Thursday, August 13, 2009

tok guru tidak disokong kali ini...


gua terbaca dalam blog pak karamu artikel yang ditulis beliau mengenai komen tok guru nik aziz terhadap dap yang menghina islam,tajuknya :apa halnya nik aziz nih,klik pada tajuk untuk baca pandangan pak karamu.

dalam artikel tu,gua tertarik dengan komen seorang hamba Allah yang juga blogger ayng bergelar sapien,gua kemudian cedok koemn beliau untuk dimasukkan ke dalam blog gua kerana pandangan beliau adalah bernas serta boleh diterima.

berikut adalah komen beliau:
Selamat sejahtera Pak Karamu.Kalau Tok Guru Nik Aziz kata Dap bukan Islam kerana kenyataan mereka bercanggah seperti menentang Islam bukan bererti Tok Guru menyokong tindakan mereka itu tetapi dari kefahaman kita sebagai orang Islam itu sememangnya benar. Orang bukan islam tidak tahu mengenai Islam dan kita nak marah mereka pun tak boleh. kalau mereka nak kata apapun itu sudah menjadi kewajiban kita sebagai muslim menegur dan mengajar mereka. Tapi kalau orang islam sendiri yang menghina ugama kita sendiri seperti tidak menghormati pandangan ahli ugama,melanggar hukum Allah dan menghalalkan yang haram mengapa pula tidak kita orang Islam sendiri marah ataupun mengamuk hatta menyuruh polis melakukan siasatan dan mengenakan Akta Isa.Adakah sebarang tindakan telah diambil terhadap mereka ini? Adakah kerana mereka itu bangsa melayu. Dan DAP bangsa cina?. Kalau nak dikatakan menghina islam Zahid Hamidi,Mahathir Mohammad Samy Veloo malah ada Raja Melayu sendiri adalah orang yang menghina Islam. Siapakah yang membenarkan Pusat Kasino terbesar di Malaysia beroperasi, kilang arak terbesar dibina di selangor, siapakah juga yang sanggup berjumpa dengan menteri kanan yahudi. Bukankah itu juga menghina Islam. Namun apakah tindakan yang dilakukan. Benar Kenyataan Tok Guru bahawa beliau nak marah pun tak guna kerana mereka bukan Islam. Yang beliau marah adalah kerana ada orang Islam yang menolak Islam. jangan berdayung bersama dengan puak yang selama ini kita tahu pandai memanipulasi keadaan.

....

pak karamu pun betul dan sapien pun betul...ini adalah pandangan masing masing..tapi gua lebih cenderung untuk menyokong sapien..kerana bagi gua seteruk teruk dap pun,umNoadalah lebih teruk.

2 comments:

Unknown said...

setuju dgn kamu!

Anonymous said...

seteruk teruk DAP dan UMNO..kamu adalah lebih jijik dari najis..

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts