Sunday, December 13, 2009

YB Nga sanggah tuduhan tidak beretika sesetengah pihak...

Ahli Parlimen Taiping Nga Kor Ming menyanggah tuduhan yang mendakwa beliau mempertikaikan pembinaan masjid berbanding rumah-rumah ibadat agama lain.

Kor Ming berkata soal mempertikaikan tidak berlaku, bahkan beliau amat mengalu-alukan pembinaan masjid digiatkan sebagai benteng moral menghadapi cabaran kesejagatan hari ini.

Namun beliau berpendapat pada masa yang sama, pemerintah BN juga perlu berlaku adil dengan tidak mengenepikan keperluan beragama bagi masyarakat bukan Islam.

“Saya tidak melakukan kesalahan. Yang saya buat adalah, saya bertanya di Parlimen, tentang peruntukan Jabatan Perdana Menteri dan jawapan diberi oleh menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yaakob, ikut jawapan Menteri, kerajaan dari BN, memperuntukan RM 740 juta, untuk membina masjid dan pada masa yang sama, RM 9 juta diberikan kepada agama bukan Islam, iaitu hanya 1.2 peratus". katanya ketika dihubungi Tv Selangor.

“Apa yang saya katakan adalah, saya mengalu-alukan usaha kerajaan untuk memartabatkan Islam dan pada masa yang saya saya memohon kerajaan, memberikan layanan yang lebih adil kepada masyarakat bukan Islam”.

Ujarnya ajaran Islam sendiri menuntut umatnya untuk berlaku adil kepada penganut agama lain dan apa yang dipohon olehnya di dalam sidang Dewan Rakyat itu bukanlah satu kesalahan.

“Oleh kerana, masyarakat bukan Islam khususnya generasi muda, mempunyai masalah gejala sosial seperti maksiat dan lain-lainkan. Jadi semua rakyat, termasuk Islam atau bukan Islam, mesti diberi asuhan dan ajaran agama yang betul” tambahnya lagi.

“Tapi oleh kerana itu,sekarang kena putar belit, sebab itu saya kata saya kena buat laporan polis, saya akan bincang dengan peguam saya, dan jika mahkamah merestui, semua wang pampasan, saya akan derma kepada masjid”.TVS

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts