Sunday, September 20, 2009

Barua umNo dalam Pakatan???

Istilah barua ni gua faham,tapi tak pandai nak jelaskan..nak senang cerita,kita juga boleh tukar tajuk tu kepada "boneka umNo dalam pr",atau "spy umNo dalam pr", atau "penyokong umNo dalam pr".

saya ingin tanya adakah anda percaya bahawa dalam pr punyai barua umNo ini??..hmm,mungkin tajuk gua terlalu umum,tukar sekali lagi,adakah wujud barua umNo dalam PAS ??

gua tak nak tuduh sape sape,walau pun lu tak percaya ,tetapi gua teramat yakin bahawa barua umNo ini wujud dalam PAS..mereka ini amat jelik sekali..

antara katak pkr dan dap yang melompat,gua fikir,boneka ini lebih jelik dan jijik....(ini pandangan gua)..kenapa??sebab yang lompat ni sah dah musuh kita dan mereka terus akan jadi musuh dalam perjuangan kita seterusnya dan jelasnya,mereka adalah musuh yang nyata,yakni kita
boleh lihat dengan mata kasar..tetapi si boneka @ barua umNo ini,kita akan menghadapi masalah sedikit kerana mereka merupakan musuh dalam selimut..nak maki,nanti timbul masalah besar pulak..

macam mana nak kenal pasti barua barua ini??anda tengok adakah ciri ciri ini pada seorang pemimpin itu>
  1. selalu menggunakan istilah MUQABALAH...(anda boleh mengetahui maksud muqabalah di dalam buku Gedung Kartun di muka surat 44)
  2. lebih banyak hentam kawan sendiri berbanding hentam musuh yang nyata yakni umNo..
  3. lebih mesra dengan kawan dari umno dari kawan dari parti sendiri...
  4. lebih untuk mempertahankan perbuatan penyokong pihak lawan berbanding membela orang sendiri(tengok kes kepala lembu)
  5. selalu sebut perkataan "kera-jaan perpaduan"
  6. dah pandai hidup bermewah mewah...
  7. dan yang lain yang anda fikir memang mereka menampakkan diri mereka nak tidur sekatil dengan umNo..
harapan kita,pemimpin yang ada ciri ciri hodoh dan jelik ini tidak dipilih menjaid calon di pilihan raya umum ke 13 nanti..
serta untuk tidak kelirukan orang ramai,baik pemimpin pemimpin barua ini terus melompat ke kalam umNo segera...jangan risau walaupun kapal tu dah nak tenggelam,itu sebenarnya kapal selam....

3 comments:

Teluk Bakong said...

salam

Hassan Ali dengan kenyataan terkini beliau mungkin salah seorang kot

Anonymous said...

Memang tidak syak lagi.........Setiap kali sebelum tarikh PRK, buka mulut cam tempayan buat isu baru.

keraspedal said...

teluk bakong and tanpa nama:

hoho,posting ni ditulis setelah gua baca blog penarik beca yg bertajuk "syabas hasan ali!!" dan setelah meneliti komen di malaysian insider...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts