Friday, September 11, 2009

kalaulah umNo faham khutbah jumaat yang orang dia tulis ni...

Hari ni,khutbah jumaat pastilah mengenai al quran.ia bersempena nuzul quran pada 17 ramadan lepas..gua duk di terengganu,so macam biasalah,kandungan khutbah jumaat pastilah biasanya khutbah mengampu kerajaann serta burukan pakatan jumaat.

Tapi hari ini,kandungan khutbah bawa sesuatu yang sedikit berbeza,ia mengperihalkan tentang al quran,dan kepentingannya.

salah satu yang disebut adalah :

"Al Quran ini surah didalamnya tidak cukup untuk setakat dibaca sahaja,kita hendaklah memahaminya serta melaksanakannya,"

(begitulah gamaknya,dan untuk pengetahuan pembaca,nak kabor bahawa dia ni seorang penyokong dan ahli umNo.)

seperti yang kita tahu,apa yang umNo buat adalah jauh sekali malah bertentangan dengan isi khutbah hari,ya,mereka baca al quran(Bini Najib siap menjalankan tadarus al quran kat rumah sempena bulan ramadan),tapi adakah mereka fahaminya dan adalah terang terang sekali bahawa mereka tidak melaksanakan apa yang di suruh dalam al quran.

dia baca mengenai "jilbab" tapi diri sendiri tudung tak pakai,apa guna baca kalau tidak menghayati serta melaksanakannya.sesungguhnya orang yang begini akan dilaknak oleh al quran sendiri.

mereka baca surah al maidah ayat ke 45 yang menyuruh kita menghukum dengan apa yang diturunkan al quran kalau tidak kita tergolong dalam orang orang kafir tetapi apa yang umNo buat?

bukan sahaja tidak mengikut hukum dunia,umNo ni menghukum mengikut hukum umNo sendiri.(rujuk kes perak)..bedebah betoi.

al Quran punyai isi yang sempurna,tiada sebab manusia untuk menolaknya.sednagkan orang bukan islam pun gunakan al quran untuk mengkaji serta belajar,kita tidak kita untuk buat lebih dari itu?

so,apa yang dikhutbahkan hari ini adalah benar sekali tetapi apa yang pemerintah umNo buat adalah bertentangan dengan apa yang diberitahu rakyat hari ini melalui khutbah jumaat.
wslm........

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts