Sunday, December 6, 2009

Bila Madey bersuara...

Dr Mahathir berkata, tidak ada apa-apa yang tidak betul mengenai kursus BTN kerana kurikulumnya cukup baik untuk memberi kesedaran tentang pentingnya kehidupan bernegara.


Malah katanya beliau juga pernah memberikan syarahan pada kursus anjuran BTN dan antara perkara yang diterangkan ialah mengenai sejarah Malaysia.

"Kadang-kadang ramai orang tidak faham nilai yang dapat menerusi kursus BTN. Saya tidak nampak BTN buruk selain dapat diterangkan tentang sejarah negara," katanya.(baca artikel penuh di malaysiakini)

muahahaha...

selepas bersara dari jadi peradna menteri,madey cuba untuk jadi pelakon komidi@pelawak pulak.
memang Malaysia ketandusan pelakon komidi yang berbakat ni..

muahahaha...

memang la di mata ko nampak BTN tu bagus lagi,dalam program itu takde lagi agenda kutuk ko,yang dikutuknya pemimpin pembangkang macam Anwar dan TG Nik Aziz..

yang diterapkannya adalah semangat perkauman melayu yang melampau..
ko nampak ok la coz ko hampir dengan melayu(ye ke?),yang bukan melayu ni pedih hingga ke tulang sum sum taw...

mahathir ni semakin tua semakin nyanyuk..
hidup tak segan mampos tak mau..
songlap wang pandai dia tutup...
kita semua,hampir tak taw,,

gua teringat akan satu sajak dalam buku karya zunar dulu,lagak pak mahat,tajuk sajak tu Tok Ampoo(sempena teater tok ampoo H.R kot..tapi atas sebab kat buku tu tertulis hak cipta terpelihara,tak berani gua tulis kat sini sajak tu..haha,,tapi memnag kena l;a sejak tu kat tok ampoo tuh...

ps-buku tu(lagak pak mahat) pun dah hampir nak rabak kat rumah gua..tp masih boleh dibaca ler...tapi zunar boleh ambil inisiatif untuk ulang cetak buku tersebut,walaupun isunya ada yang basi kerna dalam buku tu banyak kutuk madey je tapi ia tetap hotttt maa..masih berguna untuk situasi sekarang...

1 comment:

armouris said...

Rahsia awet muda Tun Dr. Mahathir? - Rahsia Muda Dr. Mahathir

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts