Friday, October 2, 2009

ustaz azhar idrus mampu cetus satu fenomena...

Mungkin orang di luar terengganu masih ada yang belum mengenali seorang pendakwah bebas yang amat diminati dan dikenali ramai di terengganu,namanya Ustaz Azhar Idrus..hehe

Gua mula mengikuti perkembangan ustaz ini pada tahun 2006,setelah bapa gua belikan sebuah cd ceramah ustaz azhar..agak kerkezut gak sebab bapa tak pernah beli cd ceramah gini ni.masa ni,ustaz masih belum glamer di tempat gua,kat sekolah takde siapa yang kenal..

cd pertama ustaz azhar yang dibeli adalah tafsir surah al fatihah. bagus tazkirah tu.kemudian,dari hari ke hari,selepas punyai internet,setiap hari mesti tgk video ustaz ni..

hari ini,kalau tanya kat setiap pelajar di terengganu,dalam seratus orang,50 orang akan kenali ustaz ni,dari pelajar baik baik hingga ke mat rempit,semuanya peminat ustaz azhar,dari penyokong hijau,hingga penyokong biru,selalu sebut nama ustaz azhar.

dalam handphone mat rempit,selain video mereka merempit,pasti ada juga video ustaz azhar,gua pun terkezut gak,satu hari jumpa bekas kawan,jenis samseng taik minyak gak r,tenngok dia tengah khusyuk tengok video,secara gurauan gua sape dia dgn kata "video biru ka?",perh,dia jawab balik aku insap da la beb,sambil kuatkan sound tazkirah ustaz azhar.gua ingat lagi,masa tu dia pasang video yang bertajuk "takbir ultramen"oleh ustaz azhar..

pada pikiran gua,ustaz azhar telah berjaya dalam menarik orang ramai tak kira muda atau tua untuk pergi ke surau,memang hebat betoi...gua rasa,kalau panggil menteri agama umNo jeneral mejar tu,yang pergi nyer yang dah tua je.

ustaz azhar hari ini telah menajdi kegilaan remaja..tak caya,korang tanya mereka...

lawati web ustaz azhar di :sini






3 comments:

Anonymous said...

betul bro...aku layan juga mamat ni...awsome!

i'm no king

abu muaz said...

Betul bro. gua pun tabik sama ustaz azhar ni.

keraspedal said...

yg gua tahu ustaz ni anti jkkk gak...

anon:

same r kite..

abg muaz:

gua pun tabik sama ustaz tu..tabik spring ag..juga tabik sama lu.

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts