Thursday, December 31, 2009

Tidak salah non melayu jawat jawatan Menteri Besar...


Gua fikir,kenyataan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mahu melantik
Cina Muslim warak sebagai Menteri Besar adalah tidak perlu dipertikaikan..

Apa salahnya??nak kata bila cina tu akan tibai melayu bila memerintah,dah menteri besar melayu umNo tak zalimi rakyat melayu sendiri??apatah lagi gua percaya,kalau
cina muslim warak yang dilantik,pasti rasict ini tiada dalam agenda pentadbirannya..

UmNo tidak layak nak persoal perkara ini sebenarnya,kalau MB melayu dari pakatan pun mereka tak hormati,so,apa guna perkauman sangat,?

Andai kata Drs. Khalil Idham Lim dilantik jadi menteri besar Perak,gua sokong,takde masalah(tapi kita dah ada DS Nizar Jamaludin)..kalau diberi pilihan antara YB Idham dangan zambry(disyaki pengganas)...wajib gua pilih YB idham..

As long he is muslim,i have no problem...perkauman bukan agenda utama orang yang waras..

so,walaupun tak penting,gua istiharkan gua menyokong penuh kenyataan TGNA bahawa
CINA MUSLIM WARAK(indian pun wa tarak kisah,india muslim warak,kalau kutty boleh,apsal mereka xleh??) layak untuk menjawat jawatan menteri besar bahkan perdana menteri Malaysia..

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts