Sunday, September 27, 2009

brehim ali spesis manusia tak tahu malu@takde kemaluan

Seumur hidup gua,brehim ali adalah antara benda hidup paling tak guna pernah gua jumpa..jenis tidak berterima kasih serta biadap.serta dia ni jenis melayu yang mudah lupa..

mungkin dia tidak sedar dia tu menang atas tiket apa dalam pilihan raya umum yang lalu,kalau tanding bebas,soheh kalah teruk,dulu masa tanding bebas pun dapat kurang daripada 500 undi..

nasib baik tok guru ni baik hati,beri peluang kat katak ni,tapi ni lah manusia tak guna,dah lah tak tahu berterima kasih,dia lawan tok guru pulak..anjing tak begitu,cuba saudara beri anjing makan,pasti dia tahu berterima kasih,ini punya manusia lebih teruk dari anjing..

kita kena pastikan katak ni mampos terus kerier politiknya selepas pilihan raya ke 13,biar tak leh bangun terus.memang betoi dia ni,kalau nak beri makan nasik pun,kita jangan bagi makan guna pinggan,kita beri guna tempurung,dia ni tak layak makan atas pinggan kita apatah lagi disuap kita,digigitnya tangan kita pula.

gua percaya,pengaruh si brehim ni takde langsung kat malaysia ni..yang bersama dia adalah dua tiga ekor,yang lain semua ludah je kat mamat ni...

(p/s-brehim ali dalam posting ini takde kiatan dengan mana mana manusia,ia adalah watak seekor katak yang dah tua dan gemuk di dalam sebuah novel yang tertajuk "aku katak gemuk yang takde kemaluan",anda boleh dapati novel ini dimana mana kedai di negara kataking,sekian)

3 comments:

Anonymous said...

tetap pedas,ya salam...beghaim ali tu sape2 pun dah tahu sape dia,yg tok guru pi bagi dia tiket tuk bertanding atas lambang pas buat ape,takkan tok guru tak buat istikharah terlebih dulu,memang tok guru tu manusia biasa yg takkan terlepas dari membuat silap,kesilapan akan membuat kita berhati2,yg baik jadi tauladan,yg buruk jadikan sempadan,yg dah lepas biar lah berlalu,beghaim tu nak jadi katak ke,nak jadi beruk ke,lompat sana sini biau kan le,kan kita tahu yg suka melompat tu satu hari pasti akan jatuh juga kan kan kan....tapi kita kena ingat jangan jadi mcm beghaim ali tu lompat si katak lompat ....INGATTTTTT...

kakipolitik said...

Betul 3x

keraspedal said...

anon;

no komen..

k.politik:

ya..ya..ya..

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts