Saturday, May 9, 2009

bila umNo takutkan pilihan raya


semakin hari semakin jelas kelihatan bahawa umNo baziran NAZIonal gentar untuk menghadapi pilihan raya.jika satu ketika dahulu,setiap kali pilihan raya kecil,UBN pasti menang(kecuali kat lunas,semasa zaman reformasi dulu dulu).tapi kini,jika diadakan pilihan raya,UBN pasti tersungkur dengan teruk.

bermula dengan pilihan raya permatang pauh sehingga ke bukit gantang(kawasan semenanjung),UBN jatuh terpelenting berkali kali.

walaupun pengadil berat sebelah,sorakan penyokong mengalahkan ketidakadilan..

kini,selepas kalah dengan 4-0,UBN kini dan anti dengan pilihan raya,bukti jelas apabila pilihan raya kecil sentiasa dilambat lambatkan sehingga ke saat saat terakhir,untuk menghadapi pilihan raya dun penanti umNo juga kelihatan seperti binatang berkaki dua yang bertelur.

umNO tewas dengan desakan pakatan rakyat untuk membebaskan manoharan,adun dap di kota alam syah,diugut untuk mengadakan pilihan raya,terus kecut.kalau nak dibuat perbandingan sekali lagi,umNo ibarat Edge,bintang world wresling entertaiment(wwe)walau pun mendapat layanan yang lebih serta menjadi juara dunia,tetapi takutkan perlawanan bersama si pengali kubur Undertaker,sama seperti umNo,undertaker bagi umNo adalah pakatan rakyat,jika adalah pilihan raya,umNo pasti terkubur.berbeza sedikit adalah umNo sendiri yang mengali kuburnya sendiri.

umNo juga tahu,jika diadakan pilihan raya,kebencian rakyat terhadapnya semakin bertambah,kerana setiap kali pilihan raya kecil rasuah dilakukan secara terang terangan dan secara tidak langsung membuatkan rakyat yang celik terus membenci umNo.

umNo baziran NAZIonal boleh terus mengelak pilihan raya kecil,tetapi mereka tetap perlu berdepan dengan pilihan raya umum dalam masa lebih kurang 3 tahun lagi,saat itu,tiada lagi umNo,terus akan terkubur.anwar ibrahim berada dikerusi perdana menteri,dan v sivakumar akan mengantikan pandikar amin ....ha ha ha ha..(betul ka?)

1 comment:

Pengundi PR said...

Skong... tapi jangan lupa Timbalan PM... DS Nizar Jamaludin... hehehe...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts