Sunday, May 3, 2009

kenapa umno ni gila sangat kat pas..

reply to aidc....
semua tahu,walaupun bukan secara terangan,umNo inginkan pas bersama sama mereka dalam barisan nasional.pemimpin umNo tak kan boleh tidur dengan lena selagi pas tidak bersama mereka,umNo tidak akan rasa aman,selamat dan makmur selagi mereka tidak dapat menarik pas ke dalam komponen bN.

ironinya,mereka tidak pula nakkan kan pas semasa mereka mencapai kemenangan besar pada tahun 2004,tetapi hanya jatuh Cinta pada pas selepas 'kemenangan' teruk pada pilihan raya umum 2008.

sebabnya....ia jelas,umNo tahu bahawa ia akan jatuh dalam masa terdekat jika tiada sokongan dari pas.

umNo yang kehilangan 2/3 majoriti dalam parlimen pasti gusar untuk menghadapi sebarang pilihan raya tanpa back up dari parti yang berpengaruh seperti pas.

umNo juga sedar,sokongan melayu juga semakin bertambah kepada parti bukan majoriti melayu seperti DAP,dan melayu yang menyokong DAP ini adalah mungkin sekali dari pas dan pkr,jadi umNo mesti harapkan sokongan ahli pas terhadapnya.

jadi umNo sangat sangat berharap pas akan menyertai bN,dan umNo kelihatan punyai harapan untuk itu jika pemimpin tertinggi pas 'lupa' akan tregedi hitam satu ketika dahulu.

apapun,kepercayaan penyokong akar umbi masih kuat dengan tolakan keras tuan guru nik aziz terhadap penyatuan ini..(hidup tuan guru,semoga panjang umur).lebih lebih lagi tuan guru adalah mursidul am pas yakni pemimpin tertinggi pas,jadi rakyat masih rasa tidak dikhianati.bukan sahaja melayu,malah bangsa lain seperti cina dan india juga juga akan rasa dihianati jika penyatuan ini berlaku.lebih lebih lagi jika penyatuan ini beralasankan MELAYU..

semua sedar,penyokong akar umbi pas tidak akan redha dengan pimpinan tertinggi pas jika penyatuan antara pas dan umno berlaku..dan diharap pimpinan juga sedar akan hal ini....

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts