Friday, August 28, 2009

Menghina kesucian agama lain..ajaran islamkah itu?

Tindakan sekumpulan penduduk Seksyen 23 Shah Alam yang mengarak kepala lembu bagi membantah pembinaan kuil hindu amat memalukan diri mereka dan islam sendiri.islam tidak mengajar begini.islam hadhari mungkin la kot.

Mungkin mereka nak tunjuk bahawa mereka ni pejuang sebenar islam..arak kepala lembu..lembu bapak mereka.Baginda Nabi Muhammad S.A.W amat marah terhadap tindakan umatnya yang menghina kesucian agama lain.(lembu dianggap suci oleh penganut hindu)

Pernah terjadi satu peristiwa di mana sahabat telah menghina agama lain lalu setelah mendengarnya Baginda Rasulullah S.A.W memarahi sahabat tersebut dengan mengatakan
"kenapa kamu menghina agama mu sendiri"
sahabat itu menjawab
"aku tidak menghina islam,tetapi agama 'itu'"
lalu Rasulullah bersabda,
"samalah sahaja,setelah kamu hina agama mereka pasti mereka bertindak dengan menghina islam kesan terhadap tindakan kamu menghina agama mereka".....
wallahualam..

Faham?gua baca buku tentang peristiwa ini di pustaka sekolah gua kira kira setahun yang lalu.nampaknya ia berguna hari ini.

Islam melarang keras umatnya menghina kesucian agama lain,dan tindakan meraka ini melampaui batas..jika nanti ada penganut agama hindu menghina islam berikutan dari tindakan mereka,pasti penduduk tersebut yang akan turut menangung dosa..wallahualam..

PS-islam adalah agama yang sempurna,jika ada pembaca yang terdiri dari bukan islam,ingin dimaklumkan bahawa tindakan sekumpulan penduduk itu tidaklah mengambarkan islam sebenar.entah dari mana mereka belajar.harap anda tidak salah faham mengenai agama islam..

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts