Friday, June 26, 2009

oo,mufti perak kecewa..


Sebuah akhbar hari ini menyiarkan kenyataan Mufti Perak yang dianggap kecewa dengan gelagat sesetengah parti politik yang mendakwa Islam tetapi sanggup berkelahi dan memutuskan tali persaudaraan bagi menegakkan ideologi politik mereka(hrkh).

hmm,dulu gua ada satu cd ceramah dia,tajuk dia berkenaan murtad,gua simpan,sekarang,gua dah patah patahkan cd tu kemudian gua tanam dalam tanah.cd tu bagus,cuma semakin gua tengok cd tu,semakin gua rasa jijik kat mufti tu.

mufti ni dakwa,parti islam(pas)sanggup berkelahi,serta memutuskan tali persaudaraan demi politik.jadi dia kecewa la.

ok,tuan guru nik aziz dah pun jawab bahawa si mufti ni kurang tahu sejarah politik islam,gua tak perlu la ulas kenyataan TGNA sebab dah banyak blog yang ulas,kat harakah pun ada,jenguk lah.

gua cuma nak tanya kat mufti perak ni samada dia kecewa tak apabila:

pemimpin negara rasuah siang malam?bukankah islam melarang rasuah tu.kalau mufti ni memahami ajaran islam,dia akan kecewa dengan pemerintah yang rasuah,bukan bersekonkol.ke mufti ni tidak nampak wujudnya amalan rasuan dalam pemimpin pemerintah negara?

kedua,rakyat dizalimi,mufti ni tak kecewa ka bila ada rakyat malaysia yang dizalimi oleh pemerintah malaysia.jika israel menzalimi rakyat palestin kita panggil teruk,zalim(memang teruk dan zalim pun)abih tu,apa kita nak gelar kepada pemerintah malaysia yang menzalimi rakyat sendiri,itu lebih teruk dari yahudi...(gua ciplak ayat YB wakaf mempelam(sekarang beliau juga merangkap ahli parlimen kuala terengganu) ustaz abdul wahid endut dalam sidang dun semasa zaman deris dulu,sampai ada yang ajak ustaz wahid ni bergusti di luar).roboh rumah rakyat,curi duit rakyat,tu kita panggil apa kalau bukan zalim?

ketiga,mufti ni tidak kecewa ka istri pemimpin kesanyangan dia kebanyakkannya tidak tutup aurat.sebagai mufti,dia mesti ada rasa kecewa bila pemimpin dia tidak mampu menyuruh istri mereka menutup aurat(itu kita panggil dayus,orang duyus kata Allah tidak boleh masuk syurga).

keempat,mufti perak ni tak kecewa ka pemerintah dia menolak islam,sedangkan dia tu mufti orang islam,bukti pemimpin bn tolak islam mudah je,baca sebab ketiga yang saya bagi pun dah memcukupi bahawa saya tidak bohong.

kelima,mufti perak ni tidak kecewa ka dengan apa yang berlaku kat dia sendiri sekarang,kalau dulu ramai pihak serta manusia yang mengagumi dia,sekarang,selepas dia bersama umNo(walaupun bukan secara lansung)dia sekarang dah jadi smapah di mata masyarakat.

banyak lagi yang boleh dikecewakan,dan sesungguhnya,mufti itu sendiri mengecewakan,kesian kat ni..betul la sekarang dah akhir zaman.wujudnya mufti/ulama jahat,iaitu dia tahu agama,tetapi dia menolak serta tidak mengajak manusia ke arah kebaikan.

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts