Monday, December 21, 2009

adakah hadi tak senang jika pakatan rakyat didaftar menjadi pertubuhan formal?

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kesemua komponen dalam Pakatan Rakyat sememangnya telah bersetuju untuk mendaftarkan Pakatan Rakyat sebagai sebuah badan formal.

Ia kini dalam proses pendaftaran.

Sehubungan itu kata Anwar, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang salah faham.(baca lagi).

Gua yakin,kenyataan Anwar bahawa Hadi salah faham itu sekadar untuk tidak menimbulkan sesuatu yang buruk,kerna gua yakin hadi bukan salah faham mahupun tidak faham..

Gua Baru semalam,fikir tak nak kondem Hadi,tapi bila baca kembali laporan bernama yang berkaitan pendaftaran pakatan sebagai badan formal yang sah,Hadi yang dikatakan menyebut bahawa pakatan tidak tergesa gesa untuk didaftarkan dengan kadar segera,gua mula fikir semula bahawa otak mamat ni mula untuk bermasalah kembali..

then,hari ni DSAI pula ungkit hal ni,so,DSAI guna pendekatan lembut tegur hadi,tapi gua....keras pedal sikit..

Gua fikir(pandangan gua)Hadi ni tak mahu pakatan menjadi pertubahan yang sah kerna dia masih mahu UG...

kerna,jika pakatan dah daftar sebagai badan yang sah,UG akan sedikit sukar untuk dilaksanakan,mereka terpaksa berlakon dengan lebih teruk lagi di depan rakyat bahawa mereka anti umNo..

Hadi....hadi,memang sah ko liabiliti bagi PAS dan PAKATAN...

Menurut bapa gua yang pi konvensyen pakatan rakyat,TGNA pun ada berucap yang seolah olah menyindir Hadi,tapi itu niat sebenar TGNA atau tidak,wallahualam la..

Tapi Hadi memang dah berada dalam keadaan yang merimaskan ramai pihak sekarang..

Gua fikir,Hadi tolong letak jawatan la...anda sudah tidak betul...

Dan dengan begini,gua gua percaya,PAS jangan mimpi nak tawan Terengganu pru 13 nanti...dengan pemimpin yang kurang cerdik(atau lebih lembut kita panggil bodoh),impian itu sebenarnya satu angan angan sahaja..


1 comment:

Anonymous said...

Banyak isu yang perlu diselesaikan sebelum mendaftar PR. Isu kepimpinan misalnya. Tan Seng Giaw kata Ketua Umum PR di buat secara giliran. Ini memberikan implikasi yang besar kepada rakyat Malaysia keseluruhanya. Nanti jawatan PM pun akan ada sistem giliran antara PKR, DAP dan PAS. Kenyataan Anwar Ibrahim menyatakan ia perlu mengambil masa adalah tepat. Ini kerana isu2 yang sensitif perlu diselesaikan dulu. Jangan nanti bila dah menang baru nak bincang. Pendapat saya, Hj Hadi juga perlu mendapat mandat dari ahli PAS dlm setiap apa yang dilakukan atau sekurang-kurangnya dalam Muktamar PAS. Semua perkara ini perlu dilakukan secara berhati2. Kalau PAS pernah di tipu dalam BN, perkara yang sama juga boleh berlaku dalam PR. Berhati2lah dalam membuat keputusan.

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts