Monday, December 21, 2009

Penyamun vs Penyamun di sidang DUN Trg...

Persidangan Dewan Undangan Negeri Terengganu yang sebelum ini disifatkan agak "muram", Isnin bertukar rancak dan sekali sekala keadaan menjadi agak panas dengan soalan yang bertubi-tubi daripada penyokong kerajaan sendiri, Bernama dipetik.

Semasa sesi soal jawab hampir satu jam pada hari pertama persidangan, beberapa soalan yang diajukan kepada Menteri Besar Datuk Ahmad Said, menyebabkan keadaan sedikit tegang dan kadangkala sindir-menyindir kedengaran dalam dewan melibatkan wakil rakyat Barisan Nasional sendiri.(baca posting penuh di sini)..

hak..hak..

walau pun ini bukan perbalahan yang ketara,tapi jelas kita dapat lihat,memang sah YB BN untuk DUN Trg saling tak puas hati..

pro-deris(idris jusoh)masih lagi belum boleh terima mat said(Ahmad Said)sebagai MB negeri mengantikan deris..

Mat Said jelas memang tak kan lepaskan kuasa demi kestabilan politik umNo Terengganu...la,Mat Said pilihan sultann kan,kenapa nak pertikai lagi..derhaka ni..kan umNo pantang derhaka raja..

Sebenarnya,sikip tak puas hati ni memang satu perkara biasa dalam umNo,mungkin di mata mereka,Mat Said tak layak pegang kerusi MB..gayanya bukan gaya MB..(bagi gua pun,mat said tak macam MB pun)..mat said takde karisma langsung..hehe

lantak la meke...gaduh la banyak banyak..hari ni dalam dewan,esok luar dewan,hari ni tikam lidah,esok ajak "gocoh"(bertumbuk)..hehe..

BN sama BN gaduh...pakatan rakyat tak perlu keluar senjata..

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts