Sunday, September 6, 2009

mereka ni lebih teruk pada lembu...


kehadiran Umno Taman Seksyen 23 ke majlis dialog pada hari ini adalah untuk satu tujuan yang jelas, iaitu untuk membuat kecoh. Mereka telah memulakan rancangan mereka sejak sebelum majlis tersebut bermula.

Pada lebih kurang pukul 10 pukul pagi tiba-tiba beberapa orang Umno membuat bising dipintu depan Dewan banquet MBSA. Mereka memarahi anggota penguatkuasa MBSA kerana kononnya menghalang seorang penduduk cina dan isterinya masuk. Orang –orang tesebut memaki hamun penguatkuasa MBSA. Saya terpaksa mencelah meredakan keadaan. Saya memberitahunya bahawa kita tidak menghalang penghuni rumah membawa anak isteri mereka dan kita hanya hendak pastikan bahawa semua yang hadir untuk sesi dialog ini adalah penduduk Seksyen 23 sahaja. Setelah tiada isu lagi yang boleh dikecohkan lagi, kumpulan itu pun masuk ke dewan.

Sekali lagi kumpulan tersebut menjerit dan memaki apabila Menteri Besar Tan Sri Khalid, ADUN Khalid Samad, ADUN Rodziah dan delegasi Datuk Bandar masuk ke dalam dewan. Pihak Penguatkuasa terpaksa mengawal keadaan. Kumpulan itu juga menyerang dan mengasari seorang pembantu wanita YB Khalid Samad apabila beliau tengah mengambil gambar. Wanita tersebut terpaksa dibawa ke bilik VIP untuk mengelakkan kumpulan itu dari terus mengejarnya.

Kesemua tindakan dan perbuatan biadap UMNO ini direkodkan sepenuhnya oleh lebih 20 wakil media akhbar, TV and penulis –penulis blog. Majlis yang reda seketika semasa bacaan doa, mula kecoh lagi semasa pembentangan Datuk Bandar Shah Alam Mazalan Md Noor. Kumpulan pengacau tersebut enggan mendengar penjelasan isu tersebut dan beberapa kali menjerit agar beliau hanya menyatakan samada pembinaan kuil akan diteruskan atau tidak.

Mereka ini merebut mikrofon walaupun sesi dialog belum bermula dan memaki hamun semua kepimpinan negeri yang berada didepan. Antara kata-kata yang telah dikeluarkan ialah
“ MB Bodoh, “Khalid Samad sekongkol dengan kuil”,” Rodziah pelacur “, “Rodziah saya akan rogol you sekarang ! “ dan banyak kata –kata kesat lagi.

Ada juga beberapa yang telah mengangkat kasut dan kerusi untuk dibaling ke arah MB dan Ahli Parlimen dan ADUN. Penguatkuasa terpaksa membuat benteng dihadapan untuk menghalang kumpulan ini daripada menyerbu Khalid Samad dan MB. Beberapa kali timbul pergaduhan yang terpaksa diredakan keadaannya.

Wakil penduduk Hindu yang ingin bercakap juga di jerit dan dikacau oleh mereka. Pada suatu ketika orang UMNO ini menyerbu kedepan untuk menumbuk wakil penduduk Hindu ini daripada bercakap. Penguatkuasa terpaksa meleraikan mereka.

Dialog ini berakhir dengan saranan Menteri Besar bahawa, beliau ingin semua penduduk yang terlibat agar jangan membincangkan isu ini lagi. MB memberitahu bahawa Kerajaan Negeri akan mendengar pandangan jawatankuasa kuil sebelum membuat keputusan. Sehingga itu semua pihak tidak harus membangkitkan isu ini dan membiarkan Kerajaan Negeri meneliti untuk membuat keputusan muktamad.

baca lagi si sumber ini GB


natang sungguh lembu lembu ni...malukan spises lembu je..lembu pun malu nak ngaku mereka ni saudara..

2 comments:

Anonymous said...

Bismialh Hir Rahman Nir Rahim
Poster tahun 2009 yg paling unggul!
Inikah pemimpin pemimpin yg akan memimpin Negeri Selangor yang akn datang.
Nauzubillah , moga moga Allah SWT memberi nur hidayah kepada muka muka yg didamparkan kat poster tersebut
Komen saya,
1)Macamanalah bangsa Melayu begini nak di ajak berbincang .MB Selangor dengan tulus nak berbincang dan menyelesaikan masaalah raykat tapi disebab kebodohan segelintir bangsa Melayu membuat unak habis susu sebelanga . Di mata bangsa asing akan cop orang Melayu tak leh diajak bincang .Serupa macam UMNO di mesyuarat agong bahagian paling tidak asik nak bergaduh.Melayu akan marah jika bangsa selain dari Melayu diangkat jadi ketua di syarikat swasta .Tapi tengok perangai segenlintir bangsa Melayu bila diajak bincang lain pulak yang terjadi. Bila MB Selangor tak ajak bincang bising macam angjing.Apa betul kah Orang Melayu tak leh diajak berbincang.
2)Di mata islam pula perihal segelintir orang Melayu yang tak tahu adap adap mesyurat boleh di ibaratkan macam kera mendapat bunga tak pandai mengunakan mesyurat. Macam mana bangsa asing nak hormat islam kalau orang melayu berkelakuan macam beruk makyah.Di Bulan yang diberkatilah Allah SWT masih ada orang mengaku puasa tapi mengeluarkan kata kata yang kurang enak didengar.Sepatutnya bila seseorang e2 berpuasa hati menjadi lembut dan soupan . Tapi perangai segelintir orang Melayu yang buat perangai buruk semasa mesyuarat akan membuat bangsa asing akan mengetawakan ajaran Islam .Se olah olah ajaran islam tak sempurna .Nauzubilah
3) Bab ini apakah kita nak salah ibu kita yang memberi susu badan sehingga perangai orang Melayu dididik menjadi begini rupa. Atau ayah memberi nafkah dzahir yang haram sehingga anak anak bangsa Melayu menjadi kurang ajar. Atau anak anak kita yg tenggok perangai buruk kita akan bangga mempunyai seorang bapa yang kurang ajar tak tahu adat resam orang Melayu

keraspedal said...

ni bangsa umNo bro anon,ajaran mereka ikut mazhab hadhari...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts