Tuesday, December 8, 2009

Mat rempit dan peragut...golongan manusia celaka..


Hari ni nak lari sikit dari politik...dewasa inikan,isu mat rempit dan peragut semakin berleluasa,semakin menjadi jadi,ramai yang dah jadi mangsa tak kira muda tau tua dan tak kira lelaki mahupun wanita.

apa tu mat rempit ? gua tak nak ambil melalui kamus bahasa atau apa,melalui otak gua,mat rempit gua definisikan sebagai beruk beruk yang sibuk membuat bising di jalanan..mereka membonceng motor mereka tanpa menghiraukan keselamatan dan ketenteraman orang lain..mat rempit gua fikir kalau mampos di tengah jalan sebab merempit,insyAllah masuk neraka sebab mereka sendiri yang membunuh diri mereka..

Gua juga telah berjanji pada diri jgua,jika ditakdirkan gua terserempak dengan mat rempit yang kemalangan,tindakan spontan gua pada waktu itu adalah
1)buat muka terkejut dengan kemalangan yang berlaku..
2)hampiri mereka yang riak wajah simpati dan seakan akan mahu menolong..
3)keluarkan handphone seolah olah ingin menalifon ambulan bagi membantu mereka..
4)dail no kawan gua tetapi di mulut secara kuat sebut '999'
5)then,selepas menarik nafas,gua akan ketawa sekuat kuatnya sambil beritahu kawan gua dalam talian tu gua nampak peristiwa indah berlaku depan gua..
6)kah..hak..hak..hak..
7)then sebut "padan muka ko..."
8)tangkap gambar masuk dalam Youtube..muahahahahahha

peragut pula orang yang takde kerja tapi nak wang dan harta yang diambil dari orang..biasanya,mat rempitlah yang selalu meragut untuk beli alat ganti motosikal serta dadah untuk diri mereka...satu lagi yang wa lupa mat mat rempit adalah,majoriti dari mereka terdiri dari penganggur..dari penggangur dari mat rempit,dan dari mat rempit jadi peragut..

peragut boleh melakukan tindakan terkutuk itu sambil menaiki motosikal mahupun dengan berjalan kaki..tapi peragut yang menggunakan motosikal sebagai alat meragut lebih berbahaya kerna mereka mampu membunuh..

cadangan gua kepada pihak berkuasa bila berdepan dengan peragut adalah,keluarkan pistol dan tanpa amaran dan berfikir panjang,terus tembak tanpa belas kasian...bahkan selepas tembak,korang pergi berhampiran mayat peragut itu dan sepak sepak tubuh mereka..dan jika sekiranya ereka masih hidup dan merayu diselamatkan,korang secara diam tembak sekali lagi di kepala mereka...itulah satu pengajaran yang setimpal untuk para peragut...mereka selalu ragut nyawa manusia yang tidak bersalah..

PS-gua anti mat rempit dan tok iman,tapi berbanding mat rempit dan tok iman,gua lebih respek kat mat rempit(bukan semua,tapi sesetengah mat rempit)..mat rempit pun sokong Tok Guru..tok iman tak berani pi dengar ceramah Tok Guru pun...sial punya Tok Iman...

2 comments:

Anonymous said...

Aku sokong tindakan ko 100%

keraspedal said...

anon:
gua pun sokong lu sokong gua 100%...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts