Friday, September 25, 2009

PAS selangor harus diajar...

Ni gua baca ari malaysiakini,tajuknya "pas selangor mahu selcat ditutup"..antara yang disebut setiausahanya adalah dia membandingkan isu Selcat ini dengan ANUgerah penyapu khir toyo.

dia harus faham bahawa dua perkara ini adalah berbeza..atau dalam bahasa inggerisnya different,atau dalam bahasa cina kita sebut 不同,atau dalam bahasa filifina kita sebut iba't-ibang , dan dalam arab kita sebut مختلفة .....ke tak faham lagi ciot weh..


Selcat ditubuhkan untuk mendedahkan kepada rakyat kepincangan,penyelewengan dan kebokrokan yang dilakukan oleh pemerintah dahulu dan yang dibantu oleh kakitangan awam yang tak sedar diri.

rakyat harus tahu tentang apa yang berlaku terhadap wang dalam negeri mereka.

kenapa pegawai kerajaan ni nak rasa aib kalau mereka tidak melakukan sesuatu yang aib?

PAS selangor bertindak untuk menjadi Hero kepada kakitangan awam sedangkan orang awam mereka abaikan?

hmm,memang betoi betoi bermasalah la pas selangor ni.

apa kita nak buat kat PAS selnagor ni,mereka perlu diajar...tapi melalui apa??fikir la sendiri..gua pening tak tahu nak tulis apa dah....

ps-kalau dlam pkr dan dap ada katak,dalam pas kita ada apa ya??

7 comments:

kayrolldin said...

pelik la dgn korang ni. sesama sendiri pun tak puas hati. bkn tak boleh bwk bincang. ke korg ni mmg da xde modal langsung nak ckp? or xde modal nak gaduh supaya bleh tunjuk kt rakyat yg korg buat kerja? tp ckp mmg tak serupa bikin.

bila org tu disebelah korg, sanjung. tggi melambung. tp bile org tu tegur sket, da melenting! so apa beza korg dgn BN n UMNO??
perangai mcm budak2.

ha lepas ni sape plak korg nak banned? DAP?

dato' said...

biarle Hassan Ali nak tegur..kerja dia tegur pun..harap Khalid Samad memang tak berani nak tegur...Usul dah lulus pun boleh tarik balik...masuk akai ka???
Tak pernah Hassan Ali kata nak keluar Pakatan lagi... DAP dah banyak kali. PKR senyap je masuk umNO...
tegur salah tak tegur salah.... memang engko ni bermasalah

keraspedal said...

keyrolldin:

ini kebebasan bersuara..!!
lantaklah nak kata apa,gua bukan pak anggok yg apa saje pemimpin pakatan buat gua setuju,apatah lagi tindakan Hasan ali ni langsung tidak dipersetujui oleh ramai pemimpin pakatan lain..

hasan ali ni marah kita buat selcat secara terbuka,mengaibkankanlah kononnya..yang dia belasah pakatan rakayt secara TERBUKA ni apa kes??

kitaorg sanjung sape yg layak disanjung,yang tak layak,kitaorg bakul sampahkan sajer..
apa yg acan ali buat di boleh dipersoalkan..jelas nampak bahawa dia menentang kerajaan PAKATAN rakyat selangor.

DAp pun kitaorg(gua)akan banned jika dia buat sesuatu yg salah kepada rakayt.tapi buat masa ni,dap lebih banyak buat perkara yg baik epada rakyat berbanding kemudarataan.

jikalah satu ari nanti dap buat hal,kita kondem gak...

keraspedal said...

Dato"

yea la,biarla hasan ali tu nak tegur..tegur la ..tegur la...

dan sekarang gua nak tegur hasan ali..

lu yg bermasalah ni kerana berat sebelah,hasan ali tegur lu tak marah,gua tegur hasan ali lu marah..lu memenag bermasalah....

ps-berapa rial harta dato' tuh???

kayrolldin said...

eh, takkan aku pon tak bleh bersuara?

keraspedal said...

kayroldin:

sape kata hang tak leh bersuara..tengok..tengok,aku tak delete pon komen hang pa...

guaOtai. said...

Gunalah kepala otak kalau nak bersuara pun, Janganlah guna kepala lutut. Ni asyik bila nak bersuara gi hebohkan kat surat khabar / TV yg dari dulu lagi di suruh boikot. Bila keluar berita, asyik pusing cerita. Dorang ni tak boleh bersuara / tegur sesama dorang dalam bilik mesyuarat ke ... mangkok tingkat tul lah

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts