Thursday, August 20, 2009

mampukah pakatan rakyat skor 7-0 di semenanjung?

Dari permatang pauh hingga ke permatang pasir(kecuali di batang ai di luar semenanjung),pakatan rakyat berjaya meraih kemenangan di ketujuh tujuh kawasan pilihan raya.

di permatang pauh,Anwar Ibrahim berjaya mendapatkan majoriti besar menewaskan calon dari bn.faktor utama kemenangan dilihat adalah pada calon itu sendiri. 

di terengganu,pakatan rakyat(pas)berjaya MENAWAN kawasan parlimen itu,faktor utama  kemenangan boleh dilihat kepada kerjasama antara kompenen pakatan rakayt serta calon bn yang tidak disukai rakyat yang dikatakan terdiri dari golongan elit yang sukar bersama rakyat.

manakala bukit gantang dan bukit selambau berjaya dikekalkan dengan majoriti yang lebih.krisis di perak yang membawa kepada kemenangan DSNJ serta calon bukit selambau serta wibawa calon bn yang kurang.bukit selambau juga mungkin begitu.

.walaupun di penanti umNo bn tidak meletakkan calon tetapi calon bebas punyai ciri ciri calon uMno,ada sesungguhnya apa yang ada kaitan dengan umNo pada masa kini pasti ditolak rakyat.

dan di manik urai,walaupun dengan kemenangan yang kecil,umNo bn masih berjaya mengekalkan kekalahan mereka.mungkin faktor jamban-tan yang dijanjikan kepada rakyat serta isu kerajaan perpaduan yang meretakkan pas.tapi manang tetap menang

terbaru kini di permatang pasir,pas punyai peluang besar untuk menang dengan gunakan satu isu ini sahaja iaitu calon bn yang..................(baca sini)(dan sini)(dan sini)..

kemenangan sudah dihidu...wangi betol baunya..tapi rintangan kita sekaran adalah kewujudah "hantu" yang selalunya yang akan digunakan oleh calon yang terdesak untuk menang..kewujudan hantu hantu paria ini diakui sendiri oleh mereka yang selalu gunakan hantu..untuk menang......hari ini mereka tolong kita cari hantu,kalau dulu kita yang jadi ghost buster untuk cari hantu.....so...tq..tq

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts