Thursday, October 22, 2009

mungkin ini sebab PAS tidak pernah menang besar time pilihan raya umum.





Dari awal penubuhannya sehingga sekarang,PAS tidak pernah berjaya menguasai banyak kerusi dalam paelimen kecuali pada tahun 1999,itu pun mungkin adalah disebabkan oleh peristiwa pemecatan Anwar Ibrahim.

sebabnya??

PAS punyai ramai pemimpin yang tidak layak menjadi pemimpin.pemimpin yang tidak bisa ditegur,kemudian melatah tak cekat nak rak.seorang pemimpin yang 'bertamadun'adalah pemimpin yang tidak sombong, dan tidak menganggap hanya dirinya yang betul,pandangan orang lain adalah sampah.mungkin dia benar tetapi rakyat menilai kelakuan dan cara seseorang pemimpin itu menjawab segala pandangan lain yang serong..(tapi gua sokong prof.aziz bari)

pemimpin yang tidak menguasai ilmu politik sebagaimana TGNA.ya mereka ingin berjuang demi islam di landasan PAS,tetapi mereka tidak tahu caranya selain bagi ceramah dan cermah..

politik bukan setakat ceramah dah kondem pihak lawan,tetapi juga kena tahu jaga hati rakyat..tak kira melayu cina mahupun india,tak kira islam mahupun bukan islam.

pemimpin PAS juga ramai yang kuraang peka dengan kehendak rakyat,contohnya,rakyat sudah tidak mahukan umNo,tetapi yang korang gilakan umNo tu kenapa??

sebilangan kecil pemimpin PAS juga tidak sensitif terhadap bangsa lain,penganut agama lain...islam tidak ajar bgitu sayang weh..

juga,turut ada pemimpin PAS yang punyai semangat perkauman yang tinggi(ke tak percaya?)...perlu diingat,ada kaum lain yang menyokong PAS selain melayu PAS..sedar sikit..

tolonglah berubah..demi rakyat dan paling penting....demi agama kita ISLAM tercinta..takbir...

(ps-gua tak sampai hati nak kondem PAS banyak banyak coz gua dilahirkan di muka bumi ini untuk berjuang untuk PAS,bukan mengutuk PAS...(hehe,ye ka??,insyAllah..)

pe pun,gua sokong tok guru nik abdul aziz nik mat..ya Allah,panjangkanlah umur beliau..amin..

2 comments:

Anonymous said...

setuju..setuju..

keraspedal said...

penjual ubat:

setuju apa??hehe...tq setuju,tp kalau tak setuju pun wa tarak kisah...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts