Wednesday, August 19, 2009

umNo takut masuk neraka?tapi kenapa....




pabila TGNA sebut soal umNo dan neraka,maka hingar bingar la seantero malaysia.puak gerombolan(istilah hishamudin rais),sibuk lawan kenyataan TGNA yang mereka baca dari akhbar pencacai dan yang seangkatan dengannya.tok guru kata lain,mereka tulis lain,akhirnya see u in the court la..kalah court dunia,court akhirat kita ada satu lagi..dacing kat sana adalah seadil adil dacing.dacing umNo tu takde memde nyer..

balik kepada umNo takutkan neraka,habis,tok guru sebut begitu,kita nampak rupanya si puak pencacai najis ni juga takutkan neraka.tapi gua nak tanya jika anda takutkan neraka kenapa tindakan anda seolah olah anda tidak kenal apa itu neraka.bahkan seolah olah anda tidak takutkan neraka.buktinya....

Pertama:menolak hukum Allah.anda dok sibuk kata dap yang tolak hudud,tapi hangpa tak lihat parti yang anda sokong itu juga menolak hudud.dilihat dari satu sudut lain,antara umNo dan dap yang menolak hudud,umNo lebih teruk.kita sedar dap bukanlah parti yang majoriti islam,tetapi umNo adalah majoriti dianggotai oleh melayu islam.jadi adalah berpadanan mereka menolak hukum islam ini kerana mereka bukan islam,yang musykil adalah umNo yang mengaku islam tetapi menolak hukum Allah ini.

kedua:satu perkara yang jelas tentang umNo adalah ia sebuah parti yang memegang konsep perkauman yang kuat.seangkan perkauman@assobiyah dalam islam adalah dilarang...

Ketiga:soal meletakkan kalungan bunga di pusara pejuang kemerdekaan setiap kali hari pahlawan.bukankah semua mufti dah sepakat bahawa perkara ini adalah satu dosa besar.bukankah ada jalan lain untuk menghormati para prajurit kita,contohnya kita bantu ahli keluarga mereka,bahkan umNo dilihat lebih menghargai prajurit yang terkorban,yang masih hidup langsung tidak dipedulikan.

Keempat:terbaru kita lihat pada isu kuil yang bakal dibina kerajaan selangor,ini menjadi satu isu kepada umNo pabila kerajaan selangor ingin memberi keizinan kepada penganut agama lain membuka tempat ibadat,tetapi per'dajjal'nya umNo,kerajaan umNo pernah merobohkan masjid milik umat islam di bujal satu ketika dahulu.kepada siapa sebenarnya umNo ini berpihak?atau berubah mengikut kepentingan?

Kelima:penganjuran kepada konsert konsert haram,konsert yang melalaikan digalakkan,sedar atau tidak,majoriti yang mengikuti konsert sebegitu adalah umat melayu kita.dan yang menyanyi separuh bolrh juga adalah gadis melayu kita.ya bukan semua konsert ini dianjurkan umNo,tetapi kerajaan umNo ini telah mengalakkan aktiviti sebegini terus subur dalam masyarakat kita.

Keenam:menghina ulama,tak payah cerita,hangpa pi kedai kopi cari akhbar pencacai,anda tahu lah..

Ketujuh:melakukan rasuah,korang sedar tak bahawa anda dipimpin oleh perasuah,jika ada pemuda umNo yang baca artikel ni cuba nak menafikan,korang patut dikembirikan..(kalau puak umNo nak tahu,rasuah adalah satu dosa besar ya)

Kelapan:menzalimi rakyat..polis dijadikan anjing untuk membelasah rakyat sesuka hati mak bapak mereka.

Kesembilan:

Ksepuluh:

untuk yang kesembilan dan kesepuluh,anda tolong tolong tambahkan lah yea..gua pening kerana terlalu banyak dosa yang umNo dah buat...sehingga tak leh nak fikir lagi..

1 comment:

Anonymous said...

9. Songlap duit rakyat

10. Adu domba rakyat berbilang kaum atas alasan kelangsungan politik mereka..

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts