Monday, September 28, 2009

menjawab hujjah dari brehim ali...

1)Nik Abdul Aziz sudah terlalu lama bergelar wakil rakyat dan Menteri Besar. Beliau adalah 'barang lama' manakala naluri manusia pula sentiasa berkehendakkan sesuatu yang baru.

2) Beliau sudah nyanyuk kerana bercakap tanpa usul periksa apabila menerima maklumat selain melupakan jasa Ibrahim yang bekerjasama sewaktu kerajaan Pas Kelantan berada pada kedudukan getir.

3) Kerap uzur sedangkan kesihatan yang baik adalah syarat utama untuk menjadi ahli politik.

4) Tidak menumpukan kepada tugasnya sebagai Menteri Besar kerana asyik berceramah selain diperalat oleh beberapa individu dalam Pas Kelantan.

5) Tidak cekap mentadbir dan jauh sekali mempunyai idea dan kreativiti yang amat diperlukan dalam era dunia tanpa sempadan.

6) Menjadi alat kepada DAP walaupun parti itu secara terang-terangan menentang pelaksanaan negara Islam yang menjadi cita-cita Pas.

7)Menjadi alat kepada pakatan pembangkang untuk menghalalkan agenda memecahkan perpaduan umat Islam dan bangsa Melayu selain mempergunakan Islam untuk kepentingan politik.

8)Ramai pemimpin Pas Kelantan dan pusat mahu beliau meletak jawatan cuma mereka tidak berani bersuara.

9)Mempunyai sikap riak dan takbur kerana menganggap hanya beliau sahaja yang betul dari segi Islam sehingga sanggup menghukum bahawa ibadah orang yang tidak sehaluan dengannya tidak diterima Tuhan.

10)Gagal mewujudkan peluang pekerjaan untuk rakyat Kelantan walaupun mempunyai kekuatan modal insan yang rajin bekerja selain kaya dengan hasil bumi, budaya mahupun kepelbagaian makanan.


gua petik dari ( memo belakang)


  1. katak ni tak tahu bahawa barang lama lebih berkualiti dari barang baru...bodoh betoi..rakyat kelantan masih mahukan TGNA,kalau betoi la rakayt kalantan tolak TGNA,dah lama TGNA bersama coz kalah pilihan raya.
  2. apa jasa brehim ali pada pas tolong sebutkan..beri ceramah suruh sokong pas??persetan betoi,dia ingat ada kesan ke ceramah dia,cuma dia gi ceramah atas pentans bebas,ada ker yang nak dengar??kalau benarpun brehim ali ni ada jasa ,tidak sebesar jasap as kepada dia nih..
  3. uzur uzur pun TGNA masih panajng umur,Allah tahu rakyat masih perlukan TGNA untuk memimpin,Nabi Muhammad terus menjadi pemimpin yang dihormati dan disegani sehingga saat saat terakhir baginda.
  4. ni omong kosong si brehim ali,kemajuan yang dikecapi kelantan sekarang adalah adalah berkat usaha TGNA...dan yang berani ata kelantan mundur adalah manusia muanfik yang buta hati dan buta mata..tanda bahawa ajal dah dekat..
  5. itu tuduhan yang berbau paling busuk,TGNA merupakan MB yang hebat,dan bersih..kalau tak cekap,rakyat dah lama tolak..
  6. umNo pun terang terang melawan negara islam...bahkan siapa ada ulama umNo yang kata solat itu agenda kecil,itu ini sah dah sesat ni..
  7. yang berpecah perpaduan umat umno,jemaah islam pas masih utuh dan kukuh...umat islam yang tulin islamnya(bukan plastik),akan sentiasa utuh pegangannya.
  8. sebutkan nama pemimpin pas kelantan dan pusat itu..dan kalau ada,sebutkan apa pengaruh pemimpin tu..
  9. TGNA bercakap berdasarkan apa yang dikalamkan dalam al quran,kalau dah tolak islam,memang sah tidak diterima Allah
  10. kah..kah..kah...sumber kelantan banyak dirompak kerajaan pusat,royalti minyak bila nak bayar..hidup rakyat kelantan tetap mewah walaupun ada yang dakwa kelantan neger imiskin...
ni jawapan gua,kalau ada sahabat sahabat lain yang ada jawapan yang lebih baik,tuliskan lah sendiri..gua dah takdem asa dah..nak cepat ni..bz..bz..

2 comments:

ijoks2009 said...

Biarkan sikatak tu terjun kedalam longkang busuk,Ore Kelate pun dah tak cagho ko dio.Biarlah dia nak kato gapo pun.Biasanya umur hayat katak ni tak lama,kalau tak kena tindih lori keta tijak ko lembu pun mampus.
Begitu juga dengan politik katak,karier politik dia tak kan kekal lama.

keraspedal said...

ijok:

harap cepat la karier politik dia ni mampos..dah benci tahap cibai dah ni..

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts