Thursday, December 24, 2009

Tok Guru nak "halau" Nasarudin mat isa dari Kelantan?


Beliau yang juga Mursyidul Am PAS dan Pesuruhjaya PAS Kelantan berkata bahawa dalam Islam, tidak ada perbezaan antara orang dalam atau luar.

“Tetapi jika nampak orang luar tidak perlu lagi tolong Kelantan, kita boleh mencalonkan pemimpin anak negeri ini untuk bertanding dalam pilihan raya umum nanti,” kata beliau dipetik Bernama.

Beliau diminta mengulas saranan Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan, Datuk Mohamad Daud Iraqi, yang mahu anak Kelantan dicalonkan dalam pilihan raya umum akan datang.

Antara pemimpin luar yang kini menjadi Ahli Parlimen di Kelantan ialah Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa yang bertanding di Bachok, Naib Presiden Salahuddin Ayub (Kubang Kerian) dan Bendahari Dr Hatta Ramli (Kuala Krai). Nasharudin berasal dari Negeri Sembilan, Salahuddin pula dari Johor manakala Hatta adalah dari Perak.(malaysianinsider).

Tok Guru pastinya punyai maksud tersirat dalam hal ini..

gua setuju dgn tok guru,ye la,buat pa kita nak tolong orang luar yang gigit tangan kitakan?,halau saja la..

bulan mac tahun depan,genaplah 3 tahun PRU 12,dan jika diikutkan rekod lalu,pilihan raya dibuat bukanlah pabila genap 5 tahun PRU lalu,tapi hanya tiga tahun setengah atau lebih sikit je..

Jadi,sebab tok guru ni berfikir maju ke depan,awal awal lagi tok guru dah sebut bahawa kali ni,calon PAS untuk bertanding di kelantan mesti dikaji dahulu..bila dikaji,dengan kuasa 'veto' tok guru di Kelantan,,hehe,mampos la nasarudin..hang boleh balik kampung tanam jagung..nak tanding di nogori 9....hak..hak..hak...kalau nasarudin menang nanti,sah dia barua bn!!!

Apapun,PRU 13 tak lama lagi,paling lama pun dalam 1 tahun atau 2 tahun je lagi(atau mungkin kurang kalau dilihat pada kondisi najis...(oops,najib)..siap sedialah semua...buang semua yang perlu dibuang...kita angkat hero lama kita..


ps-gua fikir,TGNA mesti suka kalau Mat Sabu tanding di Kelantan...

ps2-tulisan ini mungkin sekadar pendapat gua,apa yang terbuku dalam hati TGNA,hanya beliau dan Allah yang maha mengetahuinya...wallahualam..

1 comment:

Anonymous said...

asyik nak kutuk org jak...pi la wat amal, ada baiknya...nie kutuk org n ckp yg bukan2 sal org..tak pa kalau diri tue sgt2lah baik.. tp saya rs lg teruk dari manusia lain...lu pikirla sendiri!!!

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts