Tuesday, August 11, 2009

H1N1:penyokong umno tidak dengar nasihat PM

sumber video:malaysianews

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak menasihatkan orang ramai supaya mengelak daripada berhimpun di tempat-tempat awam dan mengamalkan kebersihan bagi mengelakkan penularan wabak Influenza A (H1N1).

Beliau berkata, wabak itu merupakan ancaman yang serius kepada negara.

"Kalau (majlis) perhimpunan itu tidak perlu, tidak perlulah melainkan ada sesuatu mendesak. Tapi bila ada perhimpunan, kita akan tambah risiko kita kerana penyakit ini akan merebak," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Industri Sukan Malaysia di sini pada hari Jumaat.

Selain menangguhkan kegiatan di kawasan umum, Najib berkata langkah pencegahan daripada segi kebersihan boleh dilakukan seperti membasuh tangan dan memakai topeng terutama ketika berada atau hadir dalam majlis yang terbuka.

sumber:KLpos.com

tengok,jenis tak dengar cakap bapak dasar penyokong sialan umNo ni,mereka tidak takut dijangkiti H1N1 ke?

1 comment:

Jati Diri said...

Salam Bro,

Bukan nak kutuk, tetapi apa kena mengena politik dengan saranan PM tu? Saranan tu untuk semua rakyat Malaysia.

Kalau nak kirakan yang dok menggila, melalak-lalak, berarak kat tengak jalan tu bukan orang UMNO tau. Itu orang PAS (majoriti) + PKR (ada la sikit) dan DAP (paling sedikit).

Jadi saranan saya, janganlah politikkan benda H1N1 ni. Masalah ini adalah tanggungjawab kita semua. Virus tu bukan kenal kita ni UMNO ke, PKR ke, DAP ke....

Bab H1N! ni kena rasioanal bro.

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts