Wednesday, September 16, 2009

cina sudah terima PAS,melayu sudah terima DAP...umNo berak tak keluar,kencing tak lawas...

kita boleh lihat penerimaan masyarakat cina dan india terhadap PAS(baca:parti islam semalaysia)semakin terbuka sekarang.lihat semasa pilihan raya kecil kuala terengganu,bagaimana orang berbangsa cina dan india turut sama turun berkempen untuk PAS.juga lihat di Bukit Gantang,lihatlah bagaimana kuatnya sokongan rakyat bukan melayu kepada dato seri Nizar dari pas.


kita boleh lihat kewujudan kelab penyokong PAS yang dianggotai oleh perbagai lapisan masyarakat yang berbangsa cina dan india yang bukan islam.semakin hari,ahlinya kian bertambah.ini bukan perkara biasa kalau dulu beb,ini luar biasa.tapi sekarang,adalah menjadi suatu perkara pelik jika orang cina dan ndia tidak sokong PAS..percaya tak??


PAS tidak lagi ditakuti,pemimpin PAS seperti tok guru nik abdul aziz nik mat amat amat dihormati oleh bukan melayu dan bukan islam,bahkan sokongan mereka terhadap tok guru lebih kuat berbanding sokongan mereka terhadap pemimpin dari bangsa mereka sendiri.


Dan balasannya sekarang?melayu pun sudah semakin ramai tidak takutkan DAP,melayu sekarang sudah bisa berfikir secara WARAS,apa yang patut disokong,dan apa yang patut ditentang.


Dulu,dalam masyarakat melayu,dalam kepala fikir DAP adalah parti cina.. parti cina...parti cina..(kesian kat karpal singh),sekarang,DAP untuk semua..


pakatan rakyat semakin kukuh sekarang..apabila bukan islam dengan bangganya mengibarkan bendera PAS dan si melayu dengan bangganya mengibarkan bendera DAP,umNo kini semakin tertekan..misi kita semakin hampir...


Hari ni genap setahun misi tawan putrajaya berlalu..dan sekarang,setiap detik sedang dibilang umno untuk melihat kepada kejayaan misi tersebut..dan muncullah satu harapan baru buat Malaysia...

1 comment:

Anonymous said...

Part yang paling menarik perhatian adalah sesuatu yang amat pelik jika cina dan india tidak sokong Pas.. memang tepat la statement ni.

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts