Saturday, September 26, 2009

dia ni harus bertobat...dia bawa manyak masalah kepada pakatan rakyat selangor

Takala pakatan rakyat peringkat pusat duk sibuk merancang strategi untuk merampas tampuk pemerintahan(melalui pilihan raya,bukan bawak lari speaker ya)pusat,pakatan rakyat di selangor dilanda krisis disebabkan oleh seorang manusia yang diberi nama Hasan Ali.

Apa masalah dia ni sebenarnya,apa yang dia mahu?semakin hari semakin tidak releven dia ni,ni bukan omong kosong,tengok apa yang dia boleh buat,kononnya nak jadi hero kepada kakitangan awam,tetapi apa yang berlaku?sedikit kelam kita dibuatnya.

dah cukup dengan ,masalah yng diberi bekas pemerintah selangor daluhu,dia nak tambah lagi,yea la kebebasan bersuara,tapi ini tak kena pada tempatnya.banyak lagi isu lain yang boleh dibangkitnya dan seterusnya akan bawa kesan baik kepada rakyat selangor,bukan boleh perdajjalkan kerajaan selangor..

Gua tak namp[ak apa masalah selcat,ok je,apa saksi nak aib jika mereka tidak melakukan perkara yang mengaibkan.tapi kalau jenis kakitangan awam yang dulu makan rasuah,memang sepatutnya dia berasa aib.

kita bukan bagi penyapu,kita bagi ketelusan,biar rakyat boleh nilai.ni kalau kita buat perbicaraan secara sembunyi sembunyi,sekali jatuh saksi tukan,tak ke naya khalid ibrahim..tak pasai pasai kena letak jawatan..

ntahlah,mungkin bila dah terhantuh baru nak terngadah kot....biarlah,kalau kita tak pedulikan dia apa macam..kita wat derk je..boleh??


6 comments:

Anonymous said...

tetep pedas,ya salam,....org yg sokong pas dan ahli pas dulu2 kebanyakan nya org yg sekolah pun tak pas dan ada yg tak sekolah pun.....tapi mereka2 ini lah yg berjuang bermati2an dan di antara syahid dlm perjuangan dan yg terus berjuang walau pun menerima pelbagai tekanan dan penindasan,akan tetapi mereka2 ini tetap istiqamah dan tidak jadi pengkhianat dlm perjuangan untuk menegakan perjuangan islam,sekarang dah berbeza bila dah ramai golongan profesinal dan intelektual yg setengah2nya memiliki PHD.....tapi ingat lah duhai kamu2 yg hebat2 ini jangan lah kamu jadi PENGKHIANAT ......di yaumil masyar nanti kamu tak kan mampu menjawab APA YG KAMU TELAH LAKU KAN...IIIIIIIIIINGAAATTTTTTTTTT,

kayrolldin said...

taknak suruh anwar ibrahim tobat dulu ke? or empunya cerita yg perlu tobat dulu?

keraspedal said...

anon tetap pedas:

ya,benar....

kayroldin:

hang pa la tobat lu..
yg mengkhianati perjuangan rakyat harus bertaubat dulu..Anwar takde buat salah lagi pada mata gua kepada rakyat...tetapi pada Allah gua tak tahu la.....moga2 takde..
(kalau anwar ada buat khianat pun,masa dia sertai umNo dulu,tp pasti beliau dah nyesal kan,wallahualam)

guaOtai. said...

Kah kah kah ... Din ! Masa Anwar Ibrahim kena pecat sebagai TPM tahun 98, bulu ari ko pun belum tumbuh lagi, apa hal ko nak suruh Anwar bertaubat ... umbun2 lembik lagi nak cerita pasal politik ... cittt podahhh !!

kayrolldin said...

tula perangai org anwar ibrahim. kentut pon wangi.

guaOtai. said...

Dangkal nyer pemikiran lu. Cam ni lah kalau dah jadi barua ameno. Menuduh tanpa hujah bak burung tiong pandai berkata2 tapi otak tak de. Lu silap org, gua ahli PAS bhai .. walaupun mak gua aktiv dalam ameno. Tapi tu dulu, sebelum 98. Allah dah bagi akal, berfikirlah. Jangan dok sokong mem'BABI' buta jer ...
~ Ada hikmah DS Anwar difitnah masa tu. Kalau tak gua pun tak ambil pot tentang politik kat m'sia ni ... hu hu hu

P/S : Kalau lu mengikuti perbicaraan DS Anwar masa dulu pasti hari ni lu tak akan sokong parti ameno ni. Ada ke buat pertuduhan tapi tempat kejadian / Kodominium tu pun belum dibina lagi. Lepas tu boleh lak pinda pertuduhan. Org yg 'bangang' jer tak boleh berfikir atas apa yg telah terjadi ...
opps lupa lak, masa tu lu masih belum tumbuh bulu ari lagi ...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts