Tuesday, August 25, 2009

dasat betoi malaysia,majalah kartun pun dirampas...

Hari ni,segerombolan pegawai dari KDN "memecah masuk"pejabat majalah Gedung Kartun yang diterajui oleh bekas kartunis dari majalah gila gila yang juga kartunis politik terkenal tanah air Zulkiflee Anwar Haque atau lebih popular dengan nama pena Zunar..


Beberapa ratus nashkah majalah ini dirampas bagi kesalahan bawah Seksyen 5(1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan atau penerbitan tanpa permit.menurut Zunar,pihaknya telah mendapat kelulusan lisan dari KDN untuk menerbitkan majalah tersebut,jadi jelaslah rampasan ini bermotif politik.

(boleh baca dengan terperinci di sini)

Gua heran(tak heran sebenarnya,saje buat buat heran)majalah kartun pun mereka takut ka,boleh mengancam keselamatan negara ka majalah ni?

majalah yang sepatutnya mereka perhatikan adalah majalah majalah lucah yang tersebar luar di pasaran tempatan,model model lucah ni pun terdiri dari artis tempatan juga,nampak jel a seperti majalah hiburan yang perkenalkan artis serta beritahu cerita sensasi artis,tapi gambar di dalam mak io,setanding dengan majalah lucah.

majalah kartun sekarang pun ada juga ke'lucah"an dia,majalah yang mengimport kartun dari luar(jepun),banyak yang tak sesuai untuk budak bawah umur beb,kalau Doraemon,Shin Shan ok la,yang 18sx ni yang tak ok.

ps-gua tak baca tapi gua tahu maa.

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts