Friday, August 28, 2009

sikap 'puak' dalam bn...


Satu demi satu masalah timbul dalam parti kompenen BN..paling awal selepas pilihan raya umum ke12 adalah umNo terengganu,pergaduahn antara 'puak' deris dan 'puak' mat said.sampai sekarang tiada kesudahan.

semasa pemilihan parti,timbul puak permasalah antara 'puak' khairy dan 'puak' mukhriz.kemelut timbul selepas khairy menang jawatan ketua pemuda umNo walaupun setelah disabitkan dengan politik wang.'puak'mukhriz berang sekali,walaupun mukhriz tidak banyak cakap tapi dalam hati dia sape tahu..

dulu pun ada 'puak' najib dan 'puak' pak lah..member member 'puak' najib ni lah yang banyak berjasa atas "kejatuhan"pak lah dari kerusi PM.ditekannya pak lah,akhirnya,najib naik.

sebelum itu ada juga 'puak' mahathir dan 'puak' pak lah.ni masa dua mamat ni gaduh,dulu 'puak' pak lah yang kuat,skrang bila pak lah dah jatuh 'puak' mahathir pulak yang berkuasa.

masa gua belum lagi lahir pun da ada puak puak ni..team A team B ni..tapi gua kurang fasih sangat,so,no komen la.

ini dalam umNo,dalam MCA pulak kita tengok isu terbaru,ada puak
Ong Tee Keat dan 'puak' chua soi lek..gamaknya,'puak'dr.chua lebih kuat rasanya.kita tengok la nanti.

kemudian dalam MIC,
hang pa baca sini ..

memang padan la dengan konsep parti masing masing..parti ber'puak' 'puak'..ni 'puak' melayu,ni 'puak' india ni 'puak' cina..dah takde sape nak gaduh,mereka gaduh sesama 'puak'.imelayu gaduh melayu dalam umNo,cina gaduh sama cina dalam mca dan india gaduh sama india dalam mic.

so,ni mungkin tanda berakhirnya dinasti BN...bee end..

ps-pas dulu pun ada puak,puak pro profesional(pro erdogan) dan puak pro ulama..tapi syukurlah,tiadal agi puak puak ni,kita semua dah bersatu.dan bila profesional dan ulama bersatu,semakin kuatlah jemaah kita.takbir....




1 comment:

Anonymous said...

BILA DAH BERSATU ANTARA ULAMA DAN PROFESSIONAL..JADINYA BEGINI..

TAKEEEBEERRRRR....

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts