Monday, December 7, 2009

Anak Tok Guru,menantu Tok Guru..bukan Tok Guru..

Malaysiakini melaporkan selepas anak perempuan Tok Guru Nik Aziz(TGNA)menulis dan mempamerkan isi hatinya kepada umum mengenai suaminya serta yang berkaitan dengan kemelut yang melanda kelantan dulu,ramai blogger umNo mengambil peluang untuk menbidas TGNA serta kepimpinan TGNA.

Dan sememangnya tindakan kurang cerdik anak Tok Guru ni memang bawa malapetaka kepada TGNA dan PAS khususnya...ye la,anak TGNA bukan lagi budak kecil,TGNA mana boleh nak kontrol anak dia lagi,lebih lebih lagi anak Tok Guru dah jadi istri orang,lagi lah TGNA tiada kuasa terhadap anak perempuan beliau.

Tindakan kurang cerdik anak TGNA ini memang menyusahkan ramai orang termasuk gua yang tak tahu nak jawab apa bila orang tanya kenapa ada unsur2 yang kurang baik juga dalam keluarga ulama terkemuka dunia ini..tindakan terbaru anak TGNA ini telah mengjadikan ramai orang serba salah...sepatutnya dia fikir dulu sbelum bertindak,dan berfikir guna akal,bukan nafsu semata mata,kita manusia berfikir guna akal,bukan kefsu,hanya hewan yang bertindak guna nafsu..janganlah kita menyerupai hewan..

TGNA dah terbeban dengan bebanan yang beliau terpaksa pikul sekarang demi agama dan rakyat Malaysia,ditambah lagi dengan bebanan besar yang dicetuskan anak beliau sendiri,payah TGNA..

tapi ini bukan salah TGNA,jangan ada pihAk yang salahakn TGNA,seperti yang dicakap tadi,anak anak tok guru yang bertindak kerang cerdik ni dah besar,bukan lagi di bawah pengawasan TGNA,jadi kesalahan 100% harus diletak atas bahu anak TGNA,bukan TGNA...

kepada anak anak Tok Guru,tolonglah,jika anda tak mampu nak senangkan bapa tua kamu pun,tolong cuba jangan untuk susahkan bapa kamu...tindakan bodoh kamu memang menyusahkan ramai pihak...jadikan fikiran peribadi kamu sebagai semangat untuk kamu terus hidup secara SENDIRI sudah,jangan nak luahkan kepada orang ramai...ia langsung tidak membantu TGNA,ia langsung tidak membantu PAS dan ia langsung tidak membantu diri anda sendiri....tolong gunakan akal anugerah Allah untuk kamu berfikir,bukan beremosi...


luahan hati:keraspedal..

4 comments:

hussin said...

itu satu hal. satu hal lagi blogger pas, tumpang sekaki edar surat anak tgna. depa pun tak boleh faham apa yang depa buat tu tak menguntungkan pas...

keraspedal said...

tu blogger perempuan..biasalah emosi...tu satu hal...tu nabi kata(pernah ke nabi kata,gua pernah dgr org sebut "nabi kata",tapi kesahihkan nya gua tak pasti),perempuan tak leh jadi pemimpin tertinggi...ustazah gua pun cakap camtu..kerna perempuan byk bertindak guna emosi berbanding guna akal....emosi...
ps-kadang kadang,perlu gak guna emosi,tapi kalau selalu,mampos kita..

ijoks2009 said...

Aku setuju dgn Husain la amar,
keta mung gane laku doh ko,hehe..

keraspedal said...

demokrasi..beleh saja nak setuju dgn sape pun..
kete banyak la...mmg bapak wa jual kereta..nak beli kereta terpakai?haha....tapi jual wira dan iswara je la.....

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts