Monday, August 17, 2009

1malaysia tidak akan tercapai selagi umNo adalah united MALAY nasional organisation.

Gua sebenarnya dah naik menyampah dengan slogan najib.bukan kerana gua tidak mahu mewujudkan negara bangsa 1malaysia tetapi kedudukan najib membuatkan dia tidak layak untuk slogan itu.

1malaysia,atau dalam istilah biasa,kita gelar sebagai negara bangsa.iaitu semua kaum di malaysia ini adalah satu bangsa walaupun berlainan kaum.gua harap sangat semua kaum di malaysia dapat bersama sama dalam menjayakan konsep negara bangsa untuk malaysia.

tetapi dibawah umNo barisan nazional,gua agak yakin bahawa negara bangsa tidak dapat diimpikan oleh seluruh rakyat.semua kerana 1perkara..iaitu perkauman.umNo,sebuah parti yang jelas sebagai parti yang memainkan soal perkauman.bahkan sampai bergaduh dengan parti kompenon bn sendiri kerana masalah perkauman(soal pendatang yang didakwa umNo bukit bendera).

jika mereka mendakwa barisan nazional adalah cukup untuk menjayakan konsep negara bangsa 1malaysia,mereka penipu besar.dengan setiap parti yang racist dalam bn,serta pergaduhan dalaman yang kita tidak nampak,1malaysia hanya slogan tanpa apa apa.

konsep 1malaysia adalah satu perkara baik,tetapi jika ia dikeluarkan oleh pemimpin barisan nasional...ia hanyalah sampah..ia akan hilang seperti slogan "cemerlang,gemilang dan terbilang@temberang"pak lah.bahkan islam hadhari pak lah pun sudah hilang entah kemana.

selagi umNo adalah united MALAY national organisation,selagi mca adalah malaysian chinese association,dan selagi mic adalah malaysian indian congress,dan selagi bn adalah bn,1malaysia adalah satu slogan yang GAGAL.


No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts