Wednesday, June 17, 2009

ulama ke si nacha tu?


tuan guru nik aziz harus bertindak dalam menanganni masalah "kebodohan" dalam pimpinan tertinggi pas.isu kerajaan perpaduan berkumandang semula selepas najib c4 mengatakan kesediannya dia untuk menerima pelawaan "berbincang"segelintir pemimpin pas yang buta sejarah.

ustaz nacha mula berkokok selepas respon mengenai kerajaan perpaduan dibuat najib.manurutnya perkara ini akan dimaklumkan presiden pas dan dibincang dalam parti.

ini memang kerja gila,tak guna punya orang,dia sedar ke tidak bahawa kemenangan pas hari itu adalah disebabkan kebencian rakyat terhadap umNo,bila timbulnya isu kerajaan perpaduan,rakyat yang mengundi pas atas dasar bencikan umNo akan rasa dikhianati.dan sesungguhnya orang yang mengkhianati kepercayaan orang lain adalah manusia yang tidka mengamalkan ajaran islam dengan betul.

satu lagi persoalan,nacharudin ni tergolong dalam katogeri ulama ke?salah satu ciri ciri ulama adalah bijak dan cerdik.tetapi,kalau dah sokong umNo tu,sahih orang tu tidak cerdik.siapa yang labelkan ustaz nacha tu ulama,dan adakah kita sebagai penyokong pas dan islam mengiktiraf nacharudin tu sebagai ulama?gua tidak fikir dia ulama,dia hanyalah seorang pemimpin parti islam yang tidak disukai pengikutnya yang waras.dan gua percaya tidak ada orang yang akan mengelarkan "tok guru" sebagaimana tuan guru nik abdul aziz.

ulama sepatutnya mengajak manusia ke arah kebaikan,apa yang si nacha buat ini membuat manusia bersama pengikut thorut.maknanya,dia tidak layak mengelarkan dirinya ulama,dia hanya manusia biasa yang digelar ustaz kerana memimpin parti islam.

tok guru haji hadi,betul ulama,tetapi dia tidak ada keupayaan untuk menjadi ulama politik kerana sekarang beliau sudah tidak punyai pemikiran politik yang waras,(nak bersatu dengan parti yang nak mampos,waras ke tuh).soal pengetahuan agama,kita tidak persoalkan kewibawaan haji hadi,tetapi soal kebijakan berpolitik,kita sudah boleh meraguinya.

cikgu mustafa ali pula ......samalah macam haji hadi,mungkin tahu agama,tetapi pemikiran politik tidak luas,ada tapi kurang.dia berfikir macam uMnO la jugak..ahh,tak nak komen banyak pasal dia ni,tanding pilihan raya pun kalah,perabih boreh je.

haa,kalau tok tok guru nik aziz nik mat,beliau adalah seorang ulama yang berpengetahuan luas tentang soal agama,serta dianugerahkan kelebihan untuk berfikir ke hadapan sekaligus memampukan beliau untuk berpolitik.tuan guru nik aziz dikurniakan kebolehan itu dan kita bertuah kerana dikurniakan Allah seorang insan seperti tok guru nik aziz.allahamdullilah.

kalau husam musa pula,memang dia bukan ulama dan beliau tidak mengaku dia ulama,tetapi,beliau adalah anak didik ulama termasyur di malaysia,dan walaupun tidak punyai pengetahuan agama seluas para ulama,namun,beliau mewarisi kebijaksanaan politik tuan guru nik aziz.

dalam skop pakatan rakyat,anwar ibrahim pun bukan lah ulama,namun beliau mampu mengajar manusia ke arah kebaikan sebagaimana ulama lakukannya.tidak melampau jika dikatakan bahawa anwar ibrahim juga anugerah Allah kepada kita...

dalam pkr,gua suka ustaz badrul amin,pasti kalau beliau pemimpin pas sekarang,beliau turut akan di'cop' sebagai ulama.dah kalau ustaz nacha yang begitu begitu pun digelar ulama,ustaz badrul amin apatah lagi,beliau adalah pejuang sejati islam,gua ingat sampai sekarang ceramahnya mengenai ifc.dan gua selalukan guna ayat itu untuk berdebat dengan orang umno yang mengaku islam tetapi berusaha menghancurkan islam.ayatnya brbunyi begini:"demi islam,kalau seseorang itu nak anayai islam,kalau dia nak parang,kita boleh kasi parang,kalau dia nak PERANG,kita boleh bagi perang.takbir ustaz...

kalau lim guan eng,lagilah bukan ulama,islam pun bukan,nak jadi ulama macam mana,namun begitu beliau lebih baik dari segelintir umat islam,takkala umat islam sekarang ramai yang melakukan amar mungkar nahi maaruf,beliau menyeru kepada munusia untuk melaksanakan amar maarfu nahi mungkar,beliau menolak rasuah serta menolak untuk bekerjasama dengan parti rasuah,lebih baik dari manusia yang mengaku islam dan mengelarkan dirinya ulama yang ingin "berkahwin" dengan si perasuah.

sokongan terhadap pas semakin pudar dalam internet sendiri gara gara si manusia durjana,jadi untuk selamatkan pas,kita mohon,yang bertanggungjawab dalam isu ini sila letak jawatan,ataupun kita berdoa kepada Allah agar manusia ini "hilang" dari pas..

bismilahirrohamanirohim...
ya Allah,ya tuhan kami..
sesungguhnya Engkau maha mengetahui segala sesuatu,
kami mohon kepada Mu ya Allah agar kamu selamatkan lah parti yang perjuangkan agama Mu ini dari manusia durjana yang ingin merosakkannya ya Allah...amin..

4 comments:

Anonymous said...

pro erdogan,
Anwar baik dan anugerah Allah? Kah kah kah.

Anonymous said...

anwar anugerah allah?

lol... u are sick, boy!

Anonymous said...

Nik Aziz ulamak? kah!Kah!kah! ko ni sakit ni...

Anonymous said...

Bro,

Ko bagitau aku...ape yang PAS perjuangkan skang ni?...Ko jgn jadi poser sokong PAS sbb tak suka UMNO...jgn jadi pengikut yang bangang..ko kene belajar dah paham...jgn main ikut...Pas nak buat negara islam..confirmed tak bole...Ko sedar tak PAS skang bersekongkol dgn pakatan yang bencikan islam...Pakatan yang marah bila bunyi azan kuat...Al juburi ko tu menipu sume org ko ckp anugerah tuhan...Mengucap bro...ko bagi tau aku ape yang Aljuburi ajr ko tuk kebaikan...aku nak ko reply comment aku..BAGI TAU AKU APE YANG PAS PERJUANGKAN...KALU KO MMG BETUL ORG PAS....

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts