Saturday, June 13, 2009

ke manik urai:sanggup ke ezam nak "belasah" tuan guru nik aziz...


walaupun lambat lagi pilihan raya kecil manik urai,meh kita bicara pasal pemidato "terhebat" umNo ni.

ezam mat nor,bekas ketua amk pkr serta bekas pengerusi gerak(gerakan anti korupsi) sekarang time pilihan raya sesalu je dia ada dengan pidatonya yang berasap,di permatang pauh,dia serang anwar habis habisan,di terengganu,dia kata pas parti kluk klek,dibukit gantang dia ada lagi,di bukit selambau pun dia ada,semua pilihan raya kecil selepas pru12 dia pergi,tujuannya,nak "belasah"bekas bos dia,dato seri anwar ibrahim,ntah apa dendam dia,gua sendiri tidak tahu..

cuma gua perhatikan,sepanjang kempen dia mewakili umNo,gua tak dengar lagi dia kutuk tuan guru nik aziz sampai berapi,mungkin rasa hormat pada tok guru dia masih ada,bagus la kalau begitu.

tapi,di manik urai,fokus utama yang sepatutnya umNo serang adalah tuan guru nik aziz,kerana manik urai adalah salah satu dun kelantan yang mana tuan guru nik aziz adalah menteri besar kelantan,takkan dia nak hemtam khalid ibrahim kot kan?

namun begitu,adalah ezam sanggu untuk "serang"tuan guru nik aziz,seorang ulama yang beliau sendiri hormati satu ketika dahulu,dan beliau sendiri mengakui pemerintahan tok guru yang paling bersih di malaysia,apa modal dia nak belasah tok guru?..

entah lah,kalau ezam masih ada harga diri serta prinsip,dia tidak akan berkempen untuk umNo di manik urai(tapi kalau dia kempen pun takde orang dengar gak).

ps-gua sampai sekarang belum tahu sebab yang sahih kenapa ezam jadi begitu,bukan apa,ezam ni mentor anwar ibrahim,pejuang reformasi,pejuang anti rasuah,tetapi,....entahlah,manusia sentiasa berubah kan,macam la haji hadi juga,dulu kata umNo kafir,hari ni nak berpadu dengan umNO......gua pun tidak pasti samada masihkah ada cahaya untuk ezam kembali ke jalan yang benar...siratul-mustakim...

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts