.(malaysiakini)

ini tandanya demokrasi dalam pakatan,kami bukan mat angguk saja..gua rasa mat sembat ni tak tahu apa itu mcA,miC,gerakaN,PpP...

"Saya tidak hairan Selangor misalnya akan tertinggal jauh ke belakang, sebab itu kita nak bagi tahu rakyat, pilihan raya kecil ini nak rakyat faham bahawa ini adalah kesempatan untuk pengundi buktikan bahawa dasar kerajaan BN masih sesuai dan diterima rakyat jelata," katanya.(malaysiakini)

gua juga tidak heran jika mat sembat ni jatuh dari kerusi Tpm nanti..kah..kah..kah,kerna kebodohannya yang amat sangat.rakyat dah faham la sembat,sebab tu ko kalah sokmo...

Katanya, pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang pada 11 Okt ini, walaupun kecil, tetapi signifikan kerana hendak buktikan kepada dunia bahawa BN dan UMNO tetap mendapat sokongan rakyak.bernama(malaysiakini)

rakyat dunia dah lihat dalam 7 pilihan raya sebelum ini..

gua bersumberkan malaysiakini,tapi malaysiakini bersumberkan BERNAMA....jadi konklusinya,bernamalah sumber asalnya...tq..

4 comments:

kayrolldin said...

aku rasa budak kelantan lg kaya dri kami yg duk putrajaya. apa nak buat, tok guru tak perintah putrajaya...

CUPING MERAH said...

mat sembap ni baru kuar dari tempurung..habis orang nk ditipunya

kelambuharimau said...

mati kerana islam takpe dan bagus sesangat kerana ianya dituntut oleh agama,tapi berjuang untuk bangsa cina dan galakan tokong berhala di bina tiada gunanya

keraspedal said...

kay:

ntah,gua tak duduk putrajaya,tak tahu ekonomi rakyat kat saner..

cupingmerah:

ya,dari tempurung yang dah busuk,isinyam asih ada tapi dah basi tempurung tu.

kelambuharimau:

kami berjuang untuk islam,tapi juga turut berjuang untuk manusia yang beragama apa sekali pun kerana ia dituntut islam..kita bantu yang dizalimi,tentang yang mengzalimi..apa salah bangsa cina kalau mereka ia...ini satu lagi komen berunsur perkauman..

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts