Monday, September 14, 2009

miC vS umNGOK...

Mak oi,sepatutnya,bila dah semakin hampir di medan perang,setiap pasukan harus bersatu dan sama sama bersedia.ni bukan pas lawan umNo,ni cerita pakatan rakyat lawan barisan nasional beb.

lojiknya,pihak barisan ni wajiblah segera belasah puak pembangkang,tetapi apa yang berlaku,mereka duk bergaduh sama sendiri..mana pegii otak la..

terbaru,kali ni bukan isu dalam setiap parti yakni umNo lawan umNo mca lawan mca dan mic lawan miC,tapi cerita kali ni adalah umNo lawan miC.bermula dengan komen pak mahat yakni bekas ketua parti melayu terhadap ketua parti india,akhirnya anak buah ketua parti india ni pun belasah terus bekas ketua parti melayu ni.

nak begitahu kat anda lah,bekas ketua parti melayu ni pernah jadi ketua untuk parti parti dalam bn termasuklah miC,atau dalam kata lain,bekas ketua parti melayu ni pun juga merangkap bekas ketua bagi parti india ni la.

mungkin kerana sayangnya anak anak buah ketua parti india ni kepada ketua mereka,lantas selipar yang yang ingin diberi mereka,(apa kes selipar,beri kasut terus beb).

maka bekas anak buah parti melayu pulak yang kecam anak buah ketua parti india ni,duk gaduh gaduh la pulak.waduh waduh kok tak panjang akal mereka yea,tidak mampu untuk bertolak ansur dengan rakan sendiri demi kepentingan mereka snediri pulak tu.

kita tercari cari pengerusi gabungan parti itu,tak nak leraikan ke?

cuba kita bandingkan dengan pakatan rakyat,al kisah suatu hari peguam ni 1 paling hebat dimalaysia suruh pemidato no 1 hebat di malaysia bertobat,serta sedikit komen komen pedas dari peguam hebat ini,mana ada anak buah pemidato ni melenting,ini kerana mereka diajar untuk bertolak ansur,pakatan rakyat sebuah badan politik yang demokrasi,bebas bersuara,akhirnya isu ini tenggelam begitu sahaja.pastinya sekarang karpal dan boleh diajak makan oleh anwar..huhu

keh..keh..keh..

lantrak mereka la,bukan gua yang rugi,bukan rakyat yang rugi,kita semua untung yang rugi adalah puak puak melaun sendiri..kah..kah..kah..

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts