Thursday, June 4, 2009

warkah terbuka buat penyokong umNo terengganu...


untuk orang terengganu yang faham loghat ganu sahaja...

assalamualaikum dan salam sejahtera...

dulu sek mung bangga mung kate deris telah wat sesuatu yang dok pernah ore ganu tengok,hari ni,aku setuju wat sek mung kata tu benar benar belake dan tiada yang benar melainkan yang benar belaka.

aku dok ajin lihat bangunan runtuh kat negeri aku,aku dok ajin tengok duit hampir 3 ratus juta hancur kat negeri aku.semalam,tuhan telah membuktikan bahawa wat mung kabor tu betul.

aku nok tanye sek mung,mung sedar dok duit nok wat stadium tu duit rakyat ganu,duit aku,duit ayoh aku,duit mung duit mok mung..marin mung napok dok duit kite hancur bercecai.nasib baik takdok ore ganu mati ditimpa duitt berjuta ringgit tuh..ke mung buta?

doh kalu sek mung undi bn skali lagi kek gi,soheh,sek mung lebih bodo dari lembu dan kambing yang curi makan pokok pisang aku tuh.dan sek mung akan terus dilebom dulu kini dan selamanya.dan mung semua akan terus dibodokan dulu kini dan selamanya.

kalu mung gi bandar ganu ari ni,mung akan tengok tepi jalan ada satu lagi projek baru,projek bazir duit rakyat,projek tukar lampu jalan,mung gi tengok ar atas retok ganu tuh,lapu wat asal molek molek ade lagi berfungsi,sajer nok tukar bagi projek kat kroni sek bn..kalu nok hias pun,tunggu la dulu ekonomi stabil,ni,ada rakyat ganu makan pagi kais pagi makan pete kais pete,ada tu dok leh make sebab tak dok duit.kera jaan ganu sedap sedap bagi projek kat kroni ..gila apa.

ni kek gi berapa pulok nok perabih nok bekki stadium ni,1 billion rupiah ker?

so,kepada semua ore ganu yang ada otak,paka lah otak tu untuk pikir,kek gi nok undi bn ke,nok undi pas.sek mung pilih islam,sek mung selamat,...

yang benar..

keraspedal.

3 comments:

Anonymous said...

mesti ader wat dok pahe setarang baroh nih..kikikiki

ijoks2009 said...

Kawe pehe jugak, sek kelate nge ganu satu rumpun jah gu.Projek Deris Jusoh dok rok scetong.ha ha ha

Anonymous said...

ning semue projek krajaang cerdik pale kere la niing.

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts