Tuesday, August 18, 2009

polis dituduh halang demokrasi....

malaysiakini youtube

gua terbaca dalam malaysiakini tentang gobalakrishnan di bawak tajuk Gobala dituduh halang tugas polis,sekarang kita pulak akan tuduh polis kerana menghalang domokrasi negara kita yakni dalam kontek kebebasan bersuara.


gobala dituduh melakukan provokasi dengan ucapannya yang boleh menaikkan kemarahan penyokong umNo,kalau dikira begitu,wartawan serta pengarang akhbar akhbar arus perdana yang pro-umNo harus diterajang juga kerana mereka selalu provokasi terhadap penyokong pakatan rakyat,tetapi berbeza berbanding akhbar akhbar pencacai ini,gobala ucapkan yang benar terhadap salah laku kerajaan bn tetapi akhbar pula banyak yang berunsurkan fitnah..

tindakan polis adalah menghalang demokrasi kebebasan bersuara,bahkan melampaui batasan kemanusiaan kerana "membelasah" seorang manusia yang lemah.polis juga mungkin tidak sedar bahawa yang di'belasah"mereka itu adalah seorang wakil rakyat.

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts