Thursday, June 25, 2009

dulu nasar bersungguh,sekarang najib.



Kalau dulu,sebelum isu kerajaan perpaduan masih panas,ustaz nasarudin bersungguh sungguh untuk mengadakan perbincangan dengan umNo.bila terima maklum balas najib,terus keluar kenyataan gmbiral a,tu la,ni la.sehinggakan tuan guru nik aziz mengeluarkan kenyataan agar nasarudin keluar pas dan letak jawatan ahli parlimen bachok.

tapi,selepas beberapa hari lepas,dengan usaha pempinan pakatan rakyat,isu kerajaan perpaduan ini hapus,tuan guru nik aziz dah tarik balik kenyataan beliau terhadap nasarudin serta jemaah pas kini sudah kembali stabil.

ustaz nasarudin dah tidak lagi bicarakan tentang kerajaan perpaduan,ustaz hadi juga sama,tapi kalau korang baca malaysia kini semalam,tajuk teratas yang ada adalah "PM:A religious duty to have unity talks".makannya,PM najibb kata,adalah kewajiban agama untuk meneruskan perbincangan kerajaan perpaduan ini.

hempeh,cis,bedebah betul la,kalau la umNo ni parti bersih,tiada rasuah,tidak mengamalkan kronimisme,serta tidak pernah menindas pakatan pembangkang sepanjang dia berkuasa,Kerajan perpaduan ni wajar diteruskan,tapi semua ciri ciri buruk tu,umNo miliki.kalau korang kata umNo tiada rasuah,korang la bakal raja lawak seterusnya,kalau korang kata umNo tidak mengamalkan kronimisme,sah korang gila,kalau korang kata umNo ni parti bersih,sah buta dan pekak dan kalau korang kata umNo ni tidak pernah tindas pakatan pembangkang,sah korang ni dah nak mati.tak laam dah,baik korang suruh istri korang sediakan secara alat persediaan nak kebumikan korang.

kemudian,najib kata pulak,pas yang bersungguh sungguh nak kerajaan perpaduan ni,hmm,kialau korang kata PAS,dia silap,hanya dua orang je yang mahukan kerajaan perpaduan(dulu),yang lain tolak,tapi yang gua muskil nya,akhbar rasmi uMno ni yang kakau dulu mustahil nak puji pemimpin pas,boleh dia angkat lagi semasa persidangan muktamar,siap tolong kempen lagi..jadi kalau fikir secara bijak nya,umNo mahu,tapi malu nak tunjukkan.malu malu kucing le gamaknya,bila dapat,dia terkam habis habisan ler.

dalam pakatan rakyat,isu ni dah habis,kita sudah tidak lagi bicarakan soal ini,tpai lain pula dalam umNo,pemimpin mereka duk sibuk nak kutuk kegagalan perlaksanaan kerajaan persatuan ini.

3 comments:

Reezl said...

budak umno tu dah panas pyunggung dah...
dah xda modal dah nak buat isu kat manek urai nanti..
nanti dia buat isu la PAS nih xtepati janji la, tak islamik la, pembohong la..
hahahhha

ijoks2009 said...

Guano lamo senyap x buka YM?

ijoks2009 said...

Berhati-hati dengan manusia ini
http://parpukari.wordpress.com

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts